Express UPS a achiziționat 150 de avioane eVTOL pentru livrări.
Compania de curierat Express UPS dorește să cumpere până la 150 de avioane electrice eVTOL de la dezvoltatorul Beta Technologies din Vermont. Livrările ar putea să înceapă în 2024. UPS încearcă să dezvolte operațiunile cu drone în rețeaua sa masivă, bazându-se pe proiectele deja în derulare prin divizia sa de operare a dronelor, UPS Flight Forward. Acordul marchează, de asemenea, un câștig major pentru Beta, care dezvoltă un avion complet electric numit ALIA-250.
Avionul pe care UPS intenționează să-l achiziționeze va avea 1.435 lb (635 kg) full load, autonomie de zbor de până la 217 nm (402 km). Viteza de croazieră poate fi de maxim 148kt (274 km/h). Juan Perez, șeful Informațiilor și Inginerilor de la UPS, menționează că: „aceste noi aeronave vor fi mult mai eficiente din punct de vedere operațional, vor deschide noi posibilități pentru noi servicii și vor servi drept bază pentru viitoarele soluții de reducere a emisiilor și factorilor de poluare”.
Aeronava dispune de un sistem de propulsie „electric cu acționare directă” cu motoare răcite cu aer.
Avionul Beta are patru elemente fixe de propulsie pe verticală pentru ridicare și un element de împingere pe coadă. Bateriile eVTOL vor putea fi încărcate într-o singură oră sau mai puțin, spune UPS. UPS intenționează să utilizeze aeronava „pentru a-și spori serviciul aerian pentru anumite piețe mici și mijlocii”. EVTOL-urile vor funcționa de la și între bazele UPS, oferind companiei un mijloc mai rapid și mai puțin costisitor de expediere a pachetelor către piețe mai mici, spune UPS.
Beta comercializează ALIA-250 atât în configurația de pasageri cu șase locuri, cât și în configurația de marfă cu 5,7cb m (200cb ft) de spațiu de marfă disponibil. Este conceput pentru a ateriza pe ceea ce Beta numește „plăcuța de încărcare cu mai multe funcții”, care este compusă dintr-o punte de aterizare aflată deasupra unei structuri care găzduiește un centru de control și o zonă de odihnă.
UPS „operează zilnic zboruri generatoare de venituri cu drone”.
În martie, Beta a efectuat primele teste de zbor cu avionul. Acesta a decolat din Plattsburgh, New York, spre sediul central al companiei aflat în zona Burlington, din Vermont, la o distanță de aproximativ 32 de kilometri.
În 2019, Administrația Federală a Aviației din SUA a acordat UPS Flight Forward un certificat de operare Part 135, care permite companiei să efectueze zboruri de livrare de pachete dincolo de linia de vedere, generatoare de venituri, utilizând drone, potrivit agenției. UPS Flight Forward a operat o dronă quadcopter numită M2, care are o sarcină utilă de 5 lb și este fabricată de Matternet din California.