Accident zbor CU972 Cubana – 111 persoane decedate (107 pasageri și 6 membri ai echipajului)

Vineri, 18 mai 2018, aeronava Boeing 737-200 XA-UHZ Global Air s-a prăbușit imediat după decolare, în apropiere de aeroportul din Havana. La bord erau 107 pasageri și 6 membri ai echipajului. Inițial, autoritățile au raportat 109 persoane decedate, iar 4 pasageri au fost internați în stare gravă la un spital din capitala Cubei.

0 79

Ziua de vineri, 18 mai 2018, va rămâne în istoria neagră a aviației. 111 persoane și-au pierdut viața într-un grav accident aviatic, care a avut loc în apropierea aeroportului din Havana.

Aeronava Boeing 737-200 XA-UHZ Global Air, care opera zborul CU972 (Havana – Holguin) în numele companiei Cubana de Aviación, s-a prăbușit imediat după decolare de la Aeroportul Internațional Havana-José Martí (HAV/MUHA).

Accident zbor CU972 Cubana

La bord se aflau 107 pasageri: 102 cubanezi, 1 mexican, 2 argentinieni, 2 din Sahara Occidentală. Cei 6 membri ai echipajului erau mexicani. Un ultim raport arată 111 persoane decedate și 2 persoane aflate în stare gravă la spital. Inițial, autoritățile au recuperat 4 supraviețuitori. Însă, din nefericire, o persoană a decedat la scurt timp din cauza rănilor, iar un al doilea supraviețuitor a decedat câteva zile mai târziu.

Aeronava Boeing 737-200 a decolat la ora 12:00. 8 minute mai târziu și la aproximativ 10 kilometri de aeroport, avionul a pierdut portanța și s-a prăbușit. Un martor ocular a declarat că unul dintre motoare era în flăcări în momentul prăbușirii. Alți martor ar fi declarat că avionul a căzut pe o linie de înaltă tensiune. Ținând cont că aeronava avea rezervoarele pline cu carburant, un incendiu violent s-a declanșat în urma prăbușirii. Ancheta este în desfășurare.

La Mare cu Avionul

111 persoane decedate (107 pasageri și 6 membri ai echipajului)

Pe 19 mai, ministrul transporturilor, Adel Yzquierdo, a raportat recuperarea înregistratorului de date de zbor. Totodată, declarase că și înregistratorul de voce din cabina de pilotaj va fi, de asemenea, recuperat în curând.

Tot pe 19 mai, autoritățile mexicane au demarat o anchetă la Global Air, compania aeriană care deținea aeronava. Activitatea companiei a fost suspendată până la finalizarea controalelor și adunarea de informații în vederea investigării accidentului aviatic din Havana.

Tot mai mulți angajați Cubana și foști angajați Global Ai acuză compania mexicană de slaba întreținere a aeronavelor și de încălcarea unor protocoale cu privire la siguranța zborului. Au fost raportate incidente, care implică Autoritatea Aviației Civile din Guyana și Direcția Generală Aviație Civilă din Chile. În 2017, aeronava Boeing 737-200 XA-UHZ a fost interzisă în spațiul aerian guyanez din cauza echipajul, care a supraîncărcat avionul cu bagaje și le-au depozitat necorespunzător.

Comisia Națională pentru Siguranța Transporturilor din Statele Unite, Administrația Federală a Aviației și Boeing au declarat că vor putea oferi asistență în cadrul anchetei, dacă va exista solicitare.

Zile de doliu național în Cuba

Președintele Miguel Díaz-Canel, ministrul sănătății Roberto Morales și alte autorități locale au fost la fața locului pentru a observa și monitoriza operațiunea de salvare. Familiile și rudele celor aflați la bord bord s-au adunat, de asemenea, la fața locului pentru a identifica persoanele decedate.

Au fost declarate 2 zile de doliu național, în zilele de 19 mai și 20 mai, cu steaguri arborate în berna la instituțiile guvernamentale și a instituțiilor militare.

Acesta este primul accident major după cel din 2010, când un avion de tipul ATR, care opera zborul 883 Aero Caribbean, s-a prăbușit în centrul Cubei. 68 de persoane au murit în urma accidentului: 61 de pasageri și 7 membri ai echipajului.

Totodată, acesta este al doilea cel mai grav accident din Cuba, după cel petrecut în 1989. Aeronava Ilyushin Il-62M (CU-T1281) opera zborul 9646 Cubana de Aviación. În urma accidentului, au decedat 150 de persoane (126 de persoane erau în avion + 24 de persoane la sol).

Cu privire la avion, este vorba de Boeing 737-200 XA-UHZ Global Air. Aeronava avea 38,9 ani. A operat primul zbor pe 15 iulie 1979. Nu punem accidentul pe seama vârstei, în aviație existând avioane apte de zbor sau nu. Conform informațiilor oficiale, aeronava trecuse cu bine de inspecția periodică.

S-ar putea sa-ti placa si

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »