O scurtă recapitulare la Blue Air şi livery-ul nou
Aşa cum au anunţat încă din toamna lui 2013, oficialii Blue Air doresc să extindă flota de la 6 la 8 aeronave. Pentru prima dată în istoria companiei, două dintre aceste aeronave vor fi în proprietatea Blue Air, restul de 6 urmând să fie operate în regim de leasing operaţional.
O aeronavă a sosit deja şi este vorba de Boeing 737-400 (YR-BAR). A fost prezentată în noul livery, acesta fiind conceput şi executat integral intern de către Art Directorul Blue Air, domnul Ciprian Ciuclea, iar vopsirea a fost realizată de către MRO Blue Air (Maintenance and Repair Organization Blue Air). Mie îmi place noua schemă cromatică, chiar dacă este aşa simplă. În viitorul apropiat sper ca toate aeronavele Blue Air să fie pictate la fel.
La o simplă căutare pe planespotters.net, am găsit că aeronava are 22.2 ani şi este propulsată de două motoare CFMI CFM56-3C1. Primul zbor a fost operat pe 18.12.1991. Boeing 737-4Q8 a fost o aeronavă făcută special pentru ILFC (International Lease Finance Corporation). Pe parcursul celor 22 de ani, aeronava a fost în flotele companiilor aeriene: Cayman Airways, Olympic Airways, Sky Airlines, Ansett Worldwide (AWAS). A intrat în flota Blue Air din 19.12.2013. Capacitatea aeronavei Boeing 737-400 (YR-BAR) este de 170 de locuri.
Într-un comunicat de presă, Blue Air face şi o scurtă recapitulare cu privire la noile servicii implementate de la preluarea companiei aerine de către societatea Blue Air Airline Management Solutions. Dintre acestea putem aminti:
– cresterea flotei de la 6, la 8 aeronave, ceea ce permite marirea numarului de zboruri pe destinatiile deja existente, introducerea de noi destinatii (Koln, din 16 iunie, cu 3 frecvente/saptamana), precum si reactivarea segmentului de chartere spre destinatii consacrate de vacanta din Turcia (Antalya, Bodrum), Grecia (Rhodos, Zakynthos si Corfu) si Israel (Tel Aviv).
– schimbarea serviciului de catering prin introducerea de sandwich-uri ce sunt special create si produse de catre celebrul chef Jakob Hausmann, precum si includerea de noi bauturi ce sunt de calitate premium.
– lansarea programului Pre-Flight Reminder, serviciu prin care fiecare pasager al companiei Blue Air primeste un newsletter personalizat, cu 2 zile inainte de data calatoriei, informare ce cuprinde date generale despre calatorie, detalierea serviciilor optionale alese de catre pasager.
– activarea sistemului de Check-in comun, pentru toate zborurile cu plecare din Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), procedura ce reduce timpul de asteptare al pasagerilor, inainte de calatoria cu avionul.
– conectarea zborurilor Blue Air cu sistemul integrat de transfer terestru intre Bucuresti si Constanta, care va face destinatiile Blue Air mult mai accesibile. Acest sistem nou de transfer va fi disponibil in curand si din Brasov.
– Implementarea unor numeroase metode de plata alternative, pentru pasagerii care nu sunt posesori de card (transfer bancar, depunere numerar, terminalele Qiwi sau ZebraPay).
– semnarea parteneriatului cu Hahn Air, pentru dezvoltarea distributiei prin GDS (Amadeus, Travelport, Apollo, Sabre, Sirena). Ca urmare a acestui parteneriat, agentiile din peste 190 de tari pot vinde biletele Blue Air, cu decontarea acestora prin sistemul IATA-BSP (Billing and Settlement Plan). Prin intermediul Hahn Air, Blue Air este, automat, si partener interline cu peste 250 de alte companii aeriene si devine o veriga a sistemului mondial de transport aerian.
– lansarea proiectul “#zbor”, ceea ce permite clientilor ca in doar 30 de secunde, sa afle care este cel mai ieftin zbor catre destinatia de vacanta dorita, intr-un interval de 30 de zile.
Iar la final să facem o scurtă recapitulare cu privire la reţeaua operaţională Blue Air:
– din Bucureşti: Barcelona, Bologna, Bruxelles, Catania, Dublin, Koln, Larnaca, Londra, Madrid, Malaga, Milano, Napoli, Nisa, Paris, Roma, Stuttgart, Valencia;
– din Bacău: Bologna, Bruxelles, Dublin, Londra, Milano, Paris, Roma, Torino;
– din Sibiu: Stuttgart.