Încă o amânare pentru Aeroportul Berlin Brandenburg International (BER)
Din cel mai mare aeroport al Berlinului, Berlin Brandenburg International (BER) s-a transformat în cel mai mare câmp de bătălie locală. Se pare că va suferi încă o amânare. Iniţial BER trebuia să fie inaugurat pe 3 iunie 2012, dar din cauza unor probleme la sistemul de protecţie împotriva incendiilor inaugurarea a fost amânată pentru 17 martie 2013.
Zilele acestea au apărut informaţii care confirmă că Berlin Brandenburg International (BER) nu-şi va deschide porţile în martie 2013, fiind anunţată o nouă amânare de câteva luni. În prezent nu s-a fixat o nouă dată, dar tensiunile pe plan local s-au accentuat.
După scandalurile iscate în politica berlineză de prima amânare a deschiderii, pentru martie 2013, o nouă probabilă întârziere cu două-trei luni amplifică acum haosul în care e învăluit BER. Ministrul Federal al Transporturilor, Peter Ramsauer (CSU), a confirmat că cel mai recent termen fixat pentru deschidere, martie 2013, nu mai e viabil.
În astfel de situaţii pierderile financiare sunt uriaşe. La costurile iniţiale de aproximativ 2,5 miliarde de euro aferente construcţiei BER se vor adăuga, conform experţilor, 15 milioane de euro cu fiecare lună de întârziere. Pierderile vor fi suportate de cei trei acţionari ai aeroportului, landul Berlin (37%), landul Brandenburg (37%) si statul federal (26%).
Şi companiile aeriene au pierderi mari. Peste un milion de pasageri ai companiei Air Berlin, care şi-au rezervat zboruri începând cu 3 iunie 2012, data la care ar fi trebuit sa fie inaugurat aeroportul, vor fi afectaţi de schimbările de orar şi de redirecţionarea aterizărilor şi decolărilor pe vechiul aeroport Tegel. În cazul clienţilor Lufthansa este vorba de peste 500.000 de persoane.
Pe lângă pierderile financiare, sunt şi pierderi de imagine şi încredere. Iar acestea sunt greu de calculat şi estimat, mai ales că pot avea efect pe termen lung şi foarte lung.
La cele două aeroporturi actuale din Berlin, Tegel şi Schönefeld, decolează şi aterizează în fiecare zi peste 700 de avioane. Din cauza primei amânări, care a venit cu doar câteva zile înainte de data stabilită pentru inaugurare, operatorii aerieni au fost nevoiţi să-şi intensifice activitea pe aeroporturile existente. Tegel face cu greu faţă creşterii de 30% a traficului de aeronave şi pasageri.