Aeroportul Amsterdam Schiphol va despăgubi mii de pasageri afectați de pierderea zborurilor din cauza aglomerațiilor la punctele de control de securitate.
Aeroportul Schiphol din Amsterdam a promis că va despăgubi mii de pasageri care au ratat zborurile din cauza cozilor uriașe la punctele de control de securitate ale aeroportului.
Aeroportul a declarat că este gata să plătească despăgubirile, care, potrivit experților, se vor ridica la sute de milioane de euro. Despăgubirea se aplică pasagerilor care au sosit la timp la aeroport pentru zboruri între 23 aprilie și 11 august 2022, dar au ratat zborurile din cauza timpilor de așteptare excesiv de lungi la punctele de control de securitate.
Schiphol a promis că va acoperi o gamă largă de cheltuieli, inclusiv suprataxe legate de rerezervarea zborurilor, organizarea de călătorii alternative și cheltuielile pentru cazare și mese. Conducerea aeroportului nu menționat sumele compensatorii pentru fiecare pasager. Însă numărul pasagerilor care au ratat zborurile timp de trei luni și jumătate este de ordinul miilor.
„Mulți oameni își așteptau cu nerăbdare vacanțele în străinătate, mai ales după doi ani de COVID-19. Ne pare foarte rău pentru că unele persoane au ratat zborurile din cauza cozilor lungi la punctele de control de securitate”, a declarat CEO-ul Schiphol, Dick Benschop.
Pasagerii care doresc să primească rambursările pentru cheltuielile legate de haosul din aeroportul din Amsterdam vor trebui să depună cereri până pe 30 septembrie.