blank

Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi

Odată cu livrarea primului A350ULR, Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi.

0 1.093

Odată cu livrarea primului Airbus A350ULR Singapore Airlines, a fost deschisă piața zborurilor foarte lungi, care pot conecta metropole aflate la aproximativ 18 000 de kilometri distanță.

Drept dovadă va sta ruta Singapore – New York, care va fi inaugurată de Singapore Airlines pe 11 octombrie 2018. Va fi cel mai lung zbor din lume, estimat la 18:45 ore, dar va acoperi și cea mai mare distanță în zbor, de peste 15 000 de kilometri.

Noi standarde pentru zborurile pe distanțe foarte lungi

Prin familia de avioane A350XWB, Airbus a stabilit noi standarde pentru zborurile pe distanțe lungi și foarte lungi. Aeronavele Airbus A350-900 și A350-1000 pot acoperi majoritatea rutelor lungi, totodată oferind un confort sporit pasagerilor. Iar datorită existenței cererii de avioane pentru zboruri extrem de lungi, a apărut varianta A350-900ULR.

Noul A350ULR poate zbura fără escală până la 20 de ore și poate conecta 2 destinații aflate la aproximativ 18 000 de kilometri. Masa maximă la decolare a fost stabilită la 280 de tone. În rezervoarele avionului A350-900ULR se pot încărca până la 165 000 de litri de kerosen, cu 24 000 de litri mai mult față de varianta clasică A350-900.

Airbus a dezvoltat și interiorul avionului pentru a asigura un maxim confort pasagerilor și echipajului. Singapore Airlines a configurat avioanele A350ULR în 2 clase cu un total de 161 de locuri. Toate acestea dovedesc fiabilitatea și flexibilitatea familiei de avioane A350XWB

Suntem curioși ce va face Boeing pe acest segment! Să fie 777X răspunsul mult așteptat?

Specificații Airbus A350 XWB

 
Model A350-900 A350-1000
Cockpit crew Two
Seating 325/315 (48B+267Y)
ULR: 173=80J+93Y
366/369 (54B+315Y)
387 (2-class)
Exit limit 440
Overall length 66.8 m / 219.5 ft 73.78 m / 242.7 ft
Wing 64.75 m / 212.43 ft span, 31.9° sweep
Aspect ratio 9.49 9.03
Wing area 442 m2 (4,760 sq ft) 464.3 m2 (4,998 sq ft)
Overall height 17.05 m / 55 ft 11 in 17.08 m / 56 ft 0 in
Fuselage 5.96 m / 19.7 ft width, 6.09 m / 19.98 ft height
Cabin width 5.61 m / 18 ft 5 in, 9-abreast Seat : 18 in / 46 cm
MTOW 280 t / 617,295 lb 316 t / 696,661 lb
Max. payload 53.3 t (118,000 lb) 64.2 t (142,000 lb)
Fuel capacity 140,795 L (37,194 US gal)
110,523 kg (243,662 lb)
158,791 L (41,948 US gal)
124,651 kg (274,808 lb)
OEW 142.4 t (314,000 lb) typical
134.7–145.1 t (297,000–320,000 lb)
158.8 t (350,000 lb)
155 t (342,000 lb) dry
MEW 115.7 t (255,075 lb) 129 t (284,000 lb)
Cargo capacity 36 LD3 or 11 pallets 44 LD3 or 14 pallets
cruise Mach 0.85 (488 kn; 903 km/h) Typical, Mach 0.89 (513 kn; 950 km/h) Maximum
Range 15,000 km / 8,100 nmi 15,600 km (8,400 nmi)
Takeoff (MTOW, SL, ISA) 2,600 m (8,500 ft)
Landing (MLW, SL, ISA) 2,000 m (6,600 ft)
Service ceiling 43,100 ft (13,100 m) 41,450 ft (12,630 m)
Engines (2×) Rolls-Royce Trent XWB
Maximum thrust 374.5 kN / 84,200 lbf 431.5 kN / 97,000 lbf

Leave A Reply

Your email address will not be published.