Volotea, Air Nostrum și Dante Aeronautical dezvoltă un proiect de transformare a avioanelor de până la 19 locuri în avioane electrice

0 224

Avion intarziat? Zbor anulat? >>Solicita acum despagubiri<< pentru zborul
intarziat sau anulat! Poti obtine pana la 600€!

Consorțiul format din Volotea, Air Nostrum și Dante Aeronautical a prezentat un proiect de transformare a aeronavelor cu rază scurtă și medie, care au maxim 19 locuri, în avioane complet electrice.

Un proiect spaniol caută finanțare europeană pentru transformarea aeronavelor mici și cu rază medie de acțiune, care nu depășesc capacitatea maximă de 19 pasageri, în avioane complet electrice. Acestea ar putea fi operaționale în 2026.

Proiect de convertire a avioanelor clasice în avioane electrice

Atât tehnologia necesară pentru crearea procedurilor de transformare, cât și analiza pieței pentru ca aceste aeronave să fie viabile din punct de vedere economic pe rute comerciale sunt furnizate de companiile cu ADN spaniol: tehnologica Dante Aeronautical și companiile aeriene Volotea și Air Nostrum.

Proiectul propune transformarea în aeronave complet electrice a acelor avioane care au o capacitate de transport cuprinsă între 9 și 19 pasageri. Acesta include procedurile necesare pentru implementarea modificărilor necesare de proiectare și inginerie aviatică, într-un mod care reduce termenele și costurile economice implicate în dezvoltarea unui avion electric direct de la zero.

Data de certificare a primei aeronave reconvertite, care să permită zboruri comerciale, este programată pentru 2024. După atingerea acestui prim obiectiv, va începe procesul de industrializare a procedurii a cărui punere în funcțiune pentru transformarea mai multor modele de aeronave pe deplin operaționale va fi în 2026 .

Volotea, Air Nostrum și Dante Aeronautical dezvoltă o nouă tehnologie de conversie a avioanelor clasice în avioane electrice

Inițiativa este condusă de compania Volotea, deținută de creatorii Vueling, Air Nostrum și startup-ul Dante Aeonautical. Proiectul a fost prezentat Ministerului Transporturilor, Mobilității și Agendei Urbane (MITMA) cu scopul de a atrage fonduri europene pentru finanțare.

Startup-ul Dante Aeronautical, fondat în 2018 de inginerii spanioli David Doral și Miguel Madinabeitia, este însărcinat cu dezvoltarea tuturor tehnologiilor necesare pentru conversie. Experiența sa integrează discipline de fabricare a materialelor avansate, aerodinamică și integrarea centralelor electrice.

În ultimii trei ani, compania a lucrat la prototipul DAX-19, un avion regional hibrid cu 19 locuri și, în paralel, s-a concentrat și asupra modificării avioanelor pentru a le face 100% electrice. Dante Aeronautical a ajuns recent la un acord cu Sydney Seaplanes, un operator de turism australian, pentru a-și transforma flota și a o ajuta să devină prima companie aeriană cu emisii zero din țara respectivă.

La rândul lor, companiile aeriene Volotea și Air Nostrum vor furniza informații despre piață și vor contribui la activitatea domeniilor lor tehnice respective. Ambele companii aeriene speră să fie pionieri în aplicarea acestei tehnologii pe rutele regionale. Finanțarea proiectului a fost bugetată la 42 de milioane de euro.

După cum putem observa, au început să apară tot mai multe proiecte ce includ propulsia electrică în aviație. Vom monitoriza cu atenție această industrie.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.