Bucureşti – Antalya – Bucureşti cu Air Bucharest (cursă charter) – infotrip Antalya (ep.1)
În perioada 13-20 mai 2013, la invitaţia Prestige Tours, am fost într-un infotrip pe litoralul turcesc, în zona Antalyei. Cu ocazia aceasta am experimentat zborul charter cu Air Bucharest, companie aeriană românească înființată în 2010 şi specializată în curse charter. Aceasta este deţinută de Hasan Yapici, fondatorul agenţiei Kusadasi.
Încep prin a povesti ce înseamnă un zbor charter. Air Charter înseamnă închirierea unui avion cu toate serviciile oferite la bordul aeronavei şi operarea acestuia spre o destinaţie dorită. Sunt companii aeriene care operează zboruri comerciale regulate spre diferite destinaţii, dar ocazional oferă spre închiriere aeronave pentru charter (ex. TAROM, Blue Air), dar sunt şi operatori specializaţi doar pe zborurile charter cum este Air Bucharest.
Air Bucharest deţine o singură aeronavă – model Boeing 737-300. Avionul poate transporta până la 148 de pasageri şi operează curse charter de pe aeroporturile „Henri Coandă” București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara.
Aeronava are vârsta de aproximativ 18 ani, dar se descurcă bine şi este întreţinută ok. Este configurată într-o singură clasă, în format 3-3, oferind suficient spaţiu la picioare. Am fost plăcut impresionat de echipajul de cabină (fete drăguţe, mereu cu zâmbetul pe buze şi prietenoase), de modul în care comunică piloţii, dar şi de servicii.
Durata zborului Bucureşti – Antalya – Bucureşti este de aproximativ o oră şi 40 de minute pe segment. Se zboară la o altitudine medie de croazieră de 10 000 de metri, iar viteza este de aproximativ 870 de km/h.
Pe ambele zboruri am avut cateringul inclus. S-au servit bauturi răcoritoare, apă, cafea, dar şi gustări. La dus a fost un sandwich, iar la întoarcere a fost mâncare caldă. Nu prea am înţeles ce era la meniu şi nu arăta extraordinar, dar a fost ok la gust.
Am prins şi vreme foarte bună, fapt ce m-a bucurat foarte mult şi am reuşit să fotografiez de la înălţime.
Legat de biletele de avion şi check-in, este bine să vă informaţi la agenţia de turism de unde cumpăraţi pachetul turistic. Noi am fost cam cu 2 ore înainte, în aeroport, pentru a face formalităţile de check-in la ghişeu. Am avut inclus un bagaj de cală (maxim 23 de Kg) şi unul de cabină (maxim 7 Kg). Este bine să respectaţi aceste limite impuse pentru a nu fi nevoiţi să plătiţi alte taxe pentru bagaje.
Air Bucharest la aterizare pe Aeroportul International Henri Coanda
Voi aţi zburat cu Air Bucharest? Mi-ar plăcea să citesc despre experienţele voastre pe diferite curse charter, aşa că nu ezitaţi să lăsaţi comentarii.
fara a pune la indoiala profesionalismul personalului air bucuresti,dar imi pare cam mult ca o singura aeronava cu care opereaza compania sa efectueze intr-o singura zi si 6 zboruri ,daca ai ghinionul ca la unul din zboruri sa fie probleme ,inseamna ca tot programul zilei respective ar fi bulversat
Este un risc pe care si-l asuma operatorul aerian. Avioanele sunt facute sa zboare, nu conteaza cate zboruri, ideea e sa fie intretinute cat mai bine.
Personalul de cabina si pilotii se rotesc la x numar de ore de zbor. Nu va imaginati ca acelasi pilot face pana la 6 zboruri…
Iar noi ca pasageri nu avem de unde sa stim planul de operare. In mare parte, suntem interesati sa ajungem la destinatie in timp util, ok, fara probleme:).
da,este clar ca sunt mai multe echipaje care opereaza si adevarat ca foarte mult conteaza intretinerea aeronavei ,dar ca sa fiu mai explicit va dau exemplul meu ,plec din bucuresti sambata la ora 17 spre rhodos ,zborul anterior a fost pe ruta creta-bucuresti la orele 11 ,daca doamne fereste apare o problema tehnica a aeronavei la zborul de retur din creta care sa duca la o intarziere fata de program cu 4-5 ore ,in acest caz eu nu asi mai fi sigur ca la ora 17 cursa pentru care am biletul v-a mai respecta programul
Pe chartere pot aparea intarzieri, nu neg acest lucru. Ori apar intarzieri de 1-2-3 ore, ori se cauta alta aeronava. Si noi am avut intarziere cand am plecat spre Antalya. Am decolat cu 2 ore intarziere, dar asta e…asteptarea a meritat 🙂
nu cred ca merita sa pierzi trei ore la ducere, mai ales ca poti pierde chiar o zi din sejur ,la intoarcere mai este de acceptat
Sa nu dramatizam cu daca si parca. Iar asteptarea de 1-2 ore nu e o tragedie, mai ales cand pleci spre o vacanta mult asteptata :). Nu e ca atunci cand ai legaturi de prins si te macina ideea ca 1-2 ore ar putea insemna ratarea unor zboruri.
