TAROM intenţionează să renunţe la aeronavele Airbus A310
În ultima perioadă, compania TAROM a ajuns tot mai mult în lumina reflectoarelor. Ultimele zvonuri apărute în presă din România sunt legate de aeronavele Airbus A310 şi preţul cu care ar putea fi vândute. Într-un comunicat de presă, TAROM infirmă suma vehiculată, dar confirmă ideea că doreşte să renunţe la cele 2 avioane A310.
TAROM are în flotă două aeronave de tip A310, una în configuraţie comercială şi una în configuraţie VIP, utilizată din anul 2010 de Administraţia Prezidenţială a României. Ambele aeronave au intrat în flota TAROM în anul 1992, în urma unui controversat contract încheiat cu Airbus. Şi acum sunt voci care spun că Boeing ar fi avut oferta mult mai bună, dar oficialii de la Bucureşti, pe vremea când era prim-ministru Petre Roman, nu au ţinut cont de acest aspect. La vremea respectivă, un A310 costa peste 100 de milioane de dolari.
În prezent, cele două aeronave nu îşi mai justifică, din punct de vedere economic, prezenţa în flotă. Costurile foarte mari de mentenanţă şi aeronavigabilitate, vechimea de peste 21 de ani, gradul de uzură, consumul mare de combustibil, procurarea cu dificultate a pieselor de schimb, doar câţiva factori care arată ca cele două A310 nu mai sunt profitabile.
Luând în considerare istoricul acestor două aeronave şi operarea lor cu dificultate din cauza costurilor foarte mari, conducerea companiei TAROM urmează să stabilească în cel mai scurt timp o soluţie în ceea ce priveşte eliminarea totală a pierderilor cauzate de acestea, principala soluţie luată în calcul fiind vânzarea.
Aceste avioane se tot vând de prin 2004. Dacă mai ţineţi minte, la vremea respectivă au fost organizate mai multe licitaţii la care nu a participat nimeni. Preţul de pornire fusese setat la 25 de milioane de dolari. Acum, dacă se vor vinde, să ne mulţumim cu 4 milioane de EUR pe amândouă.
TAROM, prin domnul Dan Pascariu, Preşedintele Consiliului de Administraţie, dă exemplu vânzarea aeronavei A310 a Cancelariei germane. Aceasta se afla într-o stare mult mai bună, cu o configuraţie mult mai complexă şi a fost vândută cu numai 3,1 milioane euro. Germanii au fost norocoşi!
În ceea ce priveşte aeronava prezidenţială, TAROM va propune în prealabil autorităţilor o serie de soluţii alternative. Sunt curios de aceste alternative. TAROM nu mai are aeronave pentru curse lungi şi foarte lungi.
Airbus A310 este un un avion bimotor, pentru curse medii şi lungi, cu două culoare şi poate transporta până la 240 de pasageri. Cele existente în flota TAROM sunt modele A310-300 şi au autonomia de zbor de până la 9600 de km. Până prin 2003, aceste aeronave au operat pe ruta Bucureşti – New York. S-a renunţat la aceasta pentru că nu era profitabilă, iar concurenţa a crescut tot mai mult.