blank

Operatorii de turism online Booking și Expedia, lideri pe rezervările online de cazare în UE

0 345

Booking și Expedia sunt lideri online pentru rezervările de hoteluri din Uniunea Europeană și nu există semne de schimbări semnificative în cotele acestei piețe sau de intrarea de noi agenții de turism online. Aceasta este concluzia unui studiu publicat de Comisia UE, vineri, 26 august.

Studiul a fost realizat anul trecut și a acoperit perioada 2017-2021 în statele membre UE din Austria, Belgia, Cipru, Polonia, Spania și Suedia. A rezultat că 44% dintre camerele rezervate la hoteluri independente au fost rezervate prin intermediul agențiilor de turism online (OTA) Booking și Expedia.

Nivelul diferențierii prețului camerelor și disponibilității camerelor aplicat de hoteluri atât între diferite OTA, cât și între propriile site-uri web ale hotelurilor și OTA-uri pare să fi scăzut”, a concluzionat studiul de piață, pe lângă constatarea că comisioanele plătite de hoteluri către OTA par să fi rămas stabile sau cel mult, ușor scăzute.

Acest studiu a fost realizat într-o încercare a Uniunii Europene de a obține date actualizate privind practicile de distribuție ale hotelurilor și de a stabili dacă aceste practici diferă de la un stat membru la altul.

În urma acestui studiu a mai rezultat și informați cum că 19% dintre hotelurile independente preferă propriile canale de vânzare online cu o disponibilitate mai bună a camerelor. În 2016, procentul era de 30%.

De asemenea, studiul subliniază că în unele țări, cum ar fi Cipru, aproape toate hotelurile independente folosesc OTA, în timp ce, în Polonia, doar aproximativ două treimi din hoteluri folosesc agențiile de turism online.

În concluzie, Booking și Expedia sunt agenții de turism online preferate de majoritatea turiștilor care aleg să călătorească pe cont propriu. Și este lesne de înțeles de ce se întâmplă acest lucru. Hotelierii beneficiază de o mare expunere prin simplul fapt că sunt înrolați într-una sau în ambele platforme de rezervări. Turiștii au o unealtă puternică de a căuta și rezerva cazarea preferată, scormonind în mii de oferte. Ar fi prea complicat pentru un turist să ia la mână zeci de site-uri de hoteluri pentru a căuta o ofertă. Totodată, hotelierii nu vor să-și mai bată capul cu zeci și sute de contracte cu agențiile revânzătoare. Până la urmă totul ține de logistică și optimizarea timpului. ATENȚIE! Aici vorbim de hoteluri independente, care sunt la mare căutare pentru city break-uri, călătorii ocazionale, de afaceri etc. Nu vorbim de marile lanțuri hoteliere sau de resorturile pentru sejururi de vară / iarnă.

Leave A Reply

Your email address will not be published.