blank

Predicţie Airbus: 32600 de aeronave noi în valoare totală de 5 trilioane de dolari în următorii 20 de ani

0 578

De la primul zbor comercial operat în 1914 şi până la 32 de milioane de zboruri pe an înregistrate în prezent, aviaţia a devenit parte integrantă a vieţii noastre de zi cu zi. Cu peste 3 miliarde de pasageri transportaţi anual şi cu peste 50 de milioane de tone marfă transporate anual, se estimează că aviaţia contribuie cu 2.4 trilioane de dolari la PIB-ul mondial.

Airbus a analizat piaţa, iar estimările sunt foarte optimiste. În următorii 20 de ani (2015 – 2034), traficul global de pasageri va crește în medie cu 4,6% pe an, ceea ce va duce la un necesar de 32600 aeronave noi de peste 100 de locuri (31800 pasageri şi 800 aeronave cargo), totul evaluat la 4.9 trilioane de dolari. Se etimează că în 2034 flota globală va cuprinde peste 38500 de avioane. În prezent, flota mondială numără aproximativ 19 000 de avioane. Din flota actuală, estimările arată că aproximativ 13000 de avioane vor fi înlocuite cu altele mai eficiente şi cu un consum de carburant mai scăzut.

În pieţele emergente, cum sunt cele din China, Africa, America Latină, India, Orientul Mijlociu, care însumează peste 6 miliarde de oameni, creşterea va fi mai accentuată, de aproximativ 5.8% pe an. În timp ce în tările cu economii mai dezvoltate cum sunt cele din Europa de Vest sau America de Nord, creşterea va fi de doar 3.8% pe an.

Tendința de a călători pe calea aerului este în crestere. În prezent, pe pieţele emergente, 25% din populaţie are un zbor pe an, iar acest lucru va crește brusc la 74% până în 2034. În economiile avansate, cum ar fi America de Nord, tendința de a călători va depăși două călătorii pe an.

Traficul pe distanţe lungi şi între mega-oraşe va creşte foarte mult, de la 0.9 milioane pasageri pe zi, în prezent, la 2.3 milioane pasageri pe zi până în 2034. Numărul mega-oraşelor va creşte de la 47 la 91 până în 2034, cu 35% din PIB-ul mondial centrat în ele. Reţeaua de zboruri între mega-oraşe este bine dezvoltată şi va absorbi aproximativ 70% din toată creşterea traficului de pasageri până în 2034.

Airbus estimează că piaţa va solicita 9600 de aeronave widebody pe sectoare lungi, foarte lungi, dar şi pe o gamă tot mai vastă de sectoare regionale şi naţionale. Un exemplu este Airbus A330-300 Regional, care va intra pe piaţă alături de Saudi Arabian Airlines. Numărul aeronavelor mari comercializate în următorii 20 de ani va reprezenta 30% din totalul creşterii, iar ca valoare vor reprezenta 55% din sumă, aproximativ 2.7 trilioane dolari. Airbus va lupta să câştige o cotă cât mai bună din acestă piaţă cu modelele A330, A350 și A380, unele dintre cele mai moderne aeronave cu capacităţi de transport între 200 şi 500 de locuri.

Nu trebuie neglijată nici piaţa aeronavelor cu un singur culoar. Airbus estimează o cerere de 23 000 de aeronave noi cu o valoare totală de 2.2 trilioane de dolari, reprezentând 70% din totalul unităților noi si 45% din valoarea tuturor livrărilor. Pe această piaţă, Airbus stă foarte bine cu familia de aeronave Airbus A320 şi cu noua generaţie A320neo.

Totodată, Airbus ţine cont şi de problemele din piaţă cu privire la aeroporturi, dar şi mediu. Multe aeroporturi ajung la saturaţie, iar în astfel de cazuri creşterea traficului de pasageri poate fi sprijiită cu aeronave de capacităţi mai mari şi pe sloturile limitate, fără să fie modificate frecvenţele de operare. Un caz este aeroportul Heathrow din Londra, unde creşterea traficului de pasageri se face fără zboruri suplimentare, dar prin utilizarea de aeronave mai mari. În ultimii 40 de ani, dezvoltarea responsabilă a industriei aviaţiei comerciale a dus la reducerea zgomotului şi a consumului de carburant cu aproximativ la 70% şi această tendință va continua cu inovații precum A320neo, A330neo, A380 și A350 XWB.

Leave A Reply

Your email address will not be published.