Ryanair dezvăluie o strategie ambițioasă pentru operațiunile post-pandemice: 225 de milioane de pasageri și peste 200 de avioane 737 MAX până în 2026
Compania aeriană low-cost cu sediul la Dublin se concentrează în principal pe extinderea flotei și hub-urilor sale, deoarece se așteaptă să deservească până la 225 de milioane de pasageri până în 2026. Estimarea este cu aproximativ 25 de milioane de pasageri mai mare decât obiectivul anterior al transportatorului.
Ryanair se așteaptă să recepționeze 210 de avioane Boeing 737 MAX 8200 (Gamechanger) până în decembrie 2024. Compania aeriană ar putea începe să zboare MAX mai devreme, dar din cauza a două accidente ale Boeing MAX în 2018 și 2019, transportatorul a recepționat primul său MAX abia în iunie 2021, cu o întârziere de doi ani.
Această variantă specială a MAX se bazează pe 737 MAX 8 și Boeing a dezvoltat-o ca răspuns la previziunile anterioare ale creșterii rapide a sectorului low-cost. „Performanța avionului B737 Gamechanger în această vară ne-a depășit așteptările. Fiabilitatea operațională, consumul de combustibil și emisiile reduse de CO2 au depășit până acum orice așteptări”, a declarat Michael O’Leary, Director General al Ryanair.
În prezent, Ryanair se așteaptă să recepționeze 12 aeronave MAX în 2021, dintre care șase vor fi vopsite în livery Malta Air. Alte 50 de avioane Boeing 737 MAX vor fi recepționate înainte de vara lui 2022.
În plus, Ryanair intenționează să deschidă 10 noi baze în Europa până la sfârșitul anului 2021. Potrivit lui O’Leary, transportatorul low-cost a început deja parteneriate cu diverse aeroporturi europene „pentru a-i ajuta să recupereze traficul și locurile de muncă după pandemia de COVID-19” precum și pentru a „profita de oportunitățile sloturilor care sunt eliberate de companiile aeriene concurente” care au dat faliment sau care au redus numărul aeronavelor din flotă din cauza pandemiei.
„Ryanair a folosit această criză pentru a efectua o creștere semnificativă a comenzilor de aeronave, pentru a extinde parteneriatele noastre aeroportuare și pentru a asigura costuri de operare mai mici, astfel încât să putem avea tarife și mai mici pentru clienți și să oferim o creștere mai mare decât cea deja așteptată, atât din punct de vedere al traficului, cât și din punct de vedere al locurilor de muncă, în următorii 5 ani.”
Ryanair a deschis recent un centru de instruire în domeniul aviației de 50 de milioane de euro lângă Aeroportul Dublin (DUB), în Irlanda. Noul centru de antrenament este echipat cu trei simulatoare full-motion pentru piloții care vor opera aeronavele Boeing 737 MAX și Airbus A320, precum și două simulatoare cu bază fixă pentru echipajele de zbor Boeing 737 și A320.