5 informații mai puțin știute despre avioane

Lumea aviației este plină de mistere, atât pentru pasionații adevărați, cât și pentru amatori. Câți dintre voi știu dacă un avion poate da singur cu spatele, dacă geamurile de la cockpit se deschid sau care este motivul adevărat pentru care există ștergătoare pe geamuri? Din fericire, există răspunsuri simple!

0 167

Oana Cristiana Groza a căutat răspunsuri la unele întrebări din lumea aviației, în special cu privire la avioane. Ați văzut că multe avioane au ștergătoare, dar pentru ce? Dar oare avioanele pot da singure cu spatele? Dar cu superstițiile cum stăm? Răspunsurile sunt mai jos :).

Informații mai puțin știute despre avioane

Da, avioanele pot da singure cu spatele

Majoritatea aeronavelor au această capacitate, folosind, de exemplu, instrumente care redirecționează forța emisă de motoare pentru a se deplasa în spate.

powerback-c17-globemaster

Totuși, este o manevră care presupune folosirea unei cantități foarte mari de combustibil și care produce un zgomot foarte puternic, ceea ce nu este în regulă pentru companiile care aleg să fie prietenoase cu mediul.

În plus, motoarele sunt uzate mai repede, există riscul să fie admise tot felul de lucruri înspre motoare și nici pentru personalul de la sol nu este o tactică prea plăcută.

Astfel a apărut procedura de pushback, avioanele fiind împinse cu tractoare speciale / tuguri. Avioanele sunt împinse în zonele de siguranță unde pot fi pornite motoarele.

Totuși, avioanele Boeing C-17 Globemaster III folosesc forța motoarelor (powerback) pentru a da cu spatele

Totuși, avioanele Boeing C-17 Globemaster III folosesc forța motoarelor (powerback) pentru a da cu spatele

Ștergătoarele sunt folosite pentru…vizibilitate!

Majoritatea avioanelor moderne, care sunt produse în prezent, au pe suprafața geamurilor o peliculă cu rol de a respinge apa. Alături de aceasta, forța aerului care acționează asupra ferestrelor ajută la curățarea acestora, dar este nevoie și de ștergătoare care să înlăture apa sau zăpada de pe geamurile cockpit-ului.

Acestea sunt utile mai mult la sol. Piloții trebuie să aibă o vizibilitate foarte bună, așa că niciun efort nu este prea mare!

Pe un Boeing 737 există ștergătoare care funcționează la 3 intervale: de la 6/7 mișcări pe minut și până la 160 sau 250 de mișcări pe minut. Dacă acestea nu merg, iar vremea este extrem de nefavorabilă, aeronava poate chiar să nu primească permisiunea de a decola.

Geamurile de la cockpit se pot deschide

Da, se pot deschide, însă nu toate. La un Boeing 737, doar două din cele șase ferestre se pot deschide, prin glisare. Motivul pentru această dotare este, pe lângă nevoia ocazională de aer proaspăt :), ca piloții să poată părăsi aeronava în cazul în care ușa de acces nu mai poate fi folosită.

De asemenea, este utilă și în comunicarea pentru personalul de la sol. Nu trebuie să vă îngrijorați, ferestrele sunt foarte bine închise și nu vor fi deschise în timpul zborului!

Unele avioane nu au locurile B și E

În avioanele mai mici, de tipul Fokker 70 sau Embraer 190, precum și în anumite clase Business, s-ar putea să găsiți doar locurile A,C, D și F. De ce? Având în vedere că există doar două rânduri, cu câte 2 locuri fiecare, s-a considerat că este mai ușor ca acestea să fie numite astfel, căci majoritatea călătorilor sunt obișnuiți ca A și F să fie locurile de la geam, iar C și D să fie cele de la culoar. Simplu, nu?

Rândul 13 nu există din cauza superstiției

Multe companii aeriene aleg să evite rândul 13. S-a observat o asociere negativă cu acest număr și chiar nu vrem să atragem ghinionul la bord, nu? În mod surprinzător totuși, pisicile negre au voie în cabină!:)

Dacă aveți întrebări cu privire la avioane, indiferent de natura întrebărilor, vă rugăm să le lăsați în comentarii și vom căuta răspunsuri la ele :).

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »