blank

FASHION AVIATION: istoria uniformei piloților.

0 6.981

Istoria aviaţiei nu înseamnă numai istoria ingineriei aerospaţiale, care descrie parcursul aviației de la primele maşini zburătoare, de la biciclete cu aripi până la aeronavele sofisticate din zile noastre dotate cu dormitoare şi piscine. Istoria aviaţiei cuprinde deopotrivă pagini fascinante despre evoluția și misiunea piloților. Primele linii aeriene comerciale erau deservite de aeronave de poştă care aveau numai câteva locuri pentru pasagerii temerari.

Istoria uniformei piloților.

În primele zile ale zborului, piloții ignorau complet uniformele – spre regretul superiorilor de la sol. Nu a fost un efort concertat de rebeliune. Piloții pur și simplu aveau idei mai bune despre ceea ce funcționa cel mai bine în aer. Înainte de anii 1930, piloții purtau îmbrăcăminte derivată din tradiția militară stabilită în timpul Primului Război Mondial. Piloți militari purtau îmbrăcăminte foarte practică și confortabilă, care consta în:

  • BOMBER JACKETS din piele cu buzunare frontale supradimensionate pentru a permite accesul ușor la diagrame.
  • eșarfe pentru a-și păstra gâtul protejat de curenți
  • o pereche de ochelari
  • pantaloni kaki cu pantofi negri sau cizme
  • căști din piele moale, cu buzunare pentru interfon sau căști radio.
piloti-1930

O astfel de ținută a fost adoptată rapid în sectorul aviației civile de către foști piloți militari care, pe timp de pace, lucrau în transportul aerian de poștă și cargo.

Primele uniforme standardizate ale piloților au apărut în 1931, introduse de Pan Am.

Lucrurile au început să se schimbe în 1931, când Pan Am a inaugurat rutele sud-americane folosind bărcile zburătoare Sikorsky S-38 și S-40 care poartă numele de American Clipper, Southern Clipper și Caribbean Clipper. Ulterior, în 1939, acestea au permis începerea unui serviciu săptămânal transatlantic de transport pasageri între Statele Unite și Marea Britanie.

Astfel, compania a decis să se îndepărteze de aspectul militar și să îmbrace piloții de linie într-o ținută asemănătoare uniformelor din sectorul naval. Prin urmare, piloților li s-au oferit pantalonii negri, jachete negre cu manșete de împletitură pe mânecile inferioare care denotă gradul de membru al echipajului și caschete negre cu alb, fie cu însemne de aur sau de argint, care să reprezente fie numele companiei aeriene, fie logo-ul.

Succesul companiei Pan Am în anii 1930 și extinderea din anii 1950 a dus la înființarea uneia dintre cele mai mari și mai cunoscute companii aeriene de clasă mondială. Mulți alți operatori, care doreau să imite succesul Pan Am, au adoptat aspectul elegant al uniformei piloților pentru propriile echipaje.

pilot-pan-am

Majoritatea echipajelor sunt formate dintr-un pilot principal, aflat la comandă (cunoscut și sub numele de căpitan), și un copilot (cunoscut și ca first officer). Integrarea sistemelor și reducerea sarcinii de lucru au eliminat necesitatea membrilor suplimentari ai echipajului (cunoscut și sub denumirea de „ACM”), cum ar fi inginerul de zbor, navigatorul sau operatorul radio.

Cu toate acestea, deoarece unele avioane mai vechi sunt încă folosite pentru transportul de marfă, astfel de echipaje mixte încă există.

Uniforma fiecărui membru al echipajului este decorată cu însemne care reprezintă atribuțiile sale la bordul aeronavei.

  • Căpitanul are patru dungi pe epoleții de umăr și patru dungi pe brațele blazerului.
  • First officer are trei dungi pe epoleți de umăr și pe brațele blazerului. La unele companii aeriene, de exemplu Ryanair, first officer mai puțin experimentat are doar două dungi.
  • Membrii suplimentari ai echipajului (ACM) au două dungi pe epoleții de umăr și pe brațele blazerului.
  • Studenții sau cei care se află în training au o dungă pe epoleții de umăr și pe brațele blazerului.

De asemenea, piloții poartă și o insignă care indică calificarea lor pentru zbor și vechimea lor. Culoarea se potrivește cu culoarea benzii mânecii, iar insigna poate fi un ac metalic sau un plasture brodat. În general, insigna are logo-ul companiei aeriene în centru.

Piloții companiilor aeriene din SUA au ca insignă o stea închisă într-o coroană de lauri deasupra. Această insină este similară cu cea a piloților din Forțele Aeriene ale Statelor Unite (USAF). Un prim ofițer are doar o stea, similar cu un pilot senior din USAF.

În decursul anilor, uniformele piloților nu au suferit prea multe modificări în raport cu uniformele însoțitorilor de bord. Au rămas la fel de elegante și sobre, atrăgând privirile celor din jur.

Leave A Reply

Your email address will not be published.