Defecțiune tehnică sau rachetă lansată din greșeală? Cele 2 ipoteze principale în cazul accidentului aviatic din Iran

1 699

Pe 8 ianuarie 2020, un Boeing 737 Ukraine International Airlines s-a prăbușit în Iran. Aeronava Boeing 737-800 UAI (UR-PSR) trebuia să opereze zborul PS752, pe ruta Teheran – Kiev. La scurt timp de la decolare, aeronava a dispărut de pe ecranele radar. Conform raportului de zbor, aeronava a decolat la ora 06:10, ora locală, și s-a prăbușit în apropierea Teheranului în jurul orei 06:20.

La bord se aflau 167 de pasageri și 9 membri ai echipajului. În urma accidentului avtiac, nu au existat supraviețuitori. Avem și lista preliminară a celor aflați la bord, după naționalități: • Ucrainieni – 11, • Iranieni – 82, • Canadieni – 63, • Britanici – 3, • Suedezi – 10, • Afgani – 7. 

Defecțiune tehnică sau rachetă lansată din greșeală?

Ținând cont de tensiunile dintre Iran și Statele Unite, majoritatea au pus acest accident aviatic pe seama unui atentat. Este adevărat că imaginile și contextul în care s-a produs accidentul te fac să te gândești la tot felul de scenarii de film. Dar nu putem confirma noi ce s-a întâmplat în realitate. Este o anchetă în desfășurare și așteptăm raportul preliminar cu privire la accidentul aviatic al zborului PS752.

De la producerea accidentului și până în prezent, în presa internațională și pe canalele social media au apărut tot felul de mesaje și speculații cu privire la cauzele ce au dus la prăbușirea aeronavei. Însă principalele piste sunt: defecțiune tehnică vs. rachetă antiaeriană.

Cele 2 ipoteze principale în cazul accidentului aviatic din Iran

Iranienii au ieșit primii, la câteva minute de la producerea accidentului, și au spus că avionul s-a prăbușit din cauza unor defecțiuni tehnice la motoare. Este imposibil să poți da un asemenea verdict cu certitudine la scurt timp de la producerea unui accident aviatic. Istoria a demonstrat că o tragedie aviatică are la bază mai mulți factori declanșatori și influențatori. Orice acțiune făcută în cockpit are și o reacțiune. Cele 2 cutii negre al avionului pot elucida o mare parte din acest mister.

accident-aviatic-iran-737-ukraine-international-airlines

La fel de bine, americanii au ieșit și au spus că aeronava ar fi fost lovită de o rachetă antiaeriană iraniană lansată din greșeală. Această ipoteză ne duce cu gândul la tragicul accident aviatic al zborului MH17. Vă reamintim că aeronava Boeing 777-200ER (9M-MRD) Malaysia Airlines s-a prăbuşit în apropierea graniţei dintre Ucraina şi Rusia. În urma anchetei, 4 persoane au fost acuzate de crimă. S-a demonstrat că aeronava a fost lovită de o rachetă de tip BUK. Însă mare atenție, verdictul a fost dat după 5 ani de la producerea accidentului.

Poate acest filmuleț să mai elucideze din mister?

Sau această fotografie?

Alte speculații sunt legate de lovirea avionului cu o dronă sau un alt echipament de zbor sau un atentat terorist cu bombă, dar puțin probabil.

Opinia personală

În opinia mea personală, tind să cred că la mijloc nu a fost o simplă defecțiune tehnică. Piloții aveau experiență pe Boeing 737, contabilizând împreună mii de ore de zbor. Ba mai mult, aceștia au făcut stagii speciale de pregătire în Iran, chiar la aeroportul Aeroportul Internațional Imam Khomeini.

Am scris zeci de articole și am monitorizat sute de incidente. Cred că este puțin probabil ca un motor să aibă o defecțiune tehnică încât să ducă la explozie, mai ales că vorbim de un avion tânăr Boeing 737-800 (3.6 ani). Au mai fost cazuri când aeronavele au rămas fără cele 2 motoare și piloții au reușit să le aducă la sol prin aterizare forțată. Aici avem ca exemplu recent cazul aeronavei Airbus A321 URAL Airlines, care a aterizat în lanul de porumb.

Totodată, avem un precend cu privire la avioane lovite de rachetă. Și aici fac referire la MH17. În comparație, cele 2 accidente par a avea ceva în comun. Ambele aeronave efectiv s-au prăbușit rapid. La impactul cu solul, au explodat, iar resturile au fost împrăștiate pe suprafețe mari. Corect, sunt și cazurile în care au fost implicate avioanele Boeing 737 MAX. Dar există diferențe notabile! Tind să cred că a fost o tragedie aviatică, nu un simplu accident aviatic.

Dar vom aștepta rezultatele oficiale. Un raport preliminar ar putea apărea în câteva zile sau săptămâni. Un raport final ar putea apărea în 12 luni și chiar mai mult. Păcat de cele 176 de persoane aflate la bord. Au decolat și nu vor mai ateriza niciodată!

Care este părerea voastră? Vă invit să comentați argumentat cu privire la cauzele ce au dus la prăbușirea avionului!

1 comentariu
  1. George says

    Sunt total in acord cu Dvs. Pot exista defectiuni tehnice, dar care nu neaparat duc la prabusirea aeronavei in sine. Chiar daca, sa presupunem. motorul s-ar fi aprins, atunci capitanul intrerupea alimentarea cu cherosen , il oprea definitiv si se intorcea la Teheran. Este o procedura clasica. Sunt multe cazuri de acest fel in istoria aviatiei. A fost o situatie similara la un zbor de la Turkisch pe ruta Izmir-Istanbul parca prin 2010 sau 2011 (daca nu ma insel), cand din cauza unui fulger a luat foc partial motorul drept. S-a aterizat in siguranta dupa procedurile standard la Istanbul. Nu pot sa-mi imaginez de ce tocmai acum un incendiu la un motor a dus la prabusirea aeronavei? Vom vedea rezultatele expertizarii inregistratoarelor de bord, asta in cazul se va face publica varianta reala si nu povesti.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRomanianRussianSpanishTurkish