Carpatair şi misterele sale

1 1.009

Carpatair comunică foarte ciudat şi nu prea mai înţelege nimeni strategia acestui operator aerian. După ce a anunțat o infuzie de capital de 5 milioane euro, operatorul full-service românesc vine şi anunţă noua strategie de dezvoltare, dar şi schimbările din flotă.

Ieri, 31 mai 2013, ultima aeronava Saab 2000 a părăsit flota Carpatair, dupa 10 ani de serviciu sub însemnele companiei, marcând astfel o schimbare importanta de strategie a Carpatair: trecerea la zboruri directe, fără escale la Timişoara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aeronava YR-SBB (Saab Bravo Bravo) a fost vedeta sesiunii fotografice organizate pe platforma Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara, oraşul în care se afla sediul central al companiei. Aeronavele cu elice (turbopropulsoare) sunt înlocuite cu aeronave mai mari de tip jet mediu curier, Carpatair schimband astfel strategia spre dezvoltarea de zboruri point-to-point de pe acele aeroporturi din România unde libera concurenţă între companiile aeriene este incurajată.

Deci Carpatair renunţă la hub-ul de la Timişoara şi preferă zboruri directe între aeroporturile româneşti şi cele din vestul Europei. Sunt curios dacă vor relua zborurile şi de pe aeroportul din Bucureşti. Cu alte cuvinte, din 22 iunie, Carpatair renunţă la rutele interne Timişoara – Bacău, Timişoara – Craiova şi Timişoara – Iaşi.

Citiţi: Bucureşti – Timişoara – Bucureşti cu SAAB 2000 Carpatair

Legat de aeronava Saab 2000, model de producţie suedeză, aceasta este una dintre cele mai performante şi rapide aeronave cu elice (turboprop) existente din lume, cu o viteza de zbor de peste 665 km/h. În perioada 2003 – 2013, Carpatair a operat de pe Aeroportul din Timişoara o flota de 18 aeronave, dintre care 14 de tip Saab-2000. Compania aeriana românească a devenit astfel cel mai mare operator aerian de Saab- 2000 la nivel mondial. În cei 10 ani de operare a aeronavelor SAAB-2000, au fost transportaţi peste 3.5 milioane pasageri.

Leave A Reply

Your email address will not be published.