ANPC a încheiat controlul la Blue Air. Compania ar putea fi amendată cu până la 2 milioane de EURO!

2 1.525

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a finalizat un control de două luni la operatorul aerian Blue Air, se arată într-un comunicat de presă. Anunțul oficial apare la câteva ore după ce presa din România a scsris despre miile de reclamații depuse de clienții revoltați că nu își primesc cu lunile sau chiar cu anii banii înapoi după ce zborurile lor au fost anulate.

Horia Constantinescu, președintele instituției, anunță sancțiuni financiare pentru Blue Air, însă demersul nu este finalizat, deoarece mai trebuie transpuse în legislație o serie de prevederi ale unei directive europene, anunță libertatea.ro.

În schimbul acestei contribuții, ce va fi substanțială, noi le vom oferi un cazier comercial. Iar, exact după modelul activității companiei aeriene, nici noi nu o să le dăm banii înapoi și ei vor avea posibilitatea păstrării cazierului!”, punctează șeful ANPC.

Conform ANPC, directiva prevede amenzi ce pot ajunge la două milioane de euro, în funcție de gravitatea abaterii. „Dat fiind că ne aflăm în plin sezon al vacanțelor și că orice neregulă în funcționarea unei companii de importanța unui operator aviatic, poate afecta un număr important de consumatori, vom reveni cu amănunte referitoare la acest caz, în raport cu evoluția sa”, se arată în comunicatul ANPC.

Punctul de vedere al companiei Blue Air Aviation cu privire la ”amenințările” ANPC

Conform ANPC, amenda ar putea fi dată după data de 5 iulie, dată la care se așteaptă să fie publicată în MO comisia pentru stabilirea amenzii, așa cum prevede Ordonanța 58/2022.

Problemele la Blue Air s-au acutizat în perioada pandemiei. În ultimii ani, compania low-cost românească a practicat o tehnică anormală în aviație. Periodic, compania a anunțat numeroase rute noi, însă după un timp acestea erau anulate sau amânate. În acest context, pasagerii care au cumpărat bilete s-au trezit cu banii blocați.

Conform normelor UE, în cazul zborurilor anulate, compania aeriană trebuie să ofere alternative pasagerilor, inclusiv rambursarea în totalitate a banilor. Doar că acest lucru nu s-a întâmplat la Blue Air. Mii de pasageri afectați au fost nevoiți să accepte puținele soluții alternative: reprogramarea zborurilor sau restituirea sumei sub formă de credit în vallet.

Practic, șeful ANPC susține că Blue Air era finanțată prin banii pe care refuză să-i restituie clienților pentru zborurile anulate.

2 Comentarii
  1. […] BLUE AIR AVIATION SA a luat cunoștință din materiale de presă publicate în mediul online de amenințările formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, președintele Autorității […]

  2. […] acest context, ANPC a menționat că a finalizat ancheta la Blue Air și cel mai probabil compania va fi amendată. Avem și punctul de vedere al companiei Blue Air […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.