blank

Aeroportul Internațional Chengdu Tianfu a început oficial operațiunile pe 27 iunie

0 981

Aeroportul Internațional Chengdu Tianfu a început oficial operațiunile, oferind călătorilor o nouă poartă de acces În China. Primul zbor, operat de Sichuan Airlines, a decolat duminică dimineața la ora 11:10, ora locală, spre Beijing. Chengdu, capitala provinciei Sichuan, este acum al treilea oraș din țară care are două aeroporturi internaționale, alături de Shanghai și Beijing.

Cu un cost de aproximativ 70 de miliarde de yuani chinezi (10.8 miliarde de dolari), prima fază a giganticului aeroport are capacitatea de a gestiona până la 60 de milioane de pasageri pe an, deschizând în continuare regiunea de sud-vest a țării. Trei piste și două terminale sunt în funcțiune, acoperind o suprafață totală de 710.000 de metri pătrați. Presa de stat Xinhua a raportat că aeroportul va găzdui în cele din urmă terminale de 1.4 milioane de metri pătrați, capabile să gestioneze 120 de milioane de pasageri pe an.

Aeroportul Internațional Chengdu Tianfu a început oficial operațiunile pe 27 iunie.

Pe lângă faimoasele panda, Sichuan este renumit pentru bucătăria sa picantă și peisajele frumoase, făcându-l una dintre cele mai populare destinații turistice din China printre turiștii interni și internaționali. „Noul aeroport Chengdu a fost necesar pentru a permite creșterea rapidă continuă”, a spus analistul de aviație, Brendan Sobie. „Piața internă a Chinei și-a revenit deja complet din pandemie și va continua să crească rapid. Având în vedere dimensiunea orașului și locația sa centrală din China, Chengdu este foarte bine poziționat. „

Potrivit ultimelor cifre ale Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), traficul intern al Chinei a crescut cu 6.8% în aprilie 2021, comparativ cu aprilie 2019. Aeroportul internațional Baiyun, din sudul metropolei Guangzhou, a depășit aeroportul Hartsfield-Jackson din Atlanta, pentru a deveni lumea cel mai aglomerat în 2020.

Înainte de pandemie, fostul aeroport internațional Chengdu Shuangliu era al patrulea ca mărime din țară, după volumul pasagerilor. În 2020, „a fost de fapt al doilea, deoarece pandemia a afectat-o ​​mai puțin decât alte aeroporturi mari datorită dependenței sale mari de piața națională”, adaugă Sobie. Noul Aeroport Internațional Chengdu Tianfu a fost proiectat de un consorțiu format din Institutul de Proiectare și Cercetare Arhitecturală Southwest China, China Airport Construction Group Corporation și studioul francez de arhitectură ADP Ingenierie.

Aeroportul internațional Chengdu Tianfu este doar unul dintre numeroasele aeroporturi pe care China intenționează să le deschidă în următorii ani.

Prima fază a durat cinci ani pentru a fi finalizată și include o serie de tehnologii de vârf, cum ar fi software-ul de recunoaștere facială, chioșcuri de auto-check-in, sisteme inteligente de securitate, porți de auto-îmbarcare și roboți de concierge alimentați de AI. O linie de metrou va face legătura între aeroport și centrul orașului. Cu viteze de până la 140 de kilometri pe oră, călătoria cu trenul va dura între 37 și 44 de minute. Linia de metrou care leagă noua instalație de Aeroportul Internațional Chengdu Shuangliu este programată pentru 2023.

Țara își propune să aibă în circulație 400 de aeroporturi până în 2035, un salt semnificativ față de cele 241 actuale, conform schemei de planificare a rețelei de transport publicată de guvern la începutul anului 2021. Cea mai notabilă instalație care s-a deschis în China în ultimii ani este Aeroportul Internațional Daxing din Beijing, care a început să funcționeze în 2019. Proiectat de regretatul arhitect Zaha Hadid și partenerii săi chinezi, are un terminal de mărimea a 97 de terenuri de fotbal.

Înainte de deschidere, orașul avea nevoie disperată de un al doilea aeroport. Aeroportul internațional Beijing Capital (PEK) a fost cel de-al doilea cel mai aglomerat hub din lume și a fost la limite de capacitate, ceea ce face aproape imposibilă companiilor aeriene să adauge zboruri la orele dorite.

Leave A Reply

Your email address will not be published.