Aeroportul Londra Heathrow plafonează numărul pasagerilor care pot călători zilnic la 100 000!
Într-o scrisoare deschisă către pasageri cu privire la limita de capacitate, CEO-ul Heathrow, John Holland-Kaye, a spus:
„Industria globală a aviației se recuperează din pandemie, dar moștenirea COVID continuă să pună presiuni pe întregul sector, pe măsură crește numărul călătoriilor. Aeroportul Londra Heathrow a înregistrat o creștere accentuată a numărului de pasageri în ultimele 4 luni, echivalent a ultimilor 40 de ani. În ciuda acestui fapt, am reușit să gestionăm cu ușurință numărul mare de pasageri inclusiv în perioadele aglomerate de Paște. Acest lucru a fost posibil doar datorită colaborării și planificării strânse cu partenerii noștri aeroportuari, inclusiv companiile aeriene, operatorii de transport aerian la sol și Border Force.
„Am început să recrutăm în noiembrie anul trecut, în așteptarea recuperării capacității în această vară, iar până la sfârșitul lunii iulie, vom avea la fel de mulți oameni care lucrează în securitate cât am avut înainte de pandemie. De asemenea, am redeschis și am mutat 25 de companii aeriene în Terminalul 4 pentru a oferi mai mult spațiu pentru pasageri și am crescut echipa noastră de servicii pentru pasageri.
„Noii colegi învață repede, dar nu sunt încă la capacitatea maximă. Cu toate acestea, există unele funcții esențiale în aeroport care încă nu dispun de resurse semnificative, în special agenții de handling la sol, care sunt contractați de companiile aeriene pentru a furniza personal de check-in, încărcare și descărcare a bagajelor și pushback. Ei fac tot ce pot cu resursele disponibile și le oferim cât mai mult sprijin posibil, dar aceasta este o constrângere semnificativă pentru capacitatea generală a aeroportului.
„Cu toate acestea, în ultimele săptămâni, deoarece numărul de pasageri care pleacă a depășit în mod regulat 100.000 pe zi, am început să vedem perioade în care serviciul scade la un nivel inacceptabil: timpi mari de așteptare, întârzieri pentru pasagerii care necesită asistență, bagaje pierdute sau întârziate, punctualitate scăzută și anulări de ultim moment. Acest lucru se datorează unei combinații de factori, cum ar fi: punctualitate redusă a sosirilor (ca urmare a întârzierilor pe alte aeroporturi și în spațiul aerian european) și numărul crescut de pasageri care începe să depășească capacitatea combinată a companiilor aeriene și a aeroportului.
„Evaluarea noastră arată că numărul maxim de pasageri care pleacă zilnic și pe care companiile aeriene, agenții de handling la sol și aeroportul îi pot servi în mod colectiv în timpul verii este de 100.000. Cele mai recente prognoze indică faptul că zilnic am avut în medie 104.000 pasageri, un exces zilnic de 4000 de locuri. În medie, doar aproximativ 1500 dintre aceste 4000 de locuri zilnice au fost vândute last minute pasagerilor și, prin urmare, le cerem companiilor noastre aeriene partenere să nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor.
„Făcând această intervenție acum, obiectivul nostru este să protejăm zborurile pentru marea majoritate a pasagerilor de la Heathrow în această vară și să oferim încredere că toți cei care călătoresc prin aeroport vor avea o călătorie sigură și de încredere și vor ajunge la destinație cu bagajele. Recunoaștem că acest lucru va însemna că unele călătorii de vară fie vor fi mutate într-o altă zi, un alt aeroport, fie vor fi anulate și ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate.
Totodată, pasagerii sunt rugați să se asigure că îndeplinesc toate cerințele de călătorie, că au toate actele necesare pentru țara de destinație, în special documentele COVID-19 acolo unde se cer. Pasagerii sunt rugați să nu ajungă mai devreme de trei ore la aeroport înainte de zbor. Să aibă bagajele de mână împachetate corespunzător și să respecte transportul lichidelor, să fie pregătiți daca au laptop și alte echipamente tehnologice. Fiecare secundă câștigată la punctele de control contează!