Dar cand ai intarzieri de 18 ore sa vezi atunci ce placut este.Incredibil cate minciuni pe ora pot spune. Zborul Heraklion/Creta -Iasi.
Daca cumva apare orice problema tehnica, asa veti pati pentru ca nu au alte aeronave.
Da, din pacate asa este! Pot aparea intarzieri majore cand aeronava este in revizie. Si noi am avut intarziere de 3-4 ore. Astfel de intarzieri apar frecvent pe zborurile charter, din pacate…
Eu va doresc tuturor sa nu aveti intarzieri si sa va bucurati de vacante asa cum v-ati planificat:).
Iata ce am gasit pe forum softpedia :
citez:
”Experienta mea traita ieri, sper sa ajute multi oameni de acum incolo cand vor alege sa zboare cu aceasta companie de 2 lei.Ieri trebuia sa ajungem in Creta, unde sa stam o saptamana. Eram plini de entuziasm si asteptam plecarea avionului la ora 7 dimineata, avion operat de compania Air Bucharest.Am decolat si inca de la inceput ni s-a parut ca ceva nu este in regula: avionul scoatea un sunet ciudat si parca nu avea forta sa traga. Dar am zis ca nu suntem noi experti. Dupa circa 15-20 minute, am fost anuntati ca turnul de control a decis sa ne intoarcem. Motivul: am lovit o pasare :). Va intreb eu acum: oare cum se poate stabili fara expertiza tehnica acest lucru? Avionul ramasese fara un motor, motiv pentru care incepuse sa-si piarda echilibrul, asa ca pilotul, caruia ii multumim pentru experienta de care a dat dovada,
a inceput sa balanseze avionul de pe o parte pe alta pentru a-l tine drept. Am reusit sa aterizam, dupa acest balans si dupa sperietura ca ceva s-a intamplat, si cum avionul a pus trenul de aterizare jos, am fost flancati pana la oprire de 6 masini mari de pompieri si 3-4 salvari. Ne puteam astepta deci si la foc.
Dupa ce am coborat din avion, am fost dusi la o alta poarta de imbarcare sperand ca reprezentantii agentiei si cei ai companiei aeriene sa vina la fata locului si sa ne explice ce s-a intamplat, doar viata ne fusese pusa in pericol si sa ne spuna ce alternative avem, intrucat noi platisem un concediu. Ei bine acest lucru nu s-a
intamplat. Apoi am aflat ca AIR Bucharest are de fapt o singura aeronoava in flota, aeronava ce este contractata de majoritatea agentiilor de turism din Romania (pe private va pot da nume mari de agentii, inclusiv a noastra), turcul care detine avionul nu mai raspundea la telefon, iar aeronava era veche de 18 ani si era efectiv postita in toate aceste curse charter catre Grecia, Turcia sau Spania.
In aceeasi zi cu noi urma sa plece sa ia niste turisti si din Spania. Probabil in hambar apoi, i-au dat 2-3 ciocane si l-au rezolvat, astfel
incat sa fie apt de zbor. Am primit apoi, o informare ca urma sa plecam estimativ in jurul orei 14. In afara de grupul cu care ma aflam, toti ceilalti pasageri asteptau umili si linistiti sa se rezolve ceva.Nu conta ca nu era niciun reprezentant acolo, nu conta ca nimeni nu spunea nimic, nu conta ca nu stiam cu ce plecam, cand plecam sau cu ce ne intoarcem. Pe la ora 12, dupa mult circ si scandal, am reusit sa ne luam bagajele si sa parasim aeroportul pentru a ne duce la agentia de turism.
Ce a urmat la agentia de turism este mai putin important pentru voi, noi probabil ne vom lua sau nu banii inapoi, insa am aflat ca la ora 16.30 au pus la dispozitie un Tarom pasagerilor ramasi pe aeroport, pentru a decola catre Creta, insa i-au informat ca la intoarcere vor
veni tot cu Air Bucharest. Tarom-ul a fost pus la dispozitie, nu de turcul de la Air Bucharest care nu mai raspundea la telefon, ci de una dintre agentiile de turism care a reusit sa rezolve partial solutia si pentru a evita patarea numelui pe piata probabil. Tin sa precizez ca s-a stat pe aeroport de la 4-5 dimineata pana la 16.30. Inuman.
Sunt consternata de tot ceea ce s-a intamplat. Cum poti accepta ca si om sa fii atat de umilit si cum poti accepta sa te intorci cu aceeasi
aeronava hodorogita care ti-a pus viata in pericol? Lumea efectiv tacea din gura si accepta situatia pentru a nu-si pierde banii de vacanta. Insa daca eram uniti, se gasea o cale mult mai buna pentru noi: puteam primi bilete la curse de prima linie sau ni se punea la dispozitie atat la dus cat si la intors un Tarom. Ce s-a intamplat ieri in aer putea fi mult mai grav, cum este posibil sa-ti doresti sa pui viata copilului tau in pericol in continuare, doar din dorinta de a merge in vacanta si de a nu pierde banii?
