Impactul traficului fraudulos asupra rentabilității investiției în industria de iGaming

138

Rentabilitatea investiției în sectorul jocurilor de iGaming poate fi influențată de traficul fraudulos și de utilizatorii cu conturi multiple?

Sectorul jocurilor de iGaming, care se cifrează la 92 de miliarde de dolari în 2022, se bucură de popularitate în rândul jucătorilor la nivel internațional, astfel că pentru următorii ani se preconizează o creștere a veniturilor de până la 173 de miliarde de dolari. România se numără printre statele Uniunii Europene care au legalizat jocurile de noroc, astfel că numeroase branduri internaționale, precum GGbet, operează în acest moment pe piața de iGaming din țara noastră.

ONJN (Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc) le solicită operatorilor de casino și pariuri în cotă fixă să limiteze accesul la jocurile de iGaming în rândul persoanelor cu vârsta sub 18 ani, precum și să monitorizeze accesul persoanelor care au interes în folosirea platformelor de iGaming pentru derularea unor activități cu caracter infracțional. Traficul fraudulos și utilizatorii care dețin multiple conturi pe aceste site-uri pot influența în mod negativ rentabilitatea investiției operatorilor de iGaming.

Care sunt factorii cu influență directă asupra rentabilității investiției unei afaceri?

Rentabilitatea unei investiții se calculează prin împărțirea profitului generat de investiție la costurile acesteia. Afacerile din domeniul jocurilor de iGaming pot fi privite ca niște investiții cu un nivel de risc mediu și implică o serie de cheltuieli care nu pot fi acoperite într-un interval de timp scurt.

Taxele și impozitele pe care le achită un operator de jocuri de noroc online au crescut de la 1 august 2022, de exemplu, pentru cei care desfășoară activități de casino, taxa anuală va fi de 115.000 Euro, taxa de exploatare va fi de 23% din veniturile generate (minim 120.000 Euro), la care se adaugă și alte cheltuieli, precum taxele necesare procesării documentației de licențiere (3000 Euro), eliberării licenței (9500 Euro) sau taxa de 5% pentru publicitate.

Pe lângă taxe și impozite, un alt factor care influențează rentabilitatea investiției este reprezentat de recunoașterea brandului. O afacere din domeniul de iGaming, care se află la început, necesită o investiție solidă în vederea obținerii unei expuneri cât mai largi a brandului către publicul-țintă. De asemenea, ROI va fi influențată și de nivelul încasărilor obținute de către afacere.

Nivelul de implicare a jucătorilor poate avea un impact major asupra rentabilității investiției. Cu cât este mai ridicat nivelul de trafic pe site, iar numărul membrilor activi este mai ridicat, cu atât va crește și valoarea depunerilor efectuate de către aceștia, ceea ce înseamnă obținerea de profit. Platformele de iGaming dispun de posibilitatea setării unei anumite valori a avantajului casei în cazul fiecărui joc din portofoliu.

În general, sloturile permit o ajutare mai largă a avantajului casei față de valoarea RTP-ului (procentului întors la jucător din sumele pariate) în comparație cu jocurile de masă și live. Valoarea avantajului casei în cazul jocurilor de slot machine online este cuprinsă între 2% și 15%, dar cel mai ridicat nivel poate fi atins la jocurile de Sic Bo (între 2.78% și 33.33%) și Keno (între 25% și 29%).

Promoțiile și bonusurile oferite de către operatorii de iGaming contribuie la obținerea de profit, mai ales atunci când sunt impuse condiții de rulaj care limitează posibilitatea transformării banilor bonus în bani reali de către membrii platformei. Cu toate, acestea, un număr ridicat de jucători nu înseamnă în mod automat obținerea de profit de către platforma de iGaming, iar acest lucru se datorează traficului fraudulos.

Cum afectează traficul fraudulos rentabilitatea unei investiții într-o platformă de iGaming?

Operatorii de jocuri de noroc online își promovează afacerile prin intermediul reclamelor și publicității în mediul digital. În schimbul unor sume de bani plătite către agențiile de publicitate care activează în sectorul online, platformele de iGaming se așteaptă la atragerea unui anumit tip de public-țintă, care să se înregistreze și mai apoi să efectueze depozite în bani reali pe aceste platforme.

Numai că, pe lângă utilizatorii umani care se înscriu și revendică respectivele promoții și bonusuri, aceste reclame atrag atenția persoanelor care au intenții necinstite. De exemplu, boții reprezintă una dintre amenințările reale pentru platformele de iGaming, aceste programe rulând scripturi inteligente care le permit să simuleze comportamentul uman și să revendice bonusurile și ofertele promoționale ale cazinourilor și caselor de pariuri sportive online.

Faptul că platforma de iGaming se bucură de un nivel ridicat al numărului de click-uri pe reclame nu înseamnă în mod automat o creștere a ROI, mai ales dacă este vorba despre trafic fraudulos. Rentabilitatea investiției se bazează, în acest caz, pe niște date care nu sunt reale, pentru că este vorba despre boți, iar nu despre utilizatori umani reali.

Un alt pericol pentru ROI este reprezentat de către utilizatorii care își creează multiple conturi pe o platformă de iGaming, “vânând” bonusurile și promoțiile acesteia. Termenul legal de verificare a identității utilizatorului (titularului de cont) este de maxim 30 de zile, caz în care, în lipsa procurării informațiilor reale de către acesta, platforma va închide respectivul cont.

Doar că, la baza estimărilor realizate de către operator pentru o lună vor fi luate în calcul și aceste conturi, ceea ce va echivala cu calcularea ROI-ului pe baza unor date eronate și false. Un alt mod prin care platformele de iGaming sunt afectate la nivel de rentabilitate a investiției este cel legat de folosirea de către spammeri a ofertelor promovate de către site-urile afiliate unei platforme de iGaming.

În loc de utilizatori reali care să se înregistreze, cei care se folosesc de această modalitate de obținere a comisioanelor din partea platformei de iGaming vor utiliza boți. Iar acest lucru echivalează cu pierderea de bani de către platforma de iGaming, care va achita sumele în schimbul unor utilizatori falși, ce nu există în realitate.

Companiile care activează în acest domeniu trebuie să investească în protejarea propriilor interese, începând cu securizarea platformei (criptare SSL) și continuând cu utilizarea unor agenții de publicitate care să le garanteze pentru rezultatele generate și terminând cu instituirea validării conturilor înregistrare pe respectivul site.

Trebuie evitate frauda mobilă (40% din traficul de pe mobil prezintă risc de fraudă) și plasarea de pariuri din surse invalide (34% din trafic provine din astfel de surse), precum și monitorizarea competitorilor (unii dintre aceștia pot folosi astfel de metode pentru epuizarea bugetului și eliminarea reclamelor din paginile cu rezultate. O afacere din domeniul iGaming poate fi rentabilă doar atunci când se bazează pe rezultate reale și verificabile!

Comments are closed.