blank

FOTO: Asamblarea aeronavei Boeing 787-9 KLM

1 2.341

Pe 14 noiembrie 2015, KLM a sărbătorit livrarea primului Boeing 787-9 din flota sa. Începând cu luna august, Edwin Koslov, unul dintre inginerii KLM, se află la baza Boeing din Everett (USA) şi supraveghează construirea a 20 de aeronave Boeing 787-9 Dreamliner pentru KLM.

787-9 KLM

Acesta a povestit pe blogul KLM despre construirea acestor aeronave. Boeing 787-9 este unul dintre cele mai moderne avioane din lume, care vine echipat cu cele mai noi tehnologii. El nu este construit la Everett, ci asamblat. Zeci de furnizori sunt implicaţi în crearea acestui avion, iar piesele sunt adunate din întreaga lume: aripile din Japonia, ușile din Franța, flapsurile din Australia, corpul din Italia plus multe alte componente. De la sosirea pieselor şi până la decolare, un Boeing 787 Dreamliner trece prin 6 etape.

În prima etapă (poziţia 0), corpul, coada, nasul și aripile sunt pregătite pentru a fi unite. În această etapă se montează coada. În timpul acetor pregătiri, echipa tehnică de la KLM face primele inspecţii. Se analizează cablurile electrice şi dacă au fost montate corespunzător şi se verifică starea componentelor.

În etapa a doua sunt montate aripile aeronavei şi nasul. Totul trebuie să fie perfect. Se folosesc lasere pentru determinarea poziţilor exacte ale aripilor, iar forarea găurile pentru şuruburi sunt date computerizat. După fixarea aripilor, urmează montarea nasului. Tot în această etapă se vopseşte stabilizatorul vertical în culorile companiei aeriene.

Boeing-787-9-klm

În etapa a treia, la jumătatea drumului, aeronava primeşte mobilierul de cabină conform configuraţiei. Tot în această etapă, sunt montate motoarele şi uşile. Sistemele de răcire şi hidraulic sunt, de asemenea, încărcate cu lichidele corespunzătoare. Încep primele teste cu privire la sistemele de alimentare, electronice şi software.

În etapa a patra, aeronava Boeing 787-9 KLM (PH-BHA) prinde „viaţă”. Sistemele hidraulice şi electrice sunt activate şi încep testele. Aeronava oferă acum primele semne de „viață”.

În etapa a cincea, sunt montate containerele pentru bagaje şi încep testele de presiune în cabină. Este testat inclusiv sistemul de divertisment.

În etapa a şasea, aeronava Boeing 787-9 primeste livery-ul KLM, fiind transportată în hangarul dedicat vopsirii. Apoi urmează o serie de teste la sol şi în aer, fiind testate toate sistemele. La finalul acestora, avionul este pregătit pentru livrare.

Tot acest proces se desfăşoară sub atenta supraveghere a inginerului Edwin Koslov şi a echipei sale. Ei au grijă ca asamblarea aeronavelor Dreamliner KLM să se facă cu exactitate, fără abateri de la calitate.

Leave A Reply

Your email address will not be published.