Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi
Odată cu livrarea primului A350ULR, Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi.
Odată cu livrarea primului Airbus A350ULR Singapore Airlines, a fost deschisă piața zborurilor foarte lungi, care pot conecta metropole aflate la aproximativ 18 000 de kilometri distanță.
Drept dovadă va sta ruta Singapore – New York, care va fi inaugurată de Singapore Airlines pe 11 octombrie 2018. Va fi cel mai lung zbor din lume, estimat la 18:45 ore, dar va acoperi și cea mai mare distanță în zbor, de peste 15 000 de kilometri.
Noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi
Prin familia de avioane A350XWB, Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe lungi și foarte lungi. Aeronavele Airbus A350-900 și A350-1000 pot acoperi majoritatea rutelor lungi, totodată oferind un confort sporit pasagerilor. Iar datorită existenței cererii de avioane pentru zboruri extrem de lungi, a apărut varianta A350-900ULR.
Noul A350ULR poate zbura fără escală până la 20 de ore și poate conecta 2 destinații aflate la aproximativ 18 000 de kilometri. Masa maximă la decolare a fost stabilită la 280 de tone. În rezervoarele avionului A350-900ULR se pot încărca până la 165 000 de litri de kerosen, cu 24 000 de litri mai mult față de varianta clasică A350-900.
Airbus a dezvoltat și interiorul avionului pentru a asigura un maxim confort pasagerilor și echipajului. Singapore Airlines a configurat avioanele A350ULR în 2 clase cu un total de 161 de locuri. Toate acestea dovedesc fiabilitatea și flexibilitatea familiei de avioane A350XWB
Suntem curioși ce va face Boeing pe acest segment! Să fie 777X răspunsul mult așteptat?
Specificații Airbus A350 XWB
Model | A350-900 | A350-1000 |
---|---|---|
Cockpit crew | Two | |
Seating | 325/315 (48B+267Y) ULR: 173=80J+93Y |
366/369 (54B+315Y) 387 (2-class) |
Exit limit | 440 | |
Overall length | 66.8 m / 219.5 ft | 73.78 m / 242.7 ft |
Wing | 64.75 m / 212.43 ft span, 31.9° sweep | |
Aspect ratio | 9.49 | 9.03 |
Wing area | 442 m2 (4,760 sq ft) | 464.3 m2 (4,998 sq ft) |
Overall height | 17.05 m / 55 ft 11 in | 17.08 m / 56 ft 0 in |
Fuselage | 5.96 m / 19.7 ft width, 6.09 m / 19.98 ft height | |
Cabin width | 5.61 m / 18 ft 5 in, 9-abreast Seat : 18 in / 46 cm | |
MTOW | 280 t / 617,295 lb | 316 t / 696,661 lb |
Max. payload | 53.3 t (118,000 lb) | 64.2 t (142,000 lb) |
Fuel capacity | 140,795 L (37,194 US gal) 110,523 kg (243,662 lb) |
158,791 L (41,948 US gal) 124,651 kg (274,808 lb) |
OEW | 142.4 t (314,000 lb) typical 134.7–145.1 t (297,000–320,000 lb) |
158.8 t (350,000 lb) 155 t (342,000 lb) dry |
MEW | 115.7 t (255,075 lb) | 129 t (284,000 lb) |
Cargo capacity | 36 LD3 or 11 pallets | 44 LD3 or 14 pallets |
cruise | Mach 0.85 (488 kn; 903 km/h) Typical, Mach 0.89 (513 kn; 950 km/h) Maximum | |
Range | 15,000 km / 8,100 nmi | 15,600 km (8,400 nmi) |
Takeoff (MTOW, SL, ISA) | 2,600 m (8,500 ft) | |
Landing (MLW, SL, ISA) | 2,000 m (6,600 ft) | |
Service ceiling | 43,100 ft (13,100 m) | 41,450 ft (12,630 m) |
Engines (2×) | Rolls-Royce Trent XWB | |
Maximum thrust | 374.5 kN / 84,200 lbf | 431.5 kN / 97,000 lbf |