Aeroporturile din București au raportat trafic aerian record în primul semestru din 2017
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele șase luni ale anului 2017, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri și 61,8 mii de mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 5,91 milioane de pasageri şi 55,7 mii de mişcări de aeronave.
Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în primul semestru din 2017 a înregistrat o creştere relevantă, de 20,5%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017.
5,92 milioane pasageri raportați de CNAB
Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti devansează semnificativ tendinţa generală înregistrată la nivel european. Pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat, de asemenea, şi o creştere a numărului de mişcări de aeronave, depăşind şi la acest capitol trendul european.
Astfel, în primele șase luni ale anului 2017, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 9,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Având în vedere atât această creștere semnificativă a numărului de pasageri, cât și dinamica traficului aerian pe timp de vară, precizăm că la orele de vârf pot surveni situații de prelungire a timpului de așteptare la punctele de control. Apelăm la înțelegerea pasagerilor și îi asigurăm că au fost mobilizate toate resursele umane disponibile pentru a diminua disconfortul generat de aceste situații.
Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti operează în prezent 41 de companii aeriene, care transportă pasageri către 152 de destinaţii.

Îmi place raportul anunțat de CNAB. Mai mult trafic de pasageri înseamnă mai mulți bani, mai multe zboruri, mai multe companii aeriene. Aeroportul Henri Coandă trece într-o altă clasă. Dacă în urmă cu 3-4 ani, scriam despre un trafic de 7-8 milioane de pasageri, iată că pentru 2017 estimările arată peste 12 milioane.
Traficul de pasageri crește, însă lucrările de modernizare și dezvoltare stagnează. Cât va mai putea susține Aeroportul Henri Coandă această creștere a numărului de pasageri fără o dezvoltere de durată?
Aștept cu mare interes să scriu și despre lucrări masive de infrastructură. Mi-ar plăcea sa prind ziua inaugurării metroului spre principalul aeroport al României – Henri Coandă. Sau să scriu despre un nou terminal la AIHCB, care să permită și operarea regulată cu aeronave widebody. Ari fi frumos, nu?!
Îmi place să visez, dar sper să văd visele îndeplinite!