Cauzele principale ale întârzierilor și anulărilor de zboruri

0 7

În ultimii ani, aviația s-a confruntat tot mai mult cu zboruri anulate sau întârziate, ceea ce a dus la o scădere a încrederii pasagerilor în această industrie.

Întârzierile zborului sunt mai mult decât un inconvenient. Acestea pot ruina planurile de călătorie în timp ce perturbă viața de zi cu zi a pasagerilor. Cu toate acestea, dacă aveți în plan să călătoriți în mod regulat cu avionul, probabil că veți întâmpina unele întârzieri.

Întârzierile și anulările de zboruri pot apărea la toate companiile aeriene, dar evident că cele mai afectate sunt companiile care au un program operațional încărcat. Din 2020 și până în prezent, în fiecare vară citim despre miile de zboruri afectate de întârzieri sau anulări. Este adevărat că pasagerii afectați de anulările sau întârzierile zborurilor pot primi despăgubiri financiare, dar uneori nu e suficient.

Drepturile pasagerilor transportului aerian

Dacă zburați pe teritoriul UE sau din UE spre alte destinații non-UE (indiferent dacă zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE), aveți dreptul și la despăgubiri financiare în valoare de până la 600€. Aceste compensații sunt setate în funcție de distanță:

– 250 euro pentru zboruri pe distanțe sub 1500 de km – zboruri regionale și interne
– 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 km
– 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
– 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

Aceste drepturi au fost stabilite de UE și fac parte din drepturile pasagerilor traficului aerian (De citit). Deci nu vorbim aici de legi teritoriale sau despre legi făcute de companiile aeriene, ci despre directivele Uniunii Europene.

rin UE ne referim în acest context la cele 28 de state membre (inclusiv Guadelupa, Guyana Franceză, Martinica, Réunion, Mayotte, Saint-Martin (Antilele Franceze), Azore, Madeira și Insulele Canare), dar și la Islanda, Norvegia și Elveția. Nu ne referim și la Insulele Feroe, Insula Man și Insulele Anglo-Normande.

Legile acestea se aplică și zborurilor din/spre România, fie că vorbim de zboruri de linie sau zboruri charter. În decursul anilor, s-au confruntat cu zboruri întârziate sau anulate inclusiv pasagerii Wizz Air, TAROM, Lufthansa, Air France etc. Nu e o regulă ca aceste zboruri să fie doar la low-cost sau doar la companiile full-service. Dacă și voi v-ați confruntat cu zboruri anulate, de exemplu la TAROM, puteți face reclamații TAROM.

Cauzele principale

Însă câți dintre voi v-ați întrebat care sunt cauzele care duc la întârzierea sau anularea zborurilor? Unele dintre acestea sunt independente de companiile aeriene, altele sunt strâns legate de acestea.

Furtunile, ceața, vânturile puternice și alte condiții meteorologice extreme

Vremea joacă un rol important în aviație. Furtunile, ceața, vânturile puternice și alte condiții meteorologice extreme pot provoca atât întârzieri, cât și anulări complete ale zborurilor. Vizibilitatea scăzută în timpul zborului poate îngreuna navigarea, iar vânturile puternice pot afecta stabilitatea aeronavei. Furtunile pot provoca, de asemenea, turbulențe periculoase. În cazul zborurilor anulate sau întârziate din cauza condițiilor meteo severe, pasagerii nu sunt eligibili pentru compensații financiare, dar au dreptul la asistență.

Probleme tehnice

Orice defecțiune tehnică, indiferent dacă este legată de motorul aeronavei, sistemele de navigație sau de comunicație, poate fi un motiv de întârziere sau anulare. Sunt situații imprevizibile, care pot duce la anularea zborului în ultimul moment sau la întârzierea zborului fără o oră fixă.

În astfel de situații, pasagerii au dreptul la asistență din partea companiei aeriene, rerutare sau reprogramare pe alt zbor, dar au dreptul și la compensații financiare. Depinde de la un caz la altul.

Grevele angajaților

În ultimii ani, cele mai multe zboruri au avut întârzieri sau anulări din cauza grevelor angajaților. Aici sunt două situații. Zborurile afectate de greva angajaților de la sol, acare nu sunt angajații companiilor aeriene, nu sunt eligibile pentru compensații. Însă zborurile afectate de greva angajaților companiilor aeriene sunt eligibile pentru compensații financiare.

Odată perturbat programul operațional din diferite cauze, zborurile ajung să aibă întârzieri în lanț. Un avion are programate mai multe zboruri pe zi. Dacă apar întârzieri pe unul dintre segmente, automat și celelalte vor avea întârzieri pentru că totul se propagă de la un zbor la altul.

Voi v-ați confruntat cu zboruri anulate sau întârziate?

Leave A Reply

Your email address will not be published.