Iran Air a comandat 118 avioane Airbus (de la A320 la A380) şi 40 de aeronave ATR 72-600
După ridicarea restricţiilor financiare de către ONU, Iran a început să atragă privirile investitorilor, dar şi să se dezvolte economic. Iran Air, compania aeriană a Republicii Islamice Iran, a ieşit la shopping. Era şi cazul!
Pentru început, s-a oprit la „magazinul” Airbus şi a început să bage în „coş”: 21 de avioane din familia A320ceo; 24 de avioane din familia A320neo, 27 de avioane din familia A330ceo şi 18 x A330-900neo, 16 x A350-1000 şi 12 x A380. Au încăput 118 aeronave, care acoperă cam tot ce produce Airbus, de la A320 la A380. Acordul a fost încheiat la Paris, pe 28 ianuarie 2016, iar livrarea primelor aeronave s-ar putea face chiar din acest an. Comanda fermă ar urma să fie plasată în martie.
În drum spre casă, Iran Air a trecut şi pe la ATR, de unde a comandat 40 de aeronave ATR 72-600 (20 comenzi ferme şi 20 opţionale). Comanda este evaluată la 1 miliard de dolari. Acordul a fost semnat la Teheran, pe 1 februarie 2016.
Iran Air are nevoie de flotă nouă şi tânără pentru a se putea extinde pe rutele internaţionale, dar şi pe cele interne. În prezent, vârsta medie a avioanelor Iran Air este de 26.8 ani. Ca să vă faceţi o idee despre vechimea flotei, aflaţi că Iran Air încă mai are avioane Airbus A300 şi Boeing 747-200. Până în 2014, a avut în serviciul comercial şi Boeing 747-100. Ultimul Boeing 747-186b EP-IAM (msn 21759) din lume a fost retras pe 8 ianuarie 2014.
Pe lângă shoppingul de avioane, Iran primeşte sprijin şi pentru modernizarea infrastructurii de transport aerian. Cu alte cuvinte, Iran va primi tot sprijinul pentru modernizarea aeroporturilor, tehnologizarea personalului şi modernizarea echipamentelor. Vor fi dezvoltate şi modernizate noi servicii de navigaţie aeriană.