La poveşti cu Silvia Iordache: La scufundări în Mauritius și zborul cu Air France (foto/video)
Câţi dintre voi nu visaţi să ajungeţi într-un loc exotic, pe malul unei ape turcoaz, poate pe o insulă pustie? Zilele trecute am observat câteva fotografii foarte frumoase la Silvia Iordache, o mare fană a scufundărilor. Nu am mai stat pe gânduri şi am rugat-o să ne povestească puţin despre pasiunea ei, despre cum a fost în cea mai recentă călătorie în Mauritius, dar şi despre zboruri şi avioane.
Mai jos aveţi povestioara trimis de Silvia, iar fotografiile şi filmuleţele sunt realizate chiar de ea. Mai multe puteţi găsi pe blogul personal silvia-iordache.blogspot.ro.
La scufundări în Mauritius
Mauritius este o țară insulară din largul coastelor continentului african, în sud-vestul Oceanului Indian, la aproximativ 900 km est de Madagascar. Mauritius face parte din insulele Mascarene împreună cu insula franceză Réunion situată la 200 km sud-vest.
Anul acesta am ales Mauritius ca destinaţie de vacanţă. Îmi aleg destinaţiile pentru scufundări, aşa că înainte de orice mă documentez despre site-urie de diving. Mauritius este renumit pentru vizibilitatea extraordinară şi reciful care practic protejază întreaga insulă. Aventura a început, evident cu un zbor lung, foarte lung.
Am zburat cu Air France (Bucureşti-Paris) şi tot Air France pe zborul lung. Mă aşteptam să fie Air Mauritius de la Paris, însă este un zbor în colaborare Air France-Air Mauritius. Sunt 11 ore de zbor pe ruta Paris – Mauritius, dar mare parte din el pe timpul nopţii. Ca avioane, am zburat cu Airbus A320 Bucureşti – Paris – Bucureşti şi Boeing 777-300ER Paris – Mauritius – Paris. Ceea ce însă m-a uimit, în comparaţie cu alte zboruri lungi, a fost zgârcenia servirii pe Air France.
În 11 ore au existat numai 2 serviri! În rest nimic, nu au trecut sa întrebe daca ai nevoie de apă, nu au oferit serveţele umede calde pentru refresh, nimic. Puteai să ieşi, să mergi în spate şi să ceri. Cei care au zburat pe distante aşa lungi, ştiu însă cât de înghesuit este totul, mai ales dacă avionul este full. Ai pernuţă, pătură, căşti, telecomandă, de cele mai multe ori stai descult (nu de alta însă oricum se umflă picioarele). Să ieşi de la geam (în secvenţe de 3-4 scaune) nu este deloc uşor sau de pe centru (unde sunt 4-5 scaune) iarăşi nu este deloc plăcut. Majoritatea dorm, trebuie să sari peste ei, îi trezeşti, îi deranjezi. Aşadar să ieşi de acolo ca să ceri apă nu prea este o plăcere. Plus ca aerul într-un avion este deosebit de uscat.
KLM spre exemplu oferă apă la 2-3 ore şi şerveţele umede calde pentru refresh pe faţă, mâini. Dacă dormi, te trezeşte si te pune să bei, ei ştiu că te deshidratezi. Turkish Airlines vine la 2-3 ore şi întreabă dacă vrei ceva, plus oferă şosete cu talpă antiderapantă ca să te poţi simţi confortabil noaptea şi să poţi merge la toaletă fără să te mai încalţi.
Chiar nu înţeleg cum pot să existe asemenea diferenţe între Air France şi KLM câtă vreme sunt în acelaşi grup? Cum KLM oferă servicii excelente şi Air France atât de limitate şi atât de zgârcite? Va ramane un mister, ce pot să spun este că prefer serviciile KLM!
Însă odata ajunşi pe insulă, lucrurile au fost foarte ok, a fost bine la transfer, hotel, tot. Singura problemă majoră este traficul din jurul capitalei.
Trist este că nici nu au cum să facă altfel, capitala fiind înghesuită între munţi vulcanici şi ocean, pe o faşie de pământ destul de îngustă. Singura variantă ar fi să facă tunele prin munţi, însă … nu e tocmai uşor şi nici ieftin! Dacă alegi un hotel în nord, nu ai ce face şi piezi 1 oră pe bucata de autostradă care tine loc şi de centură a capitalei.
Şi mai este important de ştiut că cei care aleg să meargă în sezonul “de iarnă”, atunci când temeraturile sunt între 18-25 grade C, când nu este umiditate ridicată, există riscul să prindă ploi liniştite, calde, care pot dura câteva zile la rând (anticiclon). Apa oceanului rămâne caldă şi limpede, tocmai buna pentru scufundări.
Aici se pescuiesc peşti spadă, ton de dimensiuni impresionante, apele sunt involburate şi valuri impresionante ridică barcuţele şi catamaranele ca pe coji de nucă. La final de septembrie se face vară, temperaturile se duc la 42 grade C cu umiditate 80%, apar ţânţari, însă cerul se limpezeşte şi totul devine un paradis tropical.
Pentru doritori, Air France are o promoţie la zborurile Bucuresti – Mauritius via Paris cu preţuri pornind de la 1039 EUR.