21 martie în aviație: nașterea unității de aviație a Gărzii de Coastă din S.U.A., primul zbor al aeronavei Dornier 228.

0 104

Pe 21 martie 1916, căpitanul comandant al Gărzii de Coastă din Statele Unite – Ellsworth P. Bertholf – a ordonat Gărzii de Coastă utilizarea aeronavelor. Acesta l-a îndrumat pe locotenentul Elmer F. Stone să înceapă antrenamentele de zbor. Data de 21 martie 1916 a reprezentat nașterea unității de aviație a Gărzii de Coastă din S.U.A. Unitatea, formată din piloți voluntari americani, a fost ulterior redenumită Escadrila La Fayette.

Escadrila La Fayette (franceză: Escadrille de La Fayette) a fost numele escadrilei N 124 a Forțelor Aeriene Franceze în timpul Primului Război Mondial (1914–1918). Această escadrilă a Aéronautique Militaire a fost compusă în mare parte din piloți voluntari americani. A fost numit în cinstea marchizului de Lafayette, eroul francez al Războiului Revoluționar American. În septembrie 1917, escadrila a fost transferată armatei SUA sub denumirea “103 escadrila Aero”. În 1921, Forțele Aeriene Franceze au recreat o unitate N124 care a revendicat descendența escadrilei La Fayette din timpul războiului și face acum parte din escadronul 2/4 La Fayette.

Alte evenimente din aviație petrecute la 21 martie.

A început era canadiană a zborului supersonic.

avro-cf-105-arrow-1958

Pe 21 martie 1958, a început era canadiană a zborului supersonic. Pilotul Jan Zurakowski a decolat de la Aeroportul Malton, de lângă Toronto, într-o aeronavă Avro CF-105, pentru un zbor inițial de 35 de minute. O lună mai târziu, Zurakowski a zburat cu aceeași aeronavă la Mach 1.5, la o altitudine de 15.000 m. În ciuda promisiunilor timpurii ale aeronavei, guvernul canadian a anulat proiectul înainte ca Arrow să poată fi pus în producție.

Primul zbor al aeronavei Dornier 228.

Pe 21 martie 1981, a avut loc primul zbor al aeronavei Dornier 228. Dornier 228 este un avion utilitar STOL cu două turbopropulsoare, proiectat și fabricat de Dornier GmbH (mai târziu DASA Dornier, Fairchild-Dornier) din 1981 până în 1998. 245 de aeronave au fost construite în Oberpfaffenhofen, Germania. În 1983, Hindustan Aeronautics (HAL) a cumpărat licența de producție și a fabricat alte 125 de avioane în Kanpur, Uttar Pradesh, India. În iulie 2017, 63 de aeronave se aflau încă în serviciul operațional.

Compania Tupolev și NASA au început o colaborare pentru a cerceta posibilitatea zborurilor supersonice comerciale.

Pe 21 martie 1996, compania Tupolev (Rusia) și NASA (SUA) au început cercetările comune asupra transporturilor civile supersonice folosind un avion Tupolev Tu-144 recondiționat.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.