blank

Aeroportul Amsterdam Schiphol s-a confruntat cu o aglomerație cum nu s-a mai văzut în ultimii ani!

0 2.091

Debutul sezonului estival 2022 a venit la pachet cu aglomerație în marile aeroporturi europene. Printre cele mai afectate este și Aeroportul Internațional Schiphol din Amsterdam, unul dintre cele mai mari și aglomerate aeroporturi din Europa.

În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, Aeroportul Schiphol Amsterdam s-a confruntat cu o aglomerație cum nu s-a mai văzut în ultimii ani! Sâmbătă șu duminică zeci de mii de pasageri au tranzitat aeroportul. Nu mai puțin de 70 000 de pasageri au trecut prin aeroport în intervalul 10:00-16:00, duminică, 1 mai. Prin urmare, aeroportul a fost extrem de aglomerat și s-au format cozi interminabile la punctele de control și la birourile de check-in.

Aeroporturile solicită companiilor aeriene să mai anuleze din zboruri

În disperare de cauză, autoritățile au solicitat companiilor aeriene să mai anuleze din zboruri. KLM a anunțat că a anulat aproximativ 50 de zboruri sâmbătă și duminică, plus alte 28 de zboruri au fost anulate vineri. TUI și Coreandon a încercat să mute unele zboruri pe alte aeroporturi din Olanda, în timp ce easyJet nu a dat curs apelul făcut de aeroport. Conform conducerii aeroportului din Amsterdam, prin anularea zborurilor se dorea scăderea numărului de pasageri pentru a scădea presiunea pe personalul de la sol, dar din păcate ținta nu a fost atinsă.

Poate vă întrebați cum s-a ajuns în situația aceasta, când unul dintre cele mai mari aeroporturi din Europa nu poate gestiona fluxul ridicata de pasageri. Înainte de pandemie, aeroportul era tranzitat de peste 70 de milioane de pasageri pe an.

Lipsa personalului de la sol generează aglomerații în aeroporturi

Însă, în perioada pandemiei de COVID-19 – 2020 și 2021 – numărul pasagerilor a scăzut la 20-25 de milioane. În perioada pandemiei mii de angajați și-au pierdut locul de muncă din cauza lipsei de zboruri și pasageri, dar și din cauza problemelor financiare ce amenințau stabilitatea aeroportului.

Problema este că, odată cu ridicarea restricțiilor COVID-19 în primăvara lui 2022, numărul zborurilor a crescut foarte mult, iar numărul păsagerilor a ajuns la aproape același nivel cu aceeași perioadă pre-pandemie.

În acest context, aeroportul se confruntă cu o mare criză de personal și totul se traduce prin aglomerație la punctele de control și check-in, prin zboruri întârziate sau anulate pentru că nu are cine să se ocupe de avioane. Unele zboruri au plecat fără bagajele pasagerilor pentru că nu a avut cine să le încarce în avioane. În schimb, unii pasageri au stat și trei ore în așteptarea bagajelor după ce au aterizat la Schiphol.

Dacă aveți zboruri din / spre Amsterdam, verificați starea lor. Pasagerii care au zboruri din Amsterdam sunt rugați să se prezinte cu minim trei ore înainte de zbor.

Leave A Reply

Your email address will not be published.