(AUDIO) Comunicarea dintre Turnul de Control și avioanele implicate în accidentul aviatic din Japonia
În urma unui accident aviatic, ancheta vizează mai multe posibile cauze ce au dus la producerea tragediei. Și în cazul accidentului aviatic din Japonia, anchetatorii analizează mai multe cauze. Din primele cercetări, reieze că DHC-8 Japan Coast Guard a intrat pe pistă fără permisiunea turnului de control!
Mai jos aveți un fragment a comunicațiilor dintre controlorii de trafic aerian și aeronavele implicate în accident (via Ioana Cristina Galan):
- JAL516 = aeronava A350-900 Japan Airlines cu pasageri, care venea la aterizare.
- JA722A = aeronava Pazei de Coastă a Japonei ce urma să decoleze.
- Holding point = poziția de așteptare la pistă este poziția unde toate aeronavele TREBUIE să aștepte autorizarea controlorului de trafic, ÎNAINTE de-a intra pe pistă.
- Line up = alinierea pe pistă în vederea decolării.
- JAL516 primește aprobarea de aterizare, care se dă DOAR dacă pista e liberă de orice alt avion, mașină sau persoane.
- JA722A primește autorizarea de rulare către poziția de așteptare la pistă.
JA722A se aliniază pe pistă FĂRĂ a primi aprobarea controlorului de trafic.
Aeronava Airbus A350-900 Japan Airlines (JA13XJ) avea 379 persoane la bord, dintre care 14 au suferit răni ușoare. Era un avion tânăr, an de fabricație 2021. Zbura de la Sapporo-New Chitose la Tokyo-Haneda.
Aeronava de Havilland Canada DHC-8-315Q MPA (JA722A), an de fabricație 2007, avea 6 persoane la bord, dintre care 5 au murit, iar una a ajuns în stare gravă la spital. Se pregătea să zboare din Tokyo spre Niigata.