blank

Cluj – Constanţa cu TAROM, zboruri susţinute de Phoenicia Hotels

0 779

Litoralul românesc creşte de la an la an. Din cauza destabilizării pieţelor turistice din Turcia şi Egipt, România poate avea doar de câştigat. Deocamdată este considerată o destinaţie foarte sigură, iar litoralul oferă pachete atractive. Însă infrastructura nu prea ne ajută.

aeroport-mihail-kogalniceanu-constanta

De câţiva ani, se fac solicitări de rute spre Constanţa. Normalitatea în România ar însemna ca fiecare aeroport din ţară să aibă zboruri sezoniere din/spre Constanţa. Conform ultimelor declaraţii făcute de domnul Dan Costescu, ministrul Transporturilor, trenul a ajuns un lux. Un lux la bani, dar o mizerie la calitatea serviciilor oferite de CFR. Şi cum avionul a ajuns să fie mai accesibil, recomandăm zborul. Nu ne permitem luxul CFR-ului de a sta blocaţi pe şine.

Pentru cei mai norocoşi, Mangalia – Arad cu trenul ar putea dura aproximativ 15-17 de ore. Dacă sunt şi ghinionişti, pentru aceştia poate dura şi 24 de ore. În astfel de condiţii nu se poate face turism în România.

Cluj – Constanţa cu TAROM

În aceste condiţii, tot mai mulţi hotelieri se gândesc serios la a stabili zboruri charter spre litoral. Preşedintele grupului Phoenicia Hotels, Mohammad Murad, negociază cu TAROM introducerea unei curse sezoniere pe ruta Cluj-Napoca – Constanţa. Marea Neagră ar fi la o oră distanţă pentru cei din zona Transilvaniei.

Tariful va fi de 130 EURO pentru zborurile dus-întors. După cum anunţă surse din piaţă, zborurile pe această rută ar urma să fie operate noaptea. Potrivit surselor consultate de Ziua de Cluj, negocierile dintre Grupul Phoenicia şi TAROM vizează introducerea altor două zboruri către litoralul românesc: Timişoara-Constanţa, la 130 euro, şi Iaşi-Constanţa, la doar 120 euro.

Dar să nu ne hazardăm. Multe discuţii, puţine acţiuni concrete. Domnul Muhamed Murad, deţinătorul lanţului hotelier Phoenicia, a anunţat că-şi va face şi companie aeriană (declaraţie din 2014). Suntem în 2016 şi încă nu s-a concretizat declaraţia. Însă pot să spun că hotelurile din Grupul Phoenicia sunt la standarde înalte şi le recomandăm.

Oricum ar fi, România are nevoie de zboruri sezoniere spre Constanţa. Să sperăm că se vor găsi resurse şi soluţii pentru românii din vest, care vor să ajungă mult mai repede la Marea Neagră. Şi să nu uităm de transferul de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu – Constanţa şi retur, care lipseşte în prezent.

Leave A Reply

Your email address will not be published.