blank

Metaverse și beneficiile hotelurilor de a intra în lumea virtuală digitală 3D

0 841

Metavers (Metaverse) definește lumea virtuală 3D focusată pe conexiune socială. Utilizatorii pot folosi căștile de realitate virtuală și augmentată pentru a călători prin lumea virtuală. Ideea de metavers nu e nouă, termenul existând încă din 1992, având originile în romanul SF – Snow Crash.

O primă lume virtuală de tip Meravers a apărut în 2003, recunoscută sub denumirea de Second Life, însă nu s-a bucurat de un real succes. La apogeu, platforma înregistra aproximativ 1 milion de useri. Însă ideea de Metavers a fost readusă în atenția publicului de Mark Zuckerberg. Facebook a devenit Meta, cel puțin la nivel de companie și în documentele oficiale.

Tot mai multe companii, inclusiv Coca-Cola, Gucci, McDonald’s, analizează și chiar investesc într-un spațiu virtual în Metaverse. Este momentul ca și hotelurile să-și facă simțită prezența în această lume virtuală 3D?

Specialiștii încă analizează posibilele aplicații ale Metaversului și oportunitățile de afaceri din diferitele sectoare, dar ceea ce pare sigur este că și turismul ar putea profita de el. Unele hoteluri, cum este Madrid Marriott Auditorium, și-au cumpărat teren în Metavers și cu siguranță vom putea interacționa cu acesta în lumea digitală.

Această nouă tehnologie poate reprezenta încă o posibilitate în planul său de transformare digitală, deși sectorul hotelier este încă reticent, având în vedere că există mai multe întrebări decât răspunsuri. În acest sens, Benjamín Garcés, CEO al Easygoband, a amintit că „în urmă cu câțiva ani existau și îndoieli cu privire la caracterul practic sau nu al accesului digital, angajamentul față de check-in online, tehnologia contactless ca instrument de acces la cameră etc. Cu toate acestea, astăzi avem aceste tehnologii implementate în hotelurile din întreaga lume.

Easygoband au constatat posibilele aplicații ale Metavers în hoteluri pentru a îmbunătăți experiența hotelului și a crește volumul de afaceri.

– Vizualizare 3D: Realitatea virtuală oferă oaspeților posibilitatea de a vedea în detaliu camerele de hotel înainte de a face o rezervare în oricare dintre ele. Astfel, clientul știe ce va găsi chiar înainte de a ajunge, ceea ce îl face un instrument de marketing puternic pentru a atrage vizitatori.

– Promovarea serviciilor și activităților: Metaverse devine un instrument magnific pentru a inspira și entuziasma viitorii oaspeți, deoarece prin realitatea virtuală pot experimenta senzații cufundându-se în diferitele activități oferite. Aceasta reprezintă un pas mai departe în vânzarea experienței turistice.

– Business travel: Hotelul poate avea în vedere organizarea de întâlniri și congrese într-un mediu virtual, foarte asemănător cu cel real, în care participanții pot interacționa între ei. Metaverse oferă astfel posibilitatea de a „transforma” călătoriile de business, ceea ce poate duce la reducerea emisiilor și, prin urmare, a impactului asupra mediului.

Produse digitale exclusive

– Produse digitale exclusive: Unele hoteluri și lanțuri au optat deja pentru NFT (Non-Fungible Token), un concept strâns legat de Metaverse. Acestea sunt produse unice care aparțin exclusiv oaspetului și care îi permite să trăiască diferite experiențe virtuale,cum ar fi participarea la un concert în propia cameră sau organizarea unei petreceri private.

– Marketing: Prezența unui hotel într-un spațiu relevant al Metavers va servi ca un instrument puternic de marketing pentru a stimula afacerile. Deși ideea de a cumpăra un teren virtual este încă deznădăjduită pentru mulți, există deja unele companii care au început să studieze posibilitatea reală de a fi prezente în această lume virtuală. De altfel, în urmă cu câteva luni, una dintre ele a plătit trei milioane de euro pentru a achiziționa un teren digital. Sună a glumă, dar numeroase companii din întreaga lume facturează deja în bani reali după ce au dezvoltat proiecte imobiliare por diferite platforme digitale.

– Capacitate: Unele hoteluri ar putea genera mai multe venituri în Metavers decât în lumea fizică, deoarece, spre deosebire de capacitatea hotelurilor din viața reală, numărul de oaspeți în această lume virtuală este nelimitat. Easygoband se întreabă apoi dacă aceștia „ar trebui să cumpere parcele virtuale ale hotelurilor situate într-unul dintre principalele Metaverse (Cum ar fi Decentraland sau The Sandbox) și să-și construiască hotelul virtual„, deși „din păcate nu avem răspunsul. Cert este că tehnologia avansează în fiecare secundă, o evoluție incontestabilă pe care companiile, tot din sectorul hotelier, ar trebui să fie deschise să o accepte și la care să se adapteze„.

Leave A Reply

Your email address will not be published.