Așteptările noastre de la cazare (hotel / pensiune)! Voi ce așteptări aveți de la un hotel sau o pensiune?

0 128

A călători nu mai este doar un moft, ci și o necesitate. Cu toții vrem să explorăm și să descoperim locuri noi din țară și peste hotare. Indiferent de sezon, călătoria este la îndemâna oricui și ne putem deplasa cu mașina, cu trenul sau cu avionul. De când cu ieftenirea biletelor de avion, orice destinație europeană a ajuns să fie la un zbor distanță. S-au ieftenit și vacanțele exotice, fiind mult mai accesibile publicului larg.

Personal, am peste 10 ani de când am început să călătoresc în mod sistematic. Am acumulat sute de mii de kilometri zburați și am vizitat sute de orașe și foarte multe obiective turistice din Europa, nordul Africii, Astia de Vest și Sud-Vest etc.

În tot acest timp am călătorit singur, în familie, alături de prieteni, în grup organizat pentru a participa la diferite evenimente. Am stat cazat la tot felul de hoteluri de la 2** la 5*****, pensiuni, complexuri hoteliere, cabane, bungalouri etc. Pe majoritatea dintre unitățile de cazare le-am ales personal, pe altele le-au ales prietenii, familia sau organizatorii evenimentelor.

De fiecare dată când a trebuit să aleg o unitate de cazare, am căutat în funcție de mai mulți factori printre care: amplasamentul în raport cu mijlocul de transport în comun / obiective turistice; raportul calitate / preț în funcție de numărul de stele, servicii, masă și destinație; dar și în funcție de review-urile și recenziile lăsate de alți turiști.

În toate cazurile, indiferent de numărul de stele și margarete, personal am avut și am setate niște așteptări, de bun simț, ce nu are legătură cu clasificarea în sine.

Curățenia

În primul rând, mă aștept ca unitatea de cazare în care voi sta timp de câteva zile să fie curată. Cel puțin în Europa, unde standardul de curățenie este ridicat, vreau ca baia, camera, așternuturile, mobilierul, perdelele, aerul condiționat, totul să fie curat și dezinfectat. Vreau să merg în vacanță pentru a mă relaxa, nu să mă îmbolnăvesc. Indiferent că vorbim de 2** sau de 5*****, curățenia ține de oameni și de locul respectiv.

Respect / zâmbete / atitudinea pozitivă

Mă aștept ca gazdele, începând de la recepție și până la femeia de serviciu, să fie ok în atitudine, să ne bucurăm de respect reciproc, de zâmbete. Sincer, nu vreau să simt că prezența mea la o unitate de cazare este deranjantă. Eu plătesc niște servicii ce țin de cazare și masă, dar omul cinstește locul.

Mâncarea să fie comestibilă

Indiferent de nivelul de clasificare, mâncarea trebuie să fie comestibilă. Dacă am optat pentru cazare cu masă inclusă (mic dejun cel mai probabil), vreau să am ce mânca. Multe unități de cazare au 2-3 feluri de ouă (fierte, prăjite ochi, omletă), brânzeturi, mezel, iarturi, neapărat cafea și suc / apă. Însă am avut și câteva surprize neplăcute când a venit vorba de mâncare. Da, dacă acolo scrie cazare + mic dejun sau oricare alt tip de masă, asta vreau să primesc.

Camera decentă ca suprafață și dotări standard

Indiferent de clasificare, vreau o cameră ok ca dimensiune și echipată corespunzator. Să aibă un pat în care să mă pot odihni, un dulap, o noptieră. Aș aprecia foarte mult ca toate acestea să nu se dezmembreze. Prizele să fie bine înfipte în perete, circuitele electrice să nu fie la vedere. Ușa de la cameră să se închidă corespunzător, fără a exista riscul să se deschidă la prima adiere de vânt. La baie, WC-ul să fie ok și dezinfectat / curat, cabina de duș sau cada să fie curată, bine instalată, la fel și toate instalațiile sanitare.

Mă interesează să fie întreținute! Adică nu e de datoria mea ca turist să mă gândesc la acest aspect, ci al celor ce administrează unitățile de cazare. Eu ar trebui să am convingerea că totul ok. Însă din păcate nu e mereu așa. Am menționat toate acestea pentru m-am lovit de astfel de situații și nu e deloc plăcut și confortabil. Eu am o vorbă: oare așa au și acasă, așa se comportă și acasă? Eu nu accept ideea ”lasă că merge și așa”. Da, în casa mea am mereu grijă de lucruri și le întrețin, așa că asta caut și când călătoresc.

Sunt cerințe normale ce nu țin de clasificare. Curățenia, atitudinea personalului, mâncarea cu gust și gătită bine, instalațiile sanitare bine montate, mobilierul revizuit și bine montat, țin de atenția la detalii, atenția pentru turist, atenția pentru ce-l ce plătește niște servicii.

Prețul să reflecte serviciile contractate

Nu am căutat mereu cel mai ieftin serviciu, nu am ales o unitate de cazare după preț, ci după un raport calitate servicii / preț optim în opinia mea. După cum ziceam, am stat de la 2** la 5***** și cam știu ce ar trebui să am în cameră, ce servicii ar trebui să fie oferite la nivel de clasificare. Am avut surprize plăcute să aleg un hotel de 3*** și să mă simt ca la 5*****. Însă am avut și surprize neplăcute să aleg un hotel de 5***** și să primesc servicii demne poate de 1* sau 2**. Și nu vorbesc aici doar de România, ci și din experiențele trăite în alte țări.

Acestea fiind spuse, dragi proprietari de hoteluri și pensiuni, nu vă costă prea mult să zâmbiți, să-i faceți pe angajați să zâmbească și să vă faceți turiștii fericiți. Atenție la detalii! Legat de celelalte așteptări ale mele, poate vi se par mofturi, însă pe termen lung puteți crește comunitatea celor ce revin sau comunitatea celor ce NU vă mai recomandă. Voi alegeți!

Leave A Reply

Your email address will not be published.