Peste 33 000 de avioane noi pentru următorii 20 de ani (estimări Airbus)
Așa cum ne-am obișnuit, marii producători de aeronave comerciale fac previziuni anual cu privire la piața de transport aerian. Airbus Global Market Forecast estimează o piață de peste 33 000 de avioane noi pentru următorii 20 de ani (2016 – 2035).
33 000 de avioane noi în următorii 20 de ani
Pentru următorii 20 de ani, Airbus spune că traficul global de pasageri va crește în medie cu 4.5%/an. Asta ar duce la un necesar de peste 33 000 de aeronave noi cu o capacitate de peste 100 de locuri. Valoarea estimată a pieții constructoare de avioane se va ridică la peste 5.2 trilioane de dolari.
Conform studiului, până în 2035, flota globală de aeronave se va dubla. Va crește de la 19000 de unități (în prezent) până la 40 000 de avioane. În următorii 20 de ani, peste 13 000 de avioane vor fi înlocuite de unele mai eficiente și confortabile.
93 de mega-orașe până în 2035
Creșterea accelerată a industriei aviației, duce și la creșterea industriilor conexe. Peste 1 milion de piloți și ingineri vor fi necesari pentru a putea întreține noua flotă de aeronave. Va crește și numărul angajaților de la sol, iar aeroporturile se vor dezvolta tot mai mult.
Studiul urmărește urbanizarea populației la nivel global și ia în calcul evoluțiile piețelor emergente. Se estimează că, până în 2035, 62% din populația globului va locui la oraș, iar numărul mega-orașelor va crește de la 55 la 93 în următorii 20 de ani.
Conform studiului, motorul de creștere la nivel global va fi regiunea Asia-Pacific. China va deveni cea mai mare piață din lume în industria aviației. Împreună cu economiile emergente și concentrarea populației la oraș, toate acestea vor influența creșterea puternică a traficului aerian.
Legat de avioane, Airbus estimează că va creștere cererea pentru avioane widebody (cu 2 culoare). În următorii 20 de ani, se estimează că vor fi livrate peste 9500 de avioane mari, în valoare totală de 2.8 trilioane de dolari. În procente: 29% din necesarul de avioane va asigura 54% dintre veniturile estimate. Din cele 9500 de avioane widebody, aproximativ 45% vor merge în ASIA. La capitolul avioane widebody, Airbus produce modelele A330, A350 XWB și A380, care au capacități de transport cuprinse între 200 și 600 de locuri.
Legat de piața avioanelor mici și cu un singur culoar, estimările arată o cerere de 23.500 de aeronave noi în valoare de 2.4 trilioane dolari. 39% dintre acestea vor merge în zona ASIA-Pacific. Airbus aici se mândrește cu familia de avioane Airbus A320neo.
Avantajul avioanelor mari stă în eviciența operațională, dar și în eviciența utilizării sloturilor pe aeroporturi. Sunt aeroporturi care nu mai pot crește (ex. Londra Heathrow), iar sloturile trebuie să fie folosite cât mai eficient posibil.
Acestea fiind spuse, conform previziunilor Airbus, aviația comercială va crește în următorii 20 de ani cât a crescut până acum în 100 de ani. Și lucrurile nu se vor opri aici…