Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul
intarziat sau anulat! Poti obtine pana la 600€!

Volotea încheie era Boeing 717 în Europa.

0 1.259

Pe 10 ianuarie, compania aeriană spaniolă Volotea a operat ultimele zboruri cu Boeing 717, efectuând o serie de zboruri pe rutele interne din Italia. Compania a renunțat la aeronavele Boeing 717 în favoarea Airbus A319. Astfel se încheie era Boeing 717 în Europa.

Ultimele zboruri operate cu aeronavele Boeing 717 Volotea au avut ca destinații Cagliari (CAG), Catania (CAT), Genova (GOA), Napoli (NAP), Palermo (PMO), Torino (TRN) și Verona (VRN).

De acolo, avioanele au plecat către Veneția (VCE), iar în zilele următoare vor decola pentru ultima dată către Victorville, California, unde vor fi conservate / păstrate.

O parte importantă a istoriei Volotea.

Volotea a început operațiunile pe Aeroportul Internațional Marco Polo din Veneția cu două Boeing 717, în anul 2012. Primul avion a fost livrat în decembrie 2011 și a venit de la Midwest Airlines. Avionul este încă operat de Hawaiian Airlines, după ce a ieșit din flota Volotea în 2017.

Volotea a deținut în flotă 19 aeronave Boeing 717 de-a lungul anilor. Acum, la momentul retragerii, compania încă deținea nouă astfel de aeronave, dintre care doar două erau listate ca active.

Volotea mizează pe Airbus A319.

Compania spaniolă, care se concentrează pe destinațiile din Europa de Sud, are acum în flotă 24 x Airbus A319 și comenzi pentru 5 x Airbus A320. De asemenea, transportatorul spaniol trebuie să mai primească încă trei aeronave A319 de la Airbus.

Primul avion A319, înmatriculat EC-MTF sau „Oh Vole Mio”, a sosit de la Air Malta în martie 2017. Printre alte nume amuzante utilizate de Volotea pentru aeronavele A319, avem „Han Volo”, „Vo-lalá”, „Avollo 11” și „Hasta la Pista, baby”. Ultimul avion – care a fost livrat în luna iunie – are denumirea de „Volotean Rhapsody”.

Volotea a fost utlima companie aeriană din Europa care a operat aeronave Boeing 717.

Volotea a fost ultima companie aeriană europeană care a operat modelul de avion Boeing 717. Toți ceilalți transportatori, care au utilizat acest tip de aeronavă pe bătrânul continent, le-au retras complet din serviciul comercial.

Blue1, subsidiara din Finlanda a Grupului SAS, a operat 9 aeronave 717 între 2010 și 2015. Cinci dintre acestea proveneau de la Spanish Quantum Air, anterior Aerolíneas de Baleares, care a dat faliment în 2010.

Fosta companie aeriană națională a Greciei, Olympic Airlines, a operat acest tip de aeronavă între 1999 și 2007. Compania a sistat complet activitatea în decembrie 2009.

Boeing-717-Olympic-Airlines

O altă companie aeriană, Spanair, a operat patru aeronave 717 între 2007 și 2011. Majoritatea aeronavelor Boeing 717 utilizate în Europa au ajuns de la Qantas. Compania din Australia folosește aeronavele pentru cursele regionale, sub brandul QantasLink.

Doar trei companii aeriene din lume mai utilizează Boeing 717.

Așa cum menționam anterior, QantasLink are în flotă 20 de aeronave 717. Delta Air Lines este, de departe, cel mai mare operator 717, cu 85 de avioane ce fac parte din flota sa – aproape jumătate fiind reținute la sol. Cea de-a treia companie este Hawaiian Airlines care deține 19 avioane, dar doar 13 sunt utilizate în momentul de față.

Cu toate acestea, atât Delta, cât și Hawaii au stabilit planuri de retragere a aeronavelor Boeing 717 până în 2050.

Leave A Reply

Your email address will not be published.