Primele imagini cu Aeroportul Internațional Brasov – Ghimbav

Ieri, în cadrul unei conferințe de presă, autoritățile brașovene au prezentat primele imagini ale viitorului terminal al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav

7 322

Aeroportul Internațional Brasov – Ghimbav, un proiect contestat de unii și lăudat de alții, începe să prindă contur. Deocamdată doar pe hârtie și pe planșele de desen ale arhitectului Dorin Ștefan.

În cadrul unei conferințe de presă, care a avut loc miercuri, oficialii brașoveni au prezentat primele imagini cu viitorului terminal al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav. La conferință au fost prezenți: arhitectul Dorin Ștefan; Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea; primarul Brașovului, George Scripcaru; președintele Consiliului Județean Covasna, Tamas Sandor.

Aeroportul Internațional Brasov – Ghimbav

Pe lângă cei enumerați mai sus, la prezentare au luat parte și mai mulți consilieri județeni și locali brașoveni. Plus prefectul judeţului Braşov, Marian Rasaliu. Adică cam toată spuma politicienilor și reprezentanți brașoveni.

Despre artă și arhitectură nu ne putem exprima. Putem spune că arhitectura prezentată nu arată rău, chiar are un aer futurist. Clădirea terminalului va avea 11.000 de metri pătrați. Va fi o combinație de betoane și sticlă. Acoperișul va fi și el din sticlă, prevăzut cu panouri fotovoltaice, acestea având rolul de a contribui la reducerea cheltuielilor cu energia electrică.

Arhitectul Dorin Ștefan a menționat că totul se poate realiza cu un cost mediu de 2000€/metru pătrat. Iar terminalul este gândit pentru a procesa la ore de vârf până la 3 aeronave de 180 de pasageri.

Într-o țară dezvoltată și cu infrastructura terestră pusă la punct, un aeroport ca cel de la Brasov – Ghimbav nu s-ar fi construit. Ar fi fost inutil. Dar trăim în România, țara unde autoritățile nu sunt capabile și dornice să realizeze o autostrată/ un drum expres între București și Brașov. Cum nici între Brașov și Cluj / Târgu Mureș nu prea există drumuri de mare viteză.

Pentru brașoveni, o alternativă foarte bună ar fi Aeroportul Internațional Sibiu. Dar parcă e mai bine să cheltuiești câteva milioane de Euro și să faci un aeroport la poalele Tâmpei. Rămâne de vâzut când va fi gata noul Aeroportul Internațional Brasov – Ghimbav.

7 Comentarii
  1. Ron Weissberger says

    I read the comments regarding the airport and I cannot disagree more with its author. At the time that I was involved with the project, some 10 years ago, our study showed that Brasov region would attract 450,000 -750,000 tourists a year. This number has now reached over 1 million. I am not including business travel to Germany, Benelux and France of which there will be plenty as a result of economic development in the last 10 years.
    In conclusion, the airport will be resounding economic success and I regret not being part of it.

  2. Nic Dobre says

    “Într-o țară dezvoltată și cu infrastructura terestră pusă la punct, un aeroport ca cel de la Brasov – Ghimbav nu s-ar fi construit. ”
    Domnule Rusi, acest raţionament nu vă face cinste. Ia mai gândiţi-vă încă o dată. Potenţialul Braşovului pe parte de trafic aerian este de 4-5 ori mai mare decât al Sibiului. Cu alte cuvinte, dacă într-un avion sunt 10 călători din Sibiu şi 40 din Braşov, oare de unde ar fi mai bine să decoleze? Nu contează care aeroport e deja construit, e vorba de rentabilitate, nu de protecţie socială.
    AIBG va fi gata în 2021, vor fi curse comerciale, charter şi cargo suficiente cât să treacă pragul de rentabilitate după 3 ani de funcţionare. Dacă sunteţi cu adevărat pasionat de aviaţia comercială, ar fi logic să susţineţi construirea primului aeroport din România din ultimii 50 de ani, nu să vă alăturaţi corului de “îngrijoraţi” de starea de sănătate a caprei de peste gard.

    1. Sorin Rusi says

      Nu ne opunem construiri lui. Iar in contextul actual al infrastructurii terestre, aeroportul de la Brasov va fi o poarta spre Valea Prahovei.

      Insa, daca am fi avut autostrada Bucuresti – Brasov, acest aeroport nu ar mai fi avut aceeasi eficienta.

      Tineti cont ca peste 70% dintre cei ce ajung pe Valea Prahovei sunt romani, iar acestia nu vor zbura de la Otopeni la Brasov.

      1. Nic Dobre says

        Am mai întâlnit tiparul ăsta: “nu e rentabil să zbori de la Otopeni la Braşov”. Cui îi pasă?
        Nu cred că s-a pus nici măcar o secundă problema ca AIBG să facă trafic pe seama bucureştenilor. Sunt mii de turişti străini care nu vin în Braşov din cauza infrastructurii (nu, nu ar veni de la OTP pe autostradă), precum şi firme mari care renunţă la investiţii în zonă (Apple, Mercedes şa) din acelaşi motiv. E adevărat, lipsa autostrăzii face aeroportul şi mai atractiv. Dar şi în prezenţa autostrăzii, aeroportul tot ar fi ieşit “pe plus” în 4-5 ani. E vorba de un trafic de 800.000 – 1.000.000 pasageri pe an, pe care AIBG îl va face, cu sau fără autostrăzi. Supralicitez, traficul s-ar realiza şi dacă Braşovul ar avea port cu ieşire la Marea Neagră. 🙂

        De asta se face aeroportul, nu ca să ajungă bucureştenii mai repede-n Poiană.

        1. Sorin Rusi says

          Ok, e amuzant. O sa pastrez comentariul dumneavoastra si va raspund cand va fi gata aeroportul ca sa intelegeti cui ii pasa 😀

        2. Sorin Rusi says

          Stiti cum se calculeaza o ruta si cum se deschid rutele aeriene? Bazinul colector Brasov poate strange 10-20 de mii de pasageri intr-un sezon pentru 2-3 rute regulate?

          1. Nic Dobre says

            Vorba englezului: “Let’s agree to disagree”. Şi să revenim pe acest comentariu după primul, al treilea şi al cincilea an de funcţionare. Vom trage atunci linie şi vom vedea dacă a fost vorba de un ardelean cu imaginaţia bogată sau de o erorare de estimare din partea dvs.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »