blank

Zborurile charter anulate sau întârziate pot fi eligibile pentru compensații financiare de până la 600 euro!

0 89

Odată cu deschiderea sezonului estival au crescut și numărul de rute și zboruri, dar a început și sezonul zborurilor charter spre destinațiile de vacanță. În acest context este bine de știut faptul că zborurile charter anulate sau întârziate pot fi eligibile pentru compensații financiare de până la 600 euro! Zborurile charter se supun drepturilor pasagerilor aerieni stabilite de UE.

Drepturile pasagerilor în transportul aerian, prevăzute de UE, se aplică:

  • Dacă zborul este efectuat pe teritoriul UE (indiferent dacă este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • Dacă aterizați pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operată de o companie din UE
  • Dacă decolați de pe un aeroport din UE către o țară din afara Uniunii, indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
  • Dacă nu ați primit deja anumite compensații (despăgubiri, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor în baza legislației relevante a unei țări din afara UE.

Drepturile pasagerilor transportului aerian

Dacă zburați pe teritoriul UE sau din UE spre alte destinații non-UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE), aveți dreptul și la despăgubiri financiare în valoare de până la 600€. Aceste compensații sunt setate în funcție de distanță:

– 250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 de km – zboruri regionale și interne
– 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
– 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
– 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

Aceste drepturi au fost stabilite de UE și fac parte din drepturile pasagerilor traficului aerian (De citit). Deci nu vorbim aici de legi teritoriale sau despre legi făcute de companiile aeriene, ci despre directivele Uniunii Europene.

Dacă aveți programate zboruri chartere și acestea suferă modificări de program, dacă sunt întârziate și chiar anulate, verificați dacă sunteți eligibili pentru a primi compensațiile financiare. Zborurile charter pot fi operate de companii specializate în astfel de zboruri sau chiar de companii de linie care subînchiriază avionul pentru chartere. De exemplu, dacă aveți o intarziere zbor Tarom, puteți primi despagubiri dacă sunt îndeplinite criteriile conform regulamentului UE. De regulă, pentru a fi eligibili, ar trebui ca perturbările operaționale să fie din cauza companiei aeriene.

Cum puteți obține aceste compensații

Dacă vă confruntați cu astfel de situații, cereți-vă drepturile stipulate în regulamentul CE Nr. 26/2004. Aveți nevoie de voucherul de călătorie care trebuie să afișeze ora de decolare și ora de aterizare la destinație. De regulă, aceste informații le primiți de la agenția de turism prin care vă cumpărați pachetul turistic.

Având voucherul de călătorie, puteți solicita compensații via email sau formulare electronice dedicate, către agenția de turism de la care ați cumpărat zborurile / pachetul turistic. Dacă nu rezolvați prin agenția de turism, solicitați direct la compania aeriană.

Sau pentru a scăpa de toată bătaia de cap, apelați la firmele specializate în recuperare de compensații financiare pentru zboruri anulate / întârziate, precum AirAdvisor. Veți plăti un comision dacă al vostru caz este eligibil, dar doar atunci când vin banii de la compania aeriană.

Cereți-vă drepturile de pasageri aerieni!

Leave A Reply

Your email address will not be published.