Ți-a întârziat avionul mai mult de 3 ore? Primești până la 600 euro. Iată detaliile!

Te-ai lovit de zboruri întârziate sau anulate? Știai că poți primi până la 600€ sub formă de compensații de la companiile aeriene? Foarte puțină lume știe despre acest lucru și foarte puțină lume își cunoaște drepturile de pasageri aerieni. Hai să lămurim acest lucru!

0 514

 

Zilnic, sute de zboruri operate în Europa sau din/spre Europa înregistrează întârzieri sau sunt anulate din diferite motive. Mii de pasageri sunt afectați de aceste probleme, iar majoritatea probabil că nu-și știu drepturile de pasageri aerieni. Hai să clarificăm această problemă!

Dacă zborul tău este întârziat, suprarezervat (overbooking – și te obligă să renunți la zbor), anulat sau dacă ai ajuns la destinație cu o întarziere de minim 3 ore, atunci conform unui Regulament European din 2004, care are efecte la nivel de UE (cu efecte la nivel mondial – aplicându-se tuturor pasagerilor, indiferent de vârstă, sex, naționalitate sau prețul plătit pe bilet), ai dreptul la o despăgubire pentru acest lucru.

Compensații până la 600 euro

Sumele pe care le poți primi ca despăgubire variază de la 250€ până la 600€ per pasager, în funcție de cât de mare era distanța călătoriei:

– 250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 de km – zboruri regionale și interne
– 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
– 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de min 4 ore)
– 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

Așa cum am menționat mai sus, aceste compensații trebuie acordate de companii aeriene conform unei directive UE. Hai să vedem și la ce companii aeriene ești eligibil pentru aceste compensații!

1. Compania aeriană este înregistrată în UE, indiferent de zbor și destinație (de exemplu British Airways, Ryanair, Wizzair, Blue Air, LOT Polish Airlines, Austrian Airlines, Air France, KLM, Lufthansa, TAP Air Portugal, TAROM și lista poate continua);
2. Când zborul decolează de pe un aeroport din UE, chiar dacă respectiva companie aeriană nu este înregistrată în UE (de exemplu zboruri Qatar Airways, Air Canada, Air Serbia, FlyDubai, EL AL, Aeroflot, Pegasus sau Turkish Airlines care decoleaza de pe un aeroport din UE, deci inclusiv România).

Sună bine, nu? Dar nu mereu ești eligibil pentru aceste compensații, chiar dacă zborul tău a fost anulat sau ai ajuns la destinație cu mai mult de 3 ore întârziere. Aici cred că este cea mai mare confuzie. Mai jos aveți câteva exemple de situații când NU ești eligibil pentru a primi compensația de la companiile aeriene:

  1. Daca ai fost informat despre anulare cu minimum 2 săptămâni înainte de ora de plecare prevazută;
    2. Daca ai fost informat despre anulare într-un termen cuprins între 2 săptămâni și 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută și ti se oferă o redirecționare care îți permite să pleci cu cel mult 2 ore înainte de ora de plecare prevăzută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevazută;
    3. Daca ai fost informat despre anulare cu mai putin de 7 zile înainte de ora de plecare prevăzută și ți se oferă o rerutare care îți permita să pleci cel târziu cu o ora înainte de ora de plecare prevazută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevazută;
    4. Daca operatorul de transport aerian poate face dovada ca anularea este cauzată de împrejurări excepționale, care nu au putut fi evitate, în ciuda adoptării tuturor măsurilor posibile (lovituri de stat, erupții vulcanice, incendii, condiții meteo extreme).

Problemele tehnice NU se califică drept “imprejurări excepționale”, chiar dacă operatorul aerian încearcă să-ți explice contrariul. Dacă sunt probleme tehnice cu avionul, atunci e clar ca ești eligibil. Vorbim de probleme tehnice apărute inopinat la avion.

În general, nu ești eligibil pentru compensații dacă întârzierea / anularea este independentă de compania aeriană. În situații de bird strike sau incident la sol, atunci nu sunteți eligibili pentru compensații. Pot fi cazuri când motorul aeronavei este avariat de păsări, când 2 avioane se lovesc la sol sau pot apărea alte tipuri de incidente la sol etc. În astfel de situații trebuie văzut exact ce s-a întâmplat. Din aceste motive, trebuie să știi când ești eligibil și când nu pentru compensații.

Foarte-foarte important!

  1. Solicitarile se pot face pentru zboruri operate până în urmă cu 3 ani, deci nu trebuie neapărat să fie zboruri recente. Dacă te-ai lovit de astfel de probleme în ultimii 3 ani, verifică dacă ești eligibil și aplică pentru compensație.
    2. Fac obiectul EC 261/2004 și cursele Charter. Dacă alegi să-ți petreci vacanța în Turcia, Grecia sau în alte destinații „tradiționale ” de vară, iar pe zborurile charter apar întârzieri conform celor menționate mai sus, ești eligibil să primești această compensație.

Am clarificat ce înseamnă această compensație, care este valoarea ei, când ești sau nu eligibil pentru compensație. Mai rămâne o necunoscută. Probabil te întrebi cum aplici pentru această compensație și cânt primești banii.

Cum sa primesti banii?

Exista companii care va pot ajuta sa obtineti aceste despagubiri. Cererile se pot depune la FlightClaim.ro, direct online (cel mai simplu si sigur), dar si prin email la [email protected], prin mesaje pe pagina de Facebook, sau prin Whatsapp la numarul 0746 937 941.

De ce să apelezi la FlightClaim.ro?
– Dacă apelezi direct la compania aeriană, posibil să primești scuze și explicații false. FlightClaim.ro poate verifica dacă ești eligibil și trimite către companiile aeriene doar cazurile cu adevărat eligibile. Dacă o companie aeriană refuză să respecte directiva europeană, atunci FlightClaim.ro trimite dosarul în instanța cu echipele sale de avocați împotriva tuturor companiilor aeriene care sunt în culpă și întârzie sau refuza plata compensațiilor legale către clienții FlightClaim.ro.

– FlightClaim.ro este o companie olandeză puternică, cu istorie în obținerea de claim-uri, având în spate grupul Claims Corporation Network din Olanda. Compania FlightClaim și-a deschis birouri în multe țări din Europa, inclusiv în România.

– Are echipe de avocați specializați pe drept în aviație, atât în România cât și în Germania, Spania, Olanda și multe alte țări din Europa. De asemenea, dacă o companie aeriană refuză să plătească pentru un client al FlightClaim.ro, de multe ori se ajunge în Instanță sau la Organismele Internationale de Supraveghere a Aplicării Regulamentului European, iar clientul nu are niciun cost pentru asta, compania FlightClaim.ro suporta toate costurile în Instanță.

– Nu ai niciun cost daca apelezi la FlightClaim.ro, nu se plătește nimic în avans. Procedura este următoarea: pasagerul trimite către FlightClaim.ro doar câteva documente și informații despre zbor, apoi semnează împuternicirea și apoi FlightClaim.ro se ocupă de tot, iar uneori poate să dureze și 2-3 luni de zile până se aprobă compensația de la compania aeriană, după multe negocieri cu aceștia.

– Doar în caz de câștig, FlightClaim.ro își oprește un comision din suma recuperată pentru client de la compania aeriană (250€, 400€ sau 600€) – comisionul oprit este de 25% din suma + 25 euro/polita.

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »