Oameni din aviație: Maria Valeria Tofan – cabin crew

Continuăm proiectul ”Oameni din aviație” cu un nou interviu. Mai jos veți putea citi despre Maria Valeria Tofan – cabin crew la o companie aeriană din Orientul Mijlociu.

0 2.323

O nouă săptămână, un nou interviu în cadrul proiectului ”Oameni din aviație”. Am stat de vorbă cu Mary, o tânără ambițioasă și dornică să cucerească lumea.

Maria este din orașul meu natal, un motiv în plus să ne mândrim cu acest interviu. Ne-a povestit puțin despre parcursul ei profesional, despre planurile de viitor, despre ce înseamnă să fii însoțitor de bord la o companie premium din Orientul Mijlociu. Dar mai multe vă las să citiți în lungul interviu de mai jos!

Maria-Valeria-Tofan

Maria Valeria Tofan – cabin crew

Să facem cunostință! Stăm de vorbă cu?

Maria Valeria Tofan. „But you can call me Mary” acolo unde e mai ușor :))!

De unde pasiune pentru aviație și cum ai decis să intri în domeniu?

Nu pot să spun că am fost pasionată de aviație. Evident că la un moment dat am văzut filmele alea superbe cu stewardesele de la Pan Am și am fost impresioanată, dar aviația și jobul de însoțitor de zbor s-au schimbat mult de atunci.

Decizia de a aplica pentru un job de stewardesa a fost luată într-o zi de ianuarie, în 2012. Uitându-mă la pozele din Bondi Beach, Sydney, Australia, care erau postate de o fostă colegă de facultate, am decis să încerc.

Tocmai renunțasem la job, mă mutasem într-o țară nouă, iar afară era frig. Bondi Beach părea opțiunea perfectă, așa că am începu să mă interesez cum a ajuns ea acolo și ce am eu de făcut pentru a-i călca pe urme.

Bondi-Beach

Deci, Bondi Beach e de vina !:))

Maria-Valeria-Tofan-colegi

Ce implică meseria ta și căt de solicitantă e?

Meseria de însoțitor de zbor implică multă energie fizică și psihică. Este mai mult decât o meserie, este un stil de viață. Știu că pare simplu și în trend, dar nu este așa.

Responsabilitățile sunt împărțite pe categorii: Siguranță, Securitate, Medical și Relații cu Clienții. La nivel de bază, trebuie să cunoaștem sistemele specifice tipului de avion pe care operam, procedurile companiei și procedurile de destinație.

Apoi cum să asistăm medical în diverse condiții (inclusiv naștere sau deces), cum să livrăm un serviciu de 5 stele și să răspundem nevoilor specifice fiecărui pasager. La care se adaugă pregătirea și livrarea produselor.

Cunoștințele în domeniu ne sunt testate și reîmprospătate în fiecare an. Înainte de fiecare zbor, repetăm procedurile și trebuie să răspundem unei întrebări legate de siguranță, securitate, medical sau despre sistemele tipului de avion operat la momentul respectiv.

Echipa este alcatuită din 16 pâna la 26 de persoane, lucrând în grade și cu funcții diferite, venind din țări și culturi diferite.

Este un lucru minunat, dar poate fi și o provocare uneori. Cred ca asta ne învață să fim flexibili și înțelegători, să „citim” oamenii și să formăm legături superficiale, dar functionale aproape instantaneu.

În fond depindem unii de alții și funcționăm ca mecanismul unui ceas pe durata zborului. Toate rotițele trebuie să meargă bine împreună.

Stiu ca nu ai un program fix. Cum te împarți între job, viața privată și viața de familie?

Maria-Valeria-Tofan-colegi-1

Programul nostru de lucru se dovedește a fi un blestem și o binecuvantare în același timp. Pot savura un cocktail pe plaja din Thailanda, la „happy hour”, asta în timp ce oamenii din alte joburi sunt la birou. Însă eu muncesc când alți dorm sau desfac cadourile de Crăciun.

Pot sa am 4 zile libere în mijlocul săptămânii, dar și să stau trează peste 24 de ore pentru un zbor. Totul e cu bune și mai puțin bune :)).

După mai bine de 5 ani și un roller coaster de experiențe plăcute și neplăcute, am învățat cât de important este să echilibrez toate componentele, să am grija de corp și de minte cu prioritate.

Meseria pe care o practic este foarte solicitantă la nivel fizic și mental. Am fost nevoită să adopt un stil de viață cât mai sănătos, să prioritizez odihna pentru a permite organismului să se refacă și să echilibreze producția hormonală.

Maria-Valeria-Tofan-premii

Am învățat să mănânc sănătos pentru a avea suficienta energie pe termen lung și să găsesc o rutină de exercițiu ușor accesibilă oriunde m-aș afla.

Jobul îmi oferă toate avantajele pentru a mă bucura, așa că trebuie să fiu pregătită și să dau 100% în această activitate.

în ceea ce privește familia, a mea este împărțită între Irlanda, Italia și România. Așa cum vă puteți imagina probabil, tocmai practicarea acestei meserii îmi permite să îi văd destul de des. Poate mai des decât se văd ei între ei.

Sunt marea absență de Craciun, aniversări sau alte evenimente importante în familie, dar am marele avantaj de a-mi vedea familia măcar o dată pe lună.

Sunt vizite scurte, de 24 de ore, dar mă bucur mult și e sărbătoare de fiecare dată. Îi iubesc enorm și sunt recunoscătoare pentru că am posibilitatea să îi văd atât de des și să fiu plătită în timp ce fac asta .

familia-maria

într-un job cu puține elemente constante, familia va fi mereu un stâlp al fericirii și echilibrului, asta e concluzia mea.

Viața mea privată e destul de privată. Am câțiva prieteni buni, care m-au văzut în punctele cele mai înalte și cele mai joase ale existenței mele. Împart cu ei o afecțiune necondiționată și reciprocă, aproape frațească. Sincer nu știu ce m-aș face fără ei :))

Pe de altă parte, când vine vorba de relații, din experiența mea, e mult mai simplu să construiești și să menții un raport de cuplu atunci când trăiești pe același tipar temporal și de spațiu.

Practicând meseria aceasta, avem multe beneficii, dar întâmpinăm și mult mai multe provocări față de un cuplu obișnuit.

Pe o nota mai amuzantă, contrar opiniei populare, nu avem câte un iubit în fiecare destinație. Preferăm să dormim și să vizităm în momentele de pauză. Meseria aceasta ne oferă destule variabile încât să nu cautăm diversitate și în domeniul amoros :)).

Care a fost parcursul profesional în aviație?

Parcursul profesional în aviație este dictat și de dinamica pieței si a companiei aeriene pentru care operezi.

În cazul meu, progresul a fost încetinit puțin din cauza unui incident medical, care m-a împiedicat să zbor aproape 9 luni. În această perioadă, am avut șansa și timpul să învăț extrem de multe lucruri.

Momentan mă ocup de Business Class, care ar fi a doua treaptă în cariera de însoțitor de bord.  De aici poți avansa către First Class sau șef de cabină. Am avut ocazia sa le testez pe amandouă și pot spune că sunt provocări extrem de plăcute.

Care sunt planurile profesionale pe viitor? Dorești să rămâi în aviație sau să urmezi o altă meserie?

valeria-maria-adapostul-caini
Voluntariat la un adapost de caini

Oricât de mult iubesc oamenii și meseria pe care o practic acum, pe viitor îmi doresc o viață liniștită, cu familia ca piesă cetrală. Asta implică și o schimbare de carieră. Nu exclud domeniul aviației, dar cu siguranță nu de pe aceeași poziție.

în căutarea echilibrului personal, am acordat mult timp studiului diverselor metode de a avea o viață sănătoasă, am studiat neuroștiința și psihologia fericirii și productivității, de la meditație la impactul mediului imediat înconjurător.

Acum urmez un curs de design de interior și mă focusez pe studiul durabilității materialelor naturale și impactul pozitiv al unui cămin corespunzător, mai ales când viața devine tot mai dinamică și agitată în afara lui.

În meseria ta bănuiesc că nu există zile monotone. Ne poți povesti cum decurge o zi la job? Ai avut peripeții, situații plăcute și mai puțin plăcute?

Lucrand ca însoțitor de bord, am parte de puține momente monotone. Jobul în sine este foarte repetitiv și limitat ca diversitate, dar având în vedere că zburăm 95% din zile cu persoane noi în echipaj și la bord, asta reușește să compenseze.

O zi obișnuităde lucru poate începe la orice oră din zi (și din noapte), literalmente la orice oră. Iar un zbor poate dura de la 40 de minute până la 17 ore, așa că planificarea odihnei devine cea mai importantă provocare!

în mod normal alarma este setată cu aproximativ 4 ore înainte de ora decolării și nu neg că butonul „snooze” este apăsat de cel puțin 3 ori până mă dau jos din pat.

Trebuie să fiu la sediu cu 2 ore înainte, așa că-mi acord o ora și 30 de minute pentru duș, machiaj, o cafea și eventual alte tabieturi.

Avem transportul asigurat de la acasa la sediu și retur. Cred că este cel mai mare avantaj posibil, mai ales când traficul devine haotic sau când ești extrem de obosit după un zbor mai lung. (Pe locul doi ar fi mâncarea gratuită de la bord :)) )

În cele 30-35 de minute petrecute pe drum revizuiesc informațiile cu privire la zbor, verific colegii cu care voi lucra, îmi verific mesajele sau mă relaxez.

Odată ajunsă la sediu, îmi scanez cardul de identitate, trec de controlul de securitate și mă îndrept către camera de briefing. Aici îmi voi întâlnii colegii de cabină și piloții.

Ne sunt testate cunoștințele și se face pregătirea pentru zbor (proceduri specifice, provocări ce pot fi întâmpinate pe durata zborului,tipul pasagerilor și lucruri interesante la destinație).

Apoi ne îndreptăm către avion pentru a face verificările de siguranță și securitate, urmând ca apoi să ne întâmpinăm oaspeții la bord, mereu cu un zâmbet primitor .

De aici intervine rutina: fiecare își asuma rolul respectiv poziției de operare și funcționăm standard până la aterizare. După mai mulți ani de experiență, aș putea spune că facem lucrurile instinctual…

Presupunând că e un zbor mai lung, vom rămâne la destinație 24 de ore. Camera de hotel a devenit a doua noastră casă. Așa că îmi este ușor să dau o notă cazării după primele minute. Am devenit cu toții mici experți în tipuri de cazare.

Urmează planificarea odihnei și a activităților pentru ziua respectivă :cumpărături, vizite la punctele turistice, întâlniri cu prieteni sau din locurile respective, spa, puțin lucru la proiectele adiacente jobului sau odihnă și relaxare la hotel.

Cel mai bun sfat în legătură cu timpul la destinație este să îți asculți corpul și să-i oferi ceea ce are nevoie!

Ce sfaturi ai pentru cei ce doresc să urmeze o carieră în aviație, în special pe domeniul tău de activitate?

Primul sfat ar fi să se pregătească pentru interviu și să fie conștienți de ceea ce urmează. Trăim o viață cu multe elemente de 5 stele (shopping în New York, hoteluri luxoase, resorturi în cele mai exotice locuri și o lume la picioarele noastre, salarii bune, o casă în cel mai dinamic oraș).

Dar trebuie să fie conștienți la orice pas că este o viață de împrumut, care durează atâta timp cât ești pregătit să plătești prețul și să fii ok cu asta: nopți nedormite, evenimente în familie ratate, situații stresante și oboseală cronică.

Recomand oricui să facă asta pentru o perioadă, să se bucure cât mai mult de experiență și să ia cu exact ce are nevoie: bani, libertate, expunere, adrenalină, aventură, reinventare.

Este o experiență care te remodelează ca persoană. Așa cum spunea și Albert Einstein, „O minte, care a fost lărgită de experințe noi, nu va mai putea niciodată să revină la dimensiunile inițiale”.

Dacă ați reflectat la cele menționate mai sus și răspunsul este DA, atunci felicitări și bun venit la bord!

Iată câteva elemente de bază pentru o aplicație de succes :
– Hotărâți pentru ce companie aeriană ați dori să aplicați, luând în considerare cerințele companiei și beneficiile (locația, pachetul salarial, transferuri etc). 
-Urmăriți evenimentele de recrutare și pregătiți-vă mental pentru interviu (să vă prezentați ca fiind persoana potrivita pentru job, nu cea mai bună persoană din lume: sociabilitatea și flexibilitatea sunt punctele cheie. Trebuie să arăți pasiune față de job și flexibil când vine vorba de sacrificiile pe care le presupune acesta.
– Înarmați-vă cu răbdare și optimism! Intre interviul final și ziua angajării va trebui să așteptați perioade variabile de timp, poate chiar luni de zile, în funcție de cerințele pieței. Nu renunțați la jobul existent până nu aveți confirmarea finală!
-Nu renunțați la idee dacă nu ați primit un răspuns pozitiv de la prima încercare! O mare parte din colegii cu care lucrez au aplicat de mai multe ori până au primit un răspuns pozitiv.

Meseria în sine este o aventura extraordinară, cu momente de sacrificiu, dar și cu beneficii incredibile. Dacă vă doriți cu adevărat un job în domeniu, răbdarea și perseverența sunt cheile succesului!

Maria, noi îți urăm cer senin și zboruri cât mai frumoase. Mult succes cu planurile de viitor!

Dacă v-a plăcut acest interviu, like and share să citească și prietenii voștri. Poate aveți printre voi oameni pasionați de avioane, de zboruri, dar nu au curajul să urmeze o carieră în domeniu. ”Oameni din aviație” pentru inspirație.

Leave A Reply

Your email address will not be published.