Animawings își va mări flota și va profita de pe urma prăbușirii Blue Air
Prăbușirea companiei Blue Air ne-a afectat și ne afecta pe toți, nu doar pe pasagerii păgubiți și pe angajații companiei lăsați fără job. Pentru aviația din România, e o mare pierdere. O companie aeriană cum a fost Blue Air nu vom mai avea prea curând, iar aici nu mă refer la ultimii 2 ani de criză și pandemie, ani în care Blue Air a început să piardă încrederea pasagerilor prin prisma unui management deficitar.
Animawings își va mări flota cu încă două avioane
În trecut am zburat foarte mult cu Blue Air și am fost mulțumit de serviciile oferite, de personalul navigant, de experiența avut la bordul avioanelor sale. Însă asta nu mă împiedică să spun că prăbușirea companiei a început în 2019, odată cu schimbările făcute la nivel de conducere.
Acum, faptul că operatorul aerian Blue Air nu va mai zbura prea curând, ne va afecta pe toți prin prisma prețurilor crescute practicate de celelalte companii aeriene rămase în piață, dar și prin lipsa unor zboruri directe spre numeroase destinații europene.
Animawings va prelua până la 10% din rutele Blue Air
Totodată, este un bun moment pentru alte companii aeriene pentru a-și lua zborul sau să acapereze piața lăsată liberă de Blue Air. Iar aici facem referire la Animawings, AirConnect, Wizz Air, RYANAIR și chiar TAROM.
Domnul Cristian Pandele, Chairman of the Board Memento Group din care face parte și Animawings, a declarat pentru Bursa că respectiva companie aeriană intenționează să-și mărească flota cu încă două avioane pentru sezonul de vară 2023 și speră la preluarea a 10% din programul operațional lăsat liber de Blue Air.
Prăbuşirea Blue Air reprezintă o tragedie pentru întregul sectorul turistic, consideră Cristian Pandel, Chairman of the Board Memento Group. Practic, s-a debalansat piaţa, ne-a spus acesta, în cadrul unui interviu, subliniind că Animawings, compania de aviaţie care face parte din Grupul Memento, va prelua o parte din cursele pe care opera Blue Air.
Animawings are, acum, două avioane proprii şi unul luat în sistem ACMI (n.r. leasing aerian), deci operează cu trei avioane. Când există necesităţi, compania zboară cu avioane de la Aegean Airlines, acţionarul grec al Animawigs. „Avem 55 de zboruri săptămânal, fiecare avion face circa trei rotaţii pe zi. Sunt aproximativ 15 destinaţii către care zburăm – cele mai multe – pe Antalya, Grecia, Bodrum etc.”, ne-a mai spus Cristian Pandel. Restul interviului pe Bursa!
Rămâne de văzut ce va urma pe piața locală de aviație. Va fi un 2023 interesant din toate punctele de vedere, de la prețuri, oferte, rute… Apropo, scoteți-vă din cap ideea că în prezent există o companie clonă pentru Blue Air și gata să preia avioanele și rutele Blue Air. Nu, nu există!