Cumperi de la eMAG, FashionDays, elefant.ro, Libris.ro prin link-urile noastre de afiliere și ajuți la finanțarea site-ului airlinestravel.ro. Nu te costă nimic în plus, însă pe noi ne ajută să dezvoltăm acest proiect. Mulțumim!

Zboruri anulate sau întârziate? >>Solicita ACUM despagubiri<< pentru zborul întârziat sau anulat și poți primi până la 600€ despăgubire!

5 motive din cauza cărora trenurile din / spre Aeroportul Otopeni nu au pasageri

0 1.966

În decembrie 2020, au început să circule primele trenuri pe ruta Gara de Nord București – Aeroportul Henri Coandă, Otopeni – București. Am așteptat cu mare interes această legătură feroviară directă spre aeroport, în contextul în care traficul rutier devine tot mai aglomerat.

Lucrările de dublare a liniei CF executate între Mogoșoaia – Balotești și de construcție a noii linii pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București au fost finalizate și recepționate. S-a tăiat tradiționala panglică, s-a făcut clasica baie de imagine a politicienilor și, în teorie, toată lumea e fericită pentru că avem trenuri ce leagă Bucureștiul de principalul aeroport al României.

A trecut ceva timp până la prima experiență pe această rută feroviară. Mă așteptam să văd trenurile pline în contextul în care numărul zborurilor a început să crească în 2021, iar companiile aeriene pregăteau noile rute pentru sezonul estival din acest an. Dar ce să vezi, trenurile circulă mai mult goale. În prezent, grație meciurilor de la EURO 2020, media zilnică a pasagerilor transportați pe această rută a depășit 1000 de persoane. Ținând cont că sunt câteva zeci de trenuri zilnice de la CFR și de la companiile private, numărul pasagerilor transportați este în continuare foarte mic.

În urma experienței avute, am indentificat, zic eu, 5 motive din cauza cărora trenurile din / spre Aeroportul Otopeni nu au pasageri. Nu, nu prețul este problema, în contextul în care o călătorie costă câțiva lei.

Incertitudinea curselor feroviare în anumite momente din zi sau din noapte

  • În acest moment, principala problema stă în incertitudinea curselor feroviare în anumite momente din zi sau din noapte. Din cauza infrastructurii feroviare, nu pot fi operate mai mult de două – trei deplasări pe oră. Ba, în unele momente din zi, frecvența trenurilor este mult scăzută, poate chiar la o rotație pe oră. Eu stau în Titan. Ca să ajung la gară, merg cu metroul între 40 și 50 de minute, în funcție de cum prind legăturile. Ajung la gară și am surpriza că următorul tren pentru Aeroportul Otopeni este programat peste 40 de minute. Într-un final, trenul pleacă cu o întârziere de 15 minute. La care mai adaug 20 de minute durata dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. În total, durata călătoriei de acasă până la aeroport a ajuns să fie undeva la 2 ore. Pe lângă faptul că durează destul de mult, mai poți avea și surpriza să nu plece la timp sau să nimerești într-un moment din zi în care frecvența trenurilor să fie redusă. Evident, costul mic îi pot determina pe mulți să aleagă trenul în detrimentul deplasării rutiere (autobuz, taxi), dar sunt alți factori care îi îndepărtează de tren.

Lipsa unor informații concrete, clare și la vedere în Gara de Nord

  • Lipsa unor informații concrete, clare și la vedere în Gara de Nord ar putea fi o problemă. Pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni sunt trei operatori, unul de stat și doi privați. În momentul în care ajungi în gară, tabela îți afișează peronul de la care pleacă următorul tren spre aeroport. Problema e că mereu e altul și cu siguranță mulți nici nu știu dacă trenul e de la CFR sau de la un alt transportator feroviar. Nu există o casă de bilete comună a celor trei transportatori care să fie dedicată acestei rute. Cred că așa ceva ar rezolva problema multora care nu știu de unde se pot cumpăra bilete și dacă trenul următor e de la CFR sau alt transportator. Nu există la vedere un program al tuturor trenurilor dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, nu există informații. Fiecare transportator are propria casă de bilete și propriul program pe care îl respectă sau nu… Totodată, dacă tot vorbim de informații, noile conexiuni feroviare dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni nu sunt promovate.

Lipsa unui sistem comun de comercializare a biletelor

  • Lipsa unui sistem comun de comercializare a biletelor poate fi o problemă. Ar fi fost util un sistem comun de bilete prin intermediul căruia pasagerii din țară să poată cumpăra un bilet din destinația de bază spre aeroport via Gara de Nord, indiferent de transportatorul feroviar cu care se călătorește din țară spre București sau de la Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni. Dar nu, acest lucru nu se poate. Pasagerul e nevoit să umble în mai multe motoare de căutare și rezervare, trebuie să caute programul trenurilor și să-și calculeze marja față de ora de zbor etc… Complicat!

Lipsa sincronizărilor între trenuri, alte mijloace de transport în comun și avioane

  • Lipsa sincronizărilor între trenuri, alte mijloace de transport în comun și avioane pot alunga pasagerii. Sunt mulți pasageri care vin din diferite colțuri ale țării, ajung în Gara de Nord și aleg autobuzele sau taxiurile pentru a ajunge mai repede la Aeroportul Otopeni. Bine, asta dacă trenurile nu ajung să aibă zeci sau chiar sute de minute întârziere sau dacă nu au deraiat…

Nu există conexiune cu zona metropolitană a Bucureștiului

  • Trenul e bun, ajunge repede de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni, dar nu există stații în zona metrepolitană a Bucureștiului. Poate așa ar fi fost un mijloc de transport atractiv inclusiv pentru angajații aeroportului. Așa, toți cei ce vor să călătorească cu trenul spre Aeroportul Otopeni trebuie să treacă prin Gara de Nord, ori uneori nu cea mai fericită soluție. Astfel, celelalte mijloace de transport în comun pot câștiga teren în fața trenului.

BONUS! Constant că toată treaba aceasta cu tronsonul de cale ferată între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni se adresează preponderent bucureștenilor, nu turiștilor sau străinilor. Cum ziceam și mai sus, lipsa comunicării, lipsa informațiilor și lipsa acțiunilor de marketing ar putea îngropa acest serviciu.

Da, trenul e necesar, e bun, e rapid în comparație cu alte mijloace de transport, dar doar de la Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni și retur. Însă nu e suficient doar să existe acest serviciu ca să fie și pasageri. Mai sunt multe lucruri de reglat, făcut, dezvoltat…Dar cine să le facă?

Leave A Reply

Your email address will not be published.