Cât de “low-cost” va fi Bucureşti – New York cu transportatori aerieni low-cost?

8 1.499

Pornind de la ştirea “Norwegian a anunţat noi rute de la Londra Gatwick spre New York, Los Angeles şi Fort Lauderdale / Hollywood“, presa din România s-a grăbit să scrie cât de low-cost vom zbura pe ruta Bucureşti – New York via Londra. Matematic vorbind, calculele arată bine, dar realitatea este cu totul alta. Bine, la DIGI 24 nici calculele nu sunt făcute corect, dar e altă poveste!

bilete avion low-cost

În prima fază, vă voi explica cât de low-cost se va zbura pe ruta Londra Gatwick – New York. Preţurile practicate de Norwegian pe rutele transoceanice par atractive, dar să nu fim superficiali. Low-cost nu înseamnă mai iefint, ci mai puţine servicii. Tarifele anunţate de Norwegian nu includ serviciile: mâncare la bord, bagaj de cală şi loc rezervat. Pentru a beneficia de aceste servicii suplimentare, va trebui să mai scoatem din buzunar 38.30 EUR/segment. Fără acest pachet suplimentar nu prea putem să călătorim. Zborurile între Londra şi New York durează între 6.5 şi 8 ore, destul de mult ca să nu servim o gustare la bord şi un pahar cu apă. Dacă facem un calcul sumar pentru ruta Londra-New York, vom avea 2 x 176 EUR + 2 x 38.30 EUR = 428.60 EUR – tarif minim cu taxele incluse şi serviciile.

Mai jos aveţi o simulare Londra-New York dus/întors. Tariful de 185 EUR este cel mai mic pe care l-am găsit, dar şi acesta destul de rar. Deci 518 EUR (cu toate taxele incluse) nu prea mai pare aşa low-cost.
londra_new_york_norwegian

Şi acum să trecem la segmentul Bucureşti – Londra. În prezent, pe această rută zboară 2 operatori full-service (TAROM şi British Airways – Londra Heathrow) şi 3 operatori low-cost (Blue Air, Wizz Air – Londra Luton şi easyJet – Londra Gatwick).

La Mare cu Avionul

Norwegian va zbura de pe Londra Gatwick, deci easyJet ar fi soluţia noastră low-cost pe segmentul Bucureşti – Londra. Însă există o problemă! Cele două programe operaţionale nu se potrivesc. În sezonul de vară 2014, easyJet va zbura în zilele de luni, miercuri, vineri şi duminică, iar Norwegian în zilele de marţi, joi, sâmbătă. Asta ar însemna să stăm o noapte în Londra la dus şi una la întors, deci alte costuri.

Dar să presupunem că s-ar potrivi. Vom calcula la preţul minim: 2 x 38.12=76.24 EUR + 47 EUR bagajul = 123.24 EUR – tariful minim pentru Bucureşti – Londra (toate taxele incluse + bagaj de cală).

Calculând Bucureşti – New York, avem preţul minim 123.24 EUR (Bucureşti-Londra cu easyJet) + 428.60 EUR (Londra-New York cu Norwegian) = 551.84 EUR (toate taxele incluse şi un bagaj de cală). Repet, acesta ar fi tariful minim pe care ar trebui să-l plătim pentru Bucureşti – New York dus/întors. Însă locurile sunt limitate, deci să nu ne facem prea mari speranţe.

Am făcut o simulare simplă la British Airways, pentru perioada 28 august 2014 – 6 septembrie 2014 (perioadă aleasă şi la simularea Norwegian), şi am găsit Bucureşti – New York la 668 EUR (dus/întors şi cu toate taxele incluse + servicii).

bucuresti_new_york_british_august_septembrie_2014Această diferenţă merită efortul să vă chinuiţi cu zboruri low-cost până la New York?

Consider că suma economisită ar fi mult prea mică în raport cu efortul depus ca să călătoriţi cu doi transportatori low-cost, de la Bucureşti la New York. Nu recomand efortul să zburaţi pe Luton şi apoi să faceţi transferul pe Gatwick. Aici ar intra şi tariful trenului de transfer care nu este ieftin. Mai există şi bagaj de cărat, timp de alergat/pierdut şi riscaţi să pierdeţi chiar avionul.

