Despre bilete de avion ieftine / Cum să găsești cele mai bune oferte și promoții

0 4.041

Iubesc să zbor, să călătoresc, să explorez. Sunt peste 10 ani de cand am început să descopăr lumea. Și sunt aproximativ 8 ani de când am pus bazele site-ului de specialitate AirlinesTravel.ro. Prilej cu care am intrat în lumea turismului și am început vânătoarea de oferte la biletele de avion și la pachete turistice.

Coincidență (sau poate nu) tot de aproximativ 10 ani am început viața de freelancer. A fost o perioadă frumoasă, cu multă muncă, dar și cu multă libertate. De aproximativ 2 ani, am revenit în rândul oamenilor cu program de 8 ore, cu birou, șefi, dar asta nu mi-a îngrădit libertatea de a călători. O să înțelegeți mai jos de ce am adus în discuție aceste aspecte.

De prin 2011-2012, am înțeles mai bine ce înseamnă turism de masă, turism individual, turism ocazional. M-am documentat și am înțeles mai bine ce înseamnă promoțiile în turism, promoțiile și ofertele la biletele de avion. Și, evident, m-am obișnuit să vânez cele mai bune prețuri.

Mulți mă întreabă ce truc folosesc pentru a călători așa ieftin. Nu este nimic ilegal, nu este nimic în afara normelor comerciale, nu sunt trucuri. Este doar foarte analiză în spatele acestor prețuri mici și click-ul rapid la oferta potrivită.

Despre bilete de avion ieftine

În cei 8 ani de AirlinesTravel, am descoperit mai multe tipuri de promoții și oferte la biletele de avion. Voi încerca să le detaliez, atât cât mă pricep și cum le-am înțeles eu. Nu mă dau expert, nu sunt un guru și nu sunt un hacker al acestor promoții.

Recent am apărut într-un reportaj făcut de Vitalie Cojocari pentru ProTV, în care mă lăudam că am zburat cu 19 bani spre Italia, 2 persoane. Da, am zburat București – Torino – Lamezia Terme – Torino – București cu 19 bani două persoane și completez că a fost pe segment. În total am plătit 76 de bani (19 bani/segment x 4 segmente = 76 de bani (0.76 lei)).

A mai fost un caz când am zburat GRATUIT, adică am luat bilete de avion la preț 0, pe ruta București – Berlin și retur. Am zburat cu 18 euro pe ruta București – Milano și retur. Și multe alte zboruri la 5-10 euro de la București la Timișoara, Iași, Milano, Veneția – Treviso, Hamburg și lista e mult mai lungă.

Înainte de toate, vreau să menționez că noțiunea de ”ieftin” este subiectivă. În opinia mea, ieftin este atunci când îți permiți. Pentru unii, 5 euro pot fi bani de o cafea, dar pentru mulți alții înseamnă hrana pe 2 zile. Ce consider eu ieftin s-ar putea să nu fie pe aceeași lungime de undă cu ce considerați voi că este ieftin.

Cum să găsești cele mai bune oferte și promoții

Și acum să vorbim de promoții și oferte la biletele de avion. În cei aproximativ 10 ani de călătorii, am ajuns să am conturi la majoritatea companiilor aeriene cu zboruri din/spre România – low-cost și legacy / tradiționale. Am carduri de fidelitate pe marile alianțe aeriene: Skyteam și Star Alliance.

Am strâns mile în urma zborurilor mele și astfel am reușit să am anumite beneficii. Cele mai multe mile le-am folosit și le folosesc pentru upgrade de clasă sau pentru a include anumite servicii la sol sau în zbor. De exemplu, majoritatea companiilor au scos bagajele de cală din prețurile light, așa că milele mă ajută să cumpăr bagaj de cală. Asta în cazul companiilor legacy / tradiționale.

Sunt abonat la zeci de companii aeriene și primesc frecvent tot felul de promoții la biletele de avion, dar și la servicii la sol și în zbor. Sunt abonat la foarte multe site-uri cum ar fi momondo.ro, kayak.com, kiwi.com, vola.ro. Fiecare companie aeriană sau fiecare site dedicat rezervărilor de bilete de avion au dezvoltat unelte pentru a monitoriza anumite rute, pentru a primi notificări când există fluctuații de preț etc.

Nu o să vă spun ce trebuie să setați și unde să căutați, dar fiecare dintre voi poate să facă acest lucru conform preferințelor. Așa cum am zis mai sus, nu e un truc, ci foarte multă informație filtrată și ceva timp alocat. De menționat faptul că promoțiile la biletele de avion sunt când vor companiile, nu când vrem noi. Iar pentru asta trebuie flexibilitate în a putea călători chiar și în cursul săptămânii. Din aceste motive am adus în discuție viata de freelancer din paragraful 2.

Promoțiile sunt condiționate de numărul zilelor de călătorie. Ca să profitați de ofertă trebuie să călătoriți minim 7 zile, sau minim o sâmbătă la destinație, sau doar în cursul săptămânii. Nu o să găsiți prea des oferte de Crăciun, de Revelion și de Paște. Și în general nu sunt promoții în perioadele foarte aglomerate de peste an. Cum nu veți găsi prea des promoții doar pentru weekend.

