În 2015, Air Serbia este pe profit pentru al doilea an consecutiv
Povestea companiei Air Serbia este una pozitivă şi de urmărit. O dovadă că lucrurile pot evolua pozitiv atunci când se doreşte. Air Serbia este noua companie a Serbiei, care a fost construită pe vechea Jat Airways.
După 86 de ani de activitate neîntreruptă, Jat Airways, fosta companie naţională a Serbiei, ajunsese într-o situaţie critică. A avut de ales între privatizare şi faliment.
Aşa cum o demonstrează cifrele, alegerea a fost privatizarea, o mişcare curjoasă şi câştigătoare. În 2013, Etihad Airways a cumpărat 49% din Jat Airways.
Achiziţia a fost supusă unor termeni şi condiţii: Etihad Airways a dobândit 49% din Jat Airways, dar cu drept de decizie; Jat Airways s-a rebranduit în Air Serbia; Etihad Airways şi guvernul Serbiei au făcut o infuzie de capital de câte 40 de milioane de dolari fiecare; Alte 60 de milioane de dolari au venit din împrumuturi.
După 3 ani, putem spune că Air Serbia e pe plus, iar planurile de viitor sunt optimiste. Pentru al doilea an consecutiv, Air Serbia a ieşit pe plus, înregistrând un profit net de 3.9 milioane EURO (2015).
Veniturile totale au ajuns la 305 milioane EURO, o creştere de 16% comparativ cu 2014. Totodată, Air Serbia a înregistrat o creştere de 11% a numărului de pasageri transportaţi, ajungând la 2.55 milioane pasageri în 2015. Gradul de încărcare al aeronavelor a ajuns la 71%. Şi numărul zborurilor a crescut cu 8%, fiind înregistrate 32384 zboruri până la sfârșitul anului trecut.
Iar 2016 va aduce o noutate istorică pentru Air Serbia. După 24 de ani, Belgrad şi New York vor fi conectate cu zboruri directe. Pe 11 mai 2016, Air Serbia a recepţionat primul Airbus A330-200, avion widebody compatibil cu rutele lung-curier.