CCIR dorește o companie aeriană care să unească aeroporturile din România!
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a organizat în data de 17 iulie 2023, la inițiativa președintelui organizației, dl. Mihai Daraban, o reuniune dedicată lansării unui nou concept privind conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României.
CCIR a identificat această nevoie stringentă a mediului de afaceri de a se crea o posibilitate de conectare rapidă între cele mai importante orașe ale țării, fiind cunoscute carențele infrastructurii terestre și feroviare.
Conectivitatea interurbană
La reuniune au participat, fizic și online, reprezentanții consiliilor județene care au în operare aeroporturi, precum cele din: Arad, Brașov, Cluj, Constanța, Dolj, Iași, Satu Mare, Timiș, Tulcea, Suceava și Sibiu. De asemenea, întâlnirea a beneficiat și de prezența reprezentanților mediului academic, precum și de cea a reprezentanților din domeniul aeronautic.
„CCIR propune constituirea unui nou operator aerian sub forma unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene ca acționari, care să opereze cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate (19 locuri) între cele mai importante orașe ale țării, pe baza unui orar foarte bine stabilit pe termen lung. Astfel, oamenii de afaceri din diferite părți ale României se pot deplasa foarte rapid pe parcursul unei singure zile între orașe situate la sute de kilometri distanță, economisind timp și bani. La nivelul CCIR se va efectua, în perioada următoare, un studiu de oportunitate în urma căruia se vor pregăti documentele necesare privind statutul şi organizarea unei astfel de companii. Mă bucur că în urma discuției de astăzi, consiliile județene au agreat proiectul nostru și și-au manifestat disponibilitatea totală de a fi pus în practică”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.
O astfel de carență a infrastructurii terestre și feroviare o vedem cu toții și o semnalizăm de ani de zile, deci nu a apărut peste noapte, iar CCIR ar fi putut să o semnalizeze de mult. Cât despre o nouă companie aeriană specializată în zboruri regionale, ideea în sine nu e rea, doar că nici ușor de realizat. TAROM ar putea să-și facă o subsidiară low-cost regională, să mute 2-3 aeronave de tip ATR în flota noului operator și să înceapă activitatea :). Se dorește?