Tipuri de oferte și promoții la biletele de avion

Și acum pe scurt despre tipurile de oferte identificate de mine în rândul companiilor aeriene:

  1. Companiile aeriene lansează oferte spontane cu vânzare rapidă, iar călătoria trebuie făcută în scurt timp. Locurile sunt limitate, în general sub 10. De regulă, astfel de promoții văd la operatorii low-cost. Ei caută să încarce avioanele la un LF de peste 90%. Un pasager în plus pe zbor poate însemna un venit în plus pentru companie. Pasagerii consumă în zbor, cumpără diferite alte servicii pe lângă bilet. Wizz Air și Ryanair sunt cele mai bune exemple.
  2. Companiile aeriene lansează oferte tematice: 1 decembrie – Ziua României, 14 februarie – Ziua Îndrăgostiților, 1-8 martie – Ziua doamnelor și domnișoarelor, de sărbătorile legale de peste an. În acest caz, oferta este limitată ca perioadă de călătorie (poate fi făcută în preajma datelor menționate mai sus), locurile sunt puține. Astfel de oferte am văzut la companiile low-cost și legacy. Iar cele mai bune exemple sunt TAROM, Blue Air și RYANAIR.
  3. Companiile aeriene lansează 2-3 promoții foarte mari într-un an. Implică zeci de destinații și reducerile pot fi de ordinul zecilor de procente. Perioada de vânzare este îndelungată, iar călătoria poate fi programată pe perioada unui an. Însă locurile sunt limitate. Cele mai bune exemple sunt KLM, Air France, TAROM, Turkish Airlines.
  4. Companiile aeriene lansează oferte pentru anumite rute. Sunt situații când operatorii aerieni vor să facă push pe o anumită destinație. Cele mai bune exemple sunt British Airways și Lufthansa.
  5. Companiile aeriene lansează foarte des ofertele cu reducere procentuală. Reducerea procentuală se aplică tarifului existent la data rezervării biletului de avion. Aici nu există alte reglementări. Cele mai bune exemple sunt Wizz Air și Blue Air.
  6. Sunt oferte lansate de alianțele aeriene și se aplică doar dacă zbori în anumite condiții doar cu operatorii aerieni din acele alianțe. Exemplu: exista o ofertă de la SkyTeam pentru a face ocolul Pământului la un preț foarte bun. Îți puteai planifica singur ruta, trebuia să ai un anumit număr de escale, iar prețurile erau foarte bune.

Alte tipuri de promoții la companiile aeriene

Pe lângă ofertele de mai sus, au fost cazuri când companiile aeriene au lansat promoții la diferite servicii. A fost o vreme când Blue Air oferea reducere de 5 EURO/sens la plata biletului cu cardul. Așa am reușit să zbor cu 19 bani/segment 2 persoane. Am combinat o promoție punctuală la o destinație cu promoția la plata cu cardul.

RYANAIR a oferit vouchere de 10 EURO pentru cei ce se înrolau în programul lor myRYANAIR. Așa am reușit să zbor grauit pe ruta București – Berlin. Am combinat oferta de 5 EURO/sens cu promoția myRYANAIR.

Wizz Air a oferit vouchere de reducere pentru cei ce se înrolau în programul Wizz Tours (acum dezactivat).

Dacă aveți abonamanete cum este Wizz Discount Club sau Blue Benefits, cu siguranță beneficiați de diferite alte promoții punctuale doar pentru membri. La fel și dacă sunteți membri în rețelele Miles & More (Star Alliance), Flying Blue (SkyTeam), sau alte tipuri de programe de fidelizare. Mereu sunt oferte pentru membrii acestora.

Studiu Momondo

blank

Site-urile agregatoare și concluzia

Dacă apelați la site-urile agregatoare de oferte, mare atenție unde se face tranzacția finală și citiți toate informațiile aferente rezervării. Sunt site-uri unde conexiunile nu sunt garantate. Sau nu sunt incluse anumite servicii pe care în mod normal le aveți incluse în tariful standard dacă luați de la compania aeriană. KIWI.com combină zboruri low-cost cu legacy, dar mare atenție la câte escale aveți, pe ce aeroporturi aterizați și de pe ce aeroporturi trebuie să decolați etc.

În concluzie, nu e nimic ascuns în spate. Trebuie să filtrați foarte multă informație. Să aveți răbdarea să căutați cele mai bune prețuri. Să fiți flexibili în călătoriile voastre. Să cumpărați doar de la sistemele acreditate, iar în acest caz recomand companiile aeriene. Nu excludeți site-urile agregatoare pentru că vă pot oferi câteva combinații unice ca preț și disponibilitate. Puteți apela cu încredere și la agențiile de turism, în special pentru zboruri charter, dar și cele frecvente.

Și cel mai important, cumpărați atunci când considerați că este un preț bun. Nu există o rețetă a combinațiilor de timp și spațiu pentru cele mai bune prețuri. Sunt tot felul de studii pentru a găsi cele mai ieftine bilete de avion, dar nimeni nu garantează. Voi reveni cu un articol detaliat despre cum oscilează prețurile la biletele de avion. La fel, despre zborurile multi-city voi povesti într-un alt articol. Este adevărat că la zborurile multi-city puteți economisi chiar foarte mulți bani, dar trebuie să acceptați mai multe escale.

Acestea fiind spuse, spor la cumpărat bilete de avion. Să călătoriți cât mai mult!

Leave A Reply

Your email address will not be published.