Aeroflot trimite aeronave Airbus A330 în Iran, pentru revizie!
Cea mai mare companie aeriană din Rusia, Aeroflot, a trimis în Iran unul dintre avioanele sale Airbus A330-300 pentru întreținere tehnică. Aeronava cu numărul de înmatriculare RA-73700 a efectuat un zbor tehnic către Teheran, pe 5 aprilie.
Presa online RBC din Rusia a raportat că aeronava va fi deservită de divizia de întreținere a transportatorului iranian Mahan Air pe Aeroportul Internațional Imam Khomeini din Teheran. Aeroflot a confirmat într-o declarație pentru mass-media că furnizorul va efectua o gamă largă de lucrări de întreținere la A330. „Organizația are capacitatea necesară, certificate și experiență. Furnizorul efectuează întreținere de înaltă calitate”, a spus transportatorul.
Furnizorul iranian Mahan Air Engineering and Maintenance spune că oferă o gamă largă de servicii de asistență pentru Airbus A340/310/300/A320, precum și pentru aeronavele BAe 146, Boeing 747-300/400 și Fokker 50.
Aeroflot și-a trimis anterior aeronavele A330 la HAECO, cu sediul în Hong Kong, deținută de Swire Group, cu sediul în Marea Britanie. Cu toate acestea, transportatorilor ruși li s-a interzis accesul la serviciile de întreținere și la piese de schimb din Vest în urmă cu un an, ca răspuns la invazia Ucrainei de către Moscova.
Aeroflot are propria sa filială MRO — Aeroflot Technics — care a fost certificată de autoritățile ruse să întrețină avioane de linie. Acesta a înlocuit deja angrenajele frontale și principale pe trei A330 din flota companiei aeriene în acest an. Dar nu are capacitate pentru o gamă completă de servicii.
Aeroflot deține acum 12 x A330-330, care au fost închiriate în 2008-2012. Transportatorul a cumpărat opt dintre ele înapoi de la locatorii irlandezi, în mai 2022. RA-73700 nu a fost printre aceștia. Aeronava are acum o înregistrare dublă, deoarece încă poartă numărul de înregistrare în Bermude VQ-BNS, ceea ce o împiedică să zboare în afara Rusiei.
Dar, evident, Iranul închide ochii asupra problemelor de înregistrare dublă, deoarece țara a trăit sub sancțiuni internaționale, inclusiv cele care afectează aviația comercială, timp de decenii. Moscova și-a extins relațiile cu Teheranul în multe sfere de la începutul războiului ruso-ucrainean, deoarece nu s-a alăturat sancțiunilor occidentale.
Agenția de știri iraniană Mehr a citat un purtător de cuvânt al autorităților aeriene ale țării, în iunie 2022, spunând că partenerii sunt în discuții despre posibilitatea de a exporta piese și echipamente produse în Iran și de a efectua servicii de reparații și întreținere a aeronavelor rusești de către centrele de reparații iraniene. .
Aeroflot operează 179 de avioane care includ, de asemenea, 22 de avioane Boeing 777, 37 de avioane Boeing 737, șapte A350, 100 de avioane A320/321ceo și neo și un singur Superjet 100 de fabricație rusă.
Opt dintre aeronavele A330 Aeroflot sunt în prezent în serviciu, conform Fleet Discovery de la Aviation Week Network. Un A330 suplimentar este listat ca parcat, iar alte două A330 sunt stocate. RA-73700 este listat ca parcat și are 11,53 ani.