Boeing face mici modificări de design la 737 MAX
Boeing a anunţat o serie de modificări pe care le va face la modelul 737 MAX. Acestea au menirea de a optimiza şi mai mult performanţele noului model. Deciziile au fost luate şi pentru că noile aeronave 737 MAX vor fi echipate cu un nou tip de motor.
Modificările vizează sistemele aerodinamice, sistemele electronice de la bord, motoarele, dar şi structura de rezistenţă a aeronavei:
– îmbunătăţiri la sistemele aerodinamice – partea finală a cozii va fi extinsă, iar stabilizatoarele ingroşate. Aceste îmbunătăţiri duc la o aerodinamică mai bună şi elimină necesitatea generatoarelor de vortex de pe coadă.
– motoarele – 737 MAX se va bucura de noile motoare CFM International LEAP-1B. Acestea vor fi integrate pe aripi într-un mod similar cu cele montate pe modelul 787 Dreamliner, pentru o mai bună aerodinamică. Garda la sol va fi similară cu cea întâlnită la actuala generaţie 737.
– sistemele electronice şi de zbor – vor fi incluse noi sisteme fly-by-wire, un sistem optimizat pentru presurizarea cabinei, dar şi un sistem mai bun pentru degivrare.
Alte modificări includ: consolidarea trenului de aterizare principal, dar şi consolidarea aripilor şi fuselajului pentru a se potrivi cu noua generaţie de motoare mai mari. Boeing a declarat că 737 MAX încă se află în faza de testare şi proiectare, că oricând mai pot apărea modificări în structură şi încă se mai fac teste în tunelul aerodinamic pentru a îmbunătăţii performanţele acestui nou tip de avion.
Producătorul american a mai menţionat că operatorii aerieni, care vor utiliza noul 737 MAX, vor beneficia de o reducere a consumului de combustibil cu până la 12% în 2017. Va fi redus şi costul de întreţinere/scan cu până la 7% faţă de concurenţă şi aici ne referim strict la aeronavele cu un singur culoar.
Până în prezent, Boeing 737 MAX a înregistrat peste 1000 de comenzi de la 16 operatori aerieni.