Calea ferată dintre Pajura și Mogoșoaia va fi modernizată! Intervalul de succedare al trenurilor spre Aeroportul Otopeni va fi redus!
A fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice SEAP licitația pentru modernizarea liniei ferate pe sectorul 𝗣𝗮𝗷𝘂𝗿𝗮 – 𝗠𝗼𝗴𝗼𝘀𝗼𝗮𝗶𝗮, care presupune proiectarea și execuția lucrărilor de semnalizare, inclusiv execuția dublării parțiale a liniei ferate.
Scopul proiectului constă în creșterea capacității de circulație a trenurilor prin dublarea parțială a liniei ferate dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni, prin introducerea a două noi aparate de cale și prin operaționalizarea sistemului de semnalizare.
Principalele lucrări prevăzute în cadrul contractului sunt:
lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF
introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700
montarea a 4 stâlpi de semnalizare
montarea a 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale
realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație)
montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare
reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia
Scopul este acela de a reduce intervalul de circulație al trenurilor spre aeroport de la 40 la 30 de minute. Astfel, prima linie de tren metropolitan din România să capete o atractivate suplimentară, iar această investiție vine să sprijine acest lucru.
Valoarea totală estimată a contractului este de aproximativ 6.5 milioane lei, fără TVA, finanțare de la bugetul de stat, iar termenul contractul este de 7 luni.