72 de trenuri vor circula 24h/24h, începând din 12 decembrie, între Gara de Nord București și Aeroportul Internațional Henri Coandă București
Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia – Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate.
Lucrările de modernizare a liniei CF, care asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, au fost finalizate în proporție de 100%, iar primele trenuri de călători vor circula între Gara de Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.
72 de trenuri vor circula 24h/24h
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la Bugetul de Stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat).
Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare, sistemul asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la Aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat, la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar și o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord București și Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute.
În această perioadă, între CFR SA, administrator al infrastructurii feroviare publice, și cei trei operatori de transport feroviar de călători, care au depus solicitări pentru asigurarea serviciului public de transport de călători pe această rută, este în desfășurare procesul de alocare pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linia CF București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, urmând ca din 12 decembrie 2020, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, să circule și primele garnituri pe ruta directă Gara de Nord – Aeroport.
Foto: Eugen Dedu, CFR SA
„CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare”
Chiar aşa? Mari? Alţii fac poduri peste ape de zeci de kilometri lungime sau tuneluri prin munţi, iar noi legăm o capitală europeană de singurul ei aeroport prin „două mari proiecte feroviare”.
Trist…
Pentru Romania e o realizare si e un proiect important. Altii trimit oameni in spatiu, dar asta e alta poveste.