blankblank

RYANAIR a blocat pasagerii care au primit rambursările prin intermediul American Express pe zborurile afectate de COVID-19, din 2020!

0 1.120

O anchetă făcută de MoneySavingExpert (MSE) a scos la iveală faptul că RYANAIR a blocat accesul pasagerilor care au profitat de o opțiune ”chargeback” de la American Express și au reușit să-și recupereze banii pe zborurile afectate de COVID-19, din 2020.

În acest context, compania RYANAIR spune că a fost păcălită de acești pasageri, iar departamentul antifraudă a constatat că mai mulți pasageri au profitat și și-au recuperat banii cu toate că nu erau eligibili.

Povestea este următoarea:

  • Pasagerii au cumpărat bilete de avion pentru vara lui 2020, dar au ales să nu călătorească în urma sfaturilor emise de autorități care erau împotriva deplasărilor neesențiale în acel moment, către destinațiile alese.
  • Pasagerii au solicitat companiei RYANAIR să le fie rambursați banii, cu toate că zborurile companiei nu erau anulate. RYANAIR a refuzat să efectueze plata, iar pasagerii au apelat la instituția emitentă a cardurilor American Express, având activat sistemul de protecție a achizițiilor ”chargeback”. Acest sistem permite companiilor de carduri să recupereze banii de la banca unui comerciant dacă clientul nu a primit bunurile sau serviciile plătite.
  • Amex a fost de acord ca pasagerii să-și recuperezii banii, cu toate că unele solicitări au fost contestate de RYANAIR.
  • Pasagerii respectivi au recuperat banii și au rezervat alte bilete pentru 2021. Însă au aflat că nu vor putea călători până nu vor rambursa sumele sustrase abuziv, conform hotărârii companiei. Ryanair solicitat returnarea banilor pe rambursările respective înainte de a le permite check-in-ul. Sumele variază între 400 și 650 lire.

RYANAIR a procedat corect?

Hai să aruncăm o privire peste regulile de rambursare ale companiei. Potrivit MSE, este o ”zonă gri” când vine vorba de rambursarea banilor către clienți în contextul actual. Autoritatea pentru concurență (CMA) spune că nu se garantează rambursările pentru zborurile operate chiar dacă avertismentele FCDO (Foreign, Commonwealth and Development Office) sunt în vigoare, dar spune că „nu sunt imposibile”.

Potrivit MoneySavingExpert, Mastercard și Visa spun că „deși comerciantul are posibilitatea să conteste, decizia firmei de carduri este definitivă. Cu toate acestea, dacă comerciantul impune restricții suplimentare clienților, acest lucru este în afara acordului de rambursare cu banca. Amex nu a confirma poziția asupra problemei.

Dacă analizăm punctual, situația a generat un precedent. Oricând RYANAIR v-ar putea bana dacă vă solicitați rambursările chiar și atunci când aveți drepturi. Problema e că fiecare companie aerină aeriană are dreptul să refuze la îmbarcare orice pasager sub diferite pretexte.

Îngrijorarea este că acest lucru s-ar putea întâmpla din nou, deci dacă ați solicitat o rambursare împotriva Ryanair, atunci gândiți-vă de două ori înainte de a rezerva din nou la această companie. Aveți canale oficiale de reclamații pe care le puteți utiliza pentru a încerca să vă eliberați de „datorie”, cum ar fi un organism oficial de soluționare a litigiilor. Dar nu lăsați acest lucru să vă descurajeze în a vă solicita drepturile. Este o schemă foarte utilă și nu ne amintim să fi văzut vreodată vreun incident ca acesta.” a declarat Guy Anker, editor adjunct la MoneySavingExpert.com.

Dacă vă regăsiți în acest scenariu, aveți de urmat câțiva pași. În primul rând faceti o reclamație către RYANAIR. Dacă decizia companiei nu e favorabilă, aveți opțiunea de a plăti rambursarea către companie și astfel să scăpați de blocaj sau puteți apela la organele abilitate. Puteți chiar merge în instanță, dar nu vă garantează nimeni succesul.

Leave A Reply

Your email address will not be published.