Să mai luăm în considerare că tariful de la British nu este printre cele mai mici. Am mai găsit şi la 650 EUR şi chiar mai jos. Dar amintesc şi promoţiile de peste an. Air France-KLM, TAP Portugal, Lufthansa etc. au avut în septembrie şi octombrie reduceri substanţiale pe ruta Bucureşti-New York, cu preţuri de la 430 EUR.

Recomand să verificaţi tarifele şi alte costuri, să vă faceţi calculele în funcţie de destinaţii şi operatori aerieni, să vedeţi ce oportunităţi aveţi, să fiţi atenţi la legături, zboruri etc. Aşa cum am spus mai sus, low-cost înseamnă mai puţine servicii, dar de unele chiar aveţi nevoie în călătoriile voastre. De multe ori se întâmplă ca low-cost să nu mai fie atât de ieftin pe cât pare.

(Pe aceeaşi temă a scris şi Cristian!)

S-ar putea sa-ti placa si
8 Comentarii
  1. Ciprian says

    Felicitari!! Un articol excelent!
    Si pe mine ma tenta sa fac o astfel de analiza. Mult mai ieftin o combinatie Tarom – Air France/KLM sau TAP in momentul acesta.
    Plus ca in mai toate articolele din presa se mentiona ca nu exista zboruri Bucuresti – Gatwick

    1. Sorin Rusi says

      Da, nu exista zboruri care sa faca legatura cu Norwegian, dar am presupus ca totusi exista:). Mai e mult pana in 2014 si poate se gandeste easyJet ca ar fi interesant sa potriveasca zborurile.

      De alte combinatii nici nu ma gandesc. Ar fi prea multa bataie de cap cu zburat pe Luton si apoi transfer pe Gatwick. Mult timp petrecut cu transferul, costuri, riscul de a pierde bagajul, de a pierde avionul…Mai bine un AF-KLM cu escala la Paris/Amsterfam, un Lufthansa, TAP etc. Recomand ca ambele zboruri sa fie operate de acelasi transportator pentru a nu mai avea grija bagajelor de cala..

  2. Maestrul RA says

    Ai fost foarte econom, in calcule ! Parerea mea, din experienta, si mai ales din necesitate (in timpul zborului corpul se deshidrateaza), ai nevoie de mult mai multe lichide (in 6-8 h), care sigur nu sunt ieftine. Pe NY, la ora actuala, dupa parerea mea, cea mai buna legatura e cu TAP, este si cea mai directa, si conditile sunt ok.

    1. Sorin Rusi says

      Am fost econom pentru am vrut sa arat de unde pornesc tarifele minime si ca nu e chiar asa low-cost. Inevitabil, ceea ce vom experimenta in viitor poate costa mai mult.

      Si mai pregatesc un articol despre low-cost :).

  3. Maestrul RA says

    Dupa parerea mea, zborul low cost, este, sa spunem ok, pana la o durata de maxim 3-4 ore. Cel mai mare operator low cost, Air Asia, a avut unele incercari sa zboare din Asia spre Europa si nu a reusit. Am mai spus, nu vad sa traversezi Himalaia, sau oceanul cu low cost.

  4. Alex says

    Foarte buna analiza, ar ma fi despus ca unde luam pe mere dam pe pere si cu multe batai de cap prin mijloc. 🙂

    1. Sorin Rusi says

      Exact! Recomand low-cost pentru zboruri scurte, atunci cand vrem sa calatorim fara bagaje etc. Dar cand vine vorba de zboruri lungi, de vacanta, care implica si alte servicii, atunci as recomanda companii full-service. Pana la urma trebuie sa facem calcule 🙂

  5. […] Dar chiar şi aşa, apar alte cheltuieli pentru pasageri şi alte bătăi de cap. Deci iată cum zborurile low-cost nu mai sunt aşa low-cost, nu pentru România. Să nu uităm că Laker Airways, singura companie low-cost care a operat […]

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More

Translate »