blank

12 idei de reţinut de la #RDTC2014

0 693

În perioada 20-21 martie 2014, agenţia Eventur a organizat Romanian Digital Travel Conference. Am fost prezent în prima zi, pe 20 martie, iar focusul a fost pe cele mai recente tehnologii din domeniul comerțului electronic şi pe cele mai eficiente strategii de marketing online, bineînţeles cu trimitere către turism.

Au fost 4 sesiuni, cu câte 3 vorbitori de top, iar la finalul zilei am tras linie şi am obţinut 12 idei interesante. Aşa că le împărtăşesc cu voi:

Horia Grozea, Director Card Payments – Netopia mobilPay – Românii încep să plătească tot mai mult cu cardul. În 2013, Netopia mobilPay a procesat 2,2 milioane de tranzacții în valoarea totală de 76 milioane EURO. În dezvoltarea business-ului vostru, luaţi în calcul şi implementarea unei soluţii de plată cu cardul, SMS etc. Este bine să-i oferiţi clientului toate modalităţile de plată: cu cardul, sms, transfer bancar, plata cu numerar etc.

Mădălin Măncilă, specialist marketing la Happy Tour Group – Este foarte important să vă fidelizaţi clienţii. O statistică spune că dacă aveţi 20% dintre clienţi fideli brandului, aceştia pot genera până la 50% din vânzări. Acest lucru este valabil în orice business. Însă fidelizarea costă şi trebuie făcută cu mare atenţie şi pe termen lung.

Petruş Lungu, blogger şi călător digital la turism20.ro – Călcaţi acceleraţia pe aplicaţii utile în turism. Optimizaţi-vă site-urile pentru dispozitive mobile, dezvoltaţi tot felul de aplicaţii utile şi practice pentru turişti. Luaţi în calcul faptul că traficul web pe mobil reprezintă cam 20%-30% din traficul total înregistrat.

Tudor Iacob, Marketing Specialist la Conectoo – Campaniile de email marketing pot avea succes dacă sunt targetate foarte bine, dacă au conţinut dinamic şi dacă emailurile sunt optimizate pentru dispozitivele mobile.

Filip Lăpuş, General Manager la Travelio – Investiţi în licenţe şi sisteme hardware pentru o mai bună administrare şi gestionare a business-ului. De preferat ar fi să luaţi pachete cu stocare în cloud. Sunt mai ieftine, iar resursele hardware pot fi alocate în funcţie de nevoi.

Alexandru Lăpuşan, CEO Zitec – Hacking for Travel şi nu vă gândiţi la partea negativă. Exploraţi-vă limitele şi faceţi ceva interesant şi semnificativ. Mizaţi pe rapiditate, mobilitate, creativitate, tech şi echipă.

Cătălin Macovei, PPC Specialist – Se pot obţine rezultate foarte bune prin campanii Google Adwords. Însă trebuie să targetaţi foarte bine audienţa, să stabiliţi structura mesajului şi să generaţi anunţuri relevante. Vacanţele nu se cumpără noaptea. Conform unor statistici obţinute de Cătălin, cele mai multe pachete turistice au fost cumpărate în jurul orei prânzului.

Oana Dumitrescu, Head of Online Marketing ZITEC – Dacă nu aveţi aplicaţie pentru mobil sau site optimizat pentru dispozitivele mobile, ar fi cazul să vă faceţi. 90% dintre consumatori folosesc mai multe dispozitive (laptop, smartphone, tableta, PC etc) în căutarea vacanţei preferate.

Cristian Ignat – Ppc marketing manager at 2parale – Remarketingul poate fi o unealtă extrem de valoroasă dacă ştim să o folosim, indispensabilă într-o campanie de turism. Consumatorul foloseşte 10.4 surse de informare înainte de a cumpăra. Ar fi păcat să nu-i reamintim pe unde a navigat.

Răzvan Pascu, Travel Communication Romania – Turismul la nivel global este în creştere, la fel şi cel din/spre România. Răzvan recomandă să veniţi cu produse turistice inedite şi pe care să le targetaţi în funcţie de turişti. În 2014, mizează pe 4 trenduri: Călătorii în familie; Focus pe generaţia noului mileniu (tinerii); Turismul creativ şi Turismul de lux. Contează foarte mult cui comunicaţi şi cum comunicaţi.

Monica Jitariuc, Managing Director at The Practice Romania – Povestea din spatele unui produs, a unui hotel, a unei agenţii etc. poate să vândă. Comunicarea trebuie să fie sinceră, coerentă şi corectă. Căutaţi şi profitaţi mereu de noi oportunităţi de comunicare. Angajaţi profesionişti!

Alexandru Negrea, Consultant Social Media – În prezent, pe Facebook sunt peste 7 milioane de conturi, în condiţiile în care sunt 10 milioane de utilizatori de internet (cifre raportate la România). Asta nu înseamnă că sunt 7 milioane de utilizatori de internet pe facebook, dar numărul lor este foarte mare şi de luat în calcul. Cert este că deocamdată Facebook nu dispare, dar se transformă. Reach-ul organic este la 16% şi scade, dar la fel de bine poate să crească în funcţie de calitatea conţinutului. Facebook este una dintre cele mai bune platforme de comunicare pentru business-uri în turism.

Cam asta am avut de spus. Sper să vă fie util şi chiar să puneţi în practică. Multe informaţii de aici pot fi aplicate în multe business-uri de online, nu doar pe turism. Succes şi spor la vânzări!

–––––––––––––––––––––
În cadrul conferinţei, am fotografiat cu Canon EOS 100D kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM de la F64.ro. Fotografii de la Romanian Digital Travel Conference 2014.

Leave A Reply

Your email address will not be published.