Ca sa nu mai vorbesc de agentiile de turism, care pretind sa aiba nume mare pe piata si care accepta sa faca contract cu companii aeriene asa- zis private, cu un singur avion, fara sa existe standarde de siguranta pentru pasageri. Stim cu totii ca ei aleg varianta de a lua charter de la Air Bucharest pentru ca preturile biletelor sunt mai mici pentru ei, insa pretul total al biletului de vacanta este tot ridicat, astfel incat ei castiga mai mult. Cu pretul bineinteles de a pune in pericol viata clientilor.
Rugamintea mea la voi toti este sa va informati dinainte cu ce zburati si sa nu mai acceptati orice fel de transport, cum este si cel de la Air Bucharest. La un moment dat cineva o sa o pateasca si atunci chiar nu se va mai putea face nimic. Nu acceptati orice conditii chiar daca agentia de turism este un nume pe piata. Informati-va! Eu una recunosc ca am gresit si nu mi-am pus problema zborului catre Grecia. Cu siguranta de acum inainte nu voi mai accepta orice tip de avion.
Voi pune informatii despre aceasta patanie pe toate mediile online. Sper ca si ceilalti care au mai patit neplaceri cu ei (am aflat de pe
alte forumuri ca mai sunt), sa faca la fel. Putem alege sa ne fie bine, trebuie doar sa vrem si sa nu mai lasam agentiile sa faca ce vor in detrimentul lor. Sunt banii nostri si vacantele noastre.”
Da, au fost astfel de cazuri si la companii mai mari. Pe orice aeroport exista riscuri ca pasarile sa ajunga in motoarele aeronavelor – Bird strike – http://en.wikipedia.org/wiki/Bird_strike. Sa nu uitam de incidentul inregistrat de USAirways cand ambele motoare au cedat dupa ce pasarile au ajuns in motoare si avionul a aterizat pe un rau – January 15, 2009 Airbus A320-200 New York – Bird strike in engines, and dual engine failure (NTSB).
In ciuda dispozitivelor de alungare a pasarilor, se intampla ca aeroporturile sa fie invadate de stoluri de pasari. Nu mai conteaza vechimea avionului sau tipul acestuia. Nu sunt cazuri dese, dar au fost, sunt si cu siguranta vor mai fi. Partea buna a lucrurilor sta in faptul ca pana acum nu au eixstat accidente grave, doar daune materiale si damage asupra avioanelor.
Cat despre vechimea avionului, asta nu e o problema. Sunt avioane care au peste 30 de ani si zboara la fel de bine atata timp cat sunt intretinute corespunzator, doar ca au un consum mare de carburant. Astfel de avioane se intalnesc chiar si in flotele marilor operatori aerieni.
Pilotii sunt pregatiti pentru astfel de proceduri. Masinile de pompieri si salvari vor fi mereu in alerta in astfel de situatii. Sunt proceduri standard de siguranta. Asa cum masinile de pompieri sunt mereu langa aeronavele care alimenteaza pe plarforma si nu la dock.
Plus ca inclusiv intoarcerea si aterizarea in balans au facut parte din procedurile standard de siguranta. In aviatie exista procedura pentru orice actiune. Avizele nu se dau pe ochi frumosi. Putea fi orice alt avion, de la oricare alta companie aeriene…procedurile erau aceleasi.
Cat despre Air Bucharest si faptul ca are un singur avion, da…aici e o problema pentru ca, in astfel de situatii neplacute, pot fi intarziate mai multe zboruri charter.
Va inteleg supararea si faptul ca n-ati ajuns la timp in vacanta. Sa speram ca situatia se va remedia cat mai repede si o sa va puteti bucura de concediu. Asta tine deja de alt subiect. Si da, nu sunt de acord cu asteptarea asta indelungata si fara o explicatie. Daca la partea tehnica v-am explicat mai sus ca n-ar trebui sa fie un motiv de ingrijorare, la cea de tratatie va inteleg si va dau dreptate. Plus ca exista un regulament prin care operatorul aerian trebuie sa asigure o tratatie la sol pentru intarzieri mai mari de un anumit numar de ore.
multumesc pentru raspunsul dvs foarte prompt si la obiect.
speram sa nu mai fie probleme cu aceasta companie.
Ma intreb insa cind are timp de revizie ( si ma refer aici la una serioasa ) avind in vedere ca acest avion zboara aproape incontinuu _ Grecia,Turcia Spania,Romania etc???
Aceste revizii serioase pot fi programate lunar, trimestrial, depinde de avion, numar de ore zburate etc. In rest, la fiecare zbor, avionul este inspectat de personalul de la sol. Majoritatea avioanelor existente in serviciul operational zboara foarte mult, in medie cam 16-18 ore pe zi. Nu e o problema ca zboara atat de mult. Tot ce conteaza e sa se respecte programul reviziilor si sa se rezolve problemele atunci cand apar :).
DEJA M-AM INGRIJORAT -PE 23 AUGUST 2013 MERGEM IN ANTALYA CU ACEST AVION .SPER CA TURCUL SA-I FACA REVIZIA COMFORM CARNