Cumperi de la eMAG, FashionDays, elefant.ro, Libris.ro prin link-urile noastre de afiliere și ajuți la finanțarea site-ului airlinestravel.ro. Nu te costă nimic în plus, însă pe noi ne ajută să dezvoltăm acest proiect. Mulțumim!

Zboruri anulate sau întârziate? >>Solicita ACUM despagubiri<< pentru zborul întârziat sau anulat și poți primi până la 600€ despăgubire!

IATA recomandă dimensiuni mai mici la bagajele de cabină

1 438

Într-un comunicat de presă lansat pe 9 iunie, IATA (Asociația Internațională de Transport Aerian) a recomandat ca dimensiunile bagajelor de cabină să fie reduse. Astel un număr mai mare de astfel de bagaje ar putea fi depozitate în spațiile desemnate pentru acest lucru din interiorul aeronavelor.

Tom Windmuller, SVP al departamentului „Aeroporturi, pasageri, cargo și securitate” din cadrul IATA, a declarat că acest lucru simplifică procedurile atât pentru pasageri cât și pentru companiile aeriene. După lansarea acestui program, pasagerii vor putea cumpără bagaje inscripționate cu ”IATA Cabin OK” și pot fi siguri că acel bagaj de mână se încadrează în standardele dimensiunilor impuse de majoritatea companiilor aeriene. Pentru companiile aeriene, acest lucru înseamnă reducerea timpului de turn-around pentru că numărul de bagaje de mână care ar trebui mutate în cala avionului va fi mult mai mic.

Dimensiunile recomandate de aceştia sunt de 55 x 35 x 20 cm. Teoretic, într-un avion de 120 de locuri şi chiar mai mare, toţi pasagerii ar putea să-şi depoziteze bagajele în compartimentele speciale dedicate acestora.

În prezent, dimensiunile bagajelor de cabină acceptate de American Airlines, Delta Air Lines și United Airlines sunt 56 x 35.5 x 23 cm. În Europa, aceste dimensiuni sunt de 55 x 40 x 23 cm.

Potrivit lui Windmuller, aproximativ 40 de companii aeriene şi-au exprimat interesul faţă de noile standarde, iar 9 transportatori (Avianca, Azul, Caribbean Airlines, Cathay Pacific, China Eastern, China Southern, Emirates, Lufthansa şi Qatar Airways) au declarat deja ca le vor implementa. Noile propuneri ale IATA nu sunt obligatorii, iar companiile aeriene sunt libere să le ignore sau să le modifice.

Leave A Reply

Your email address will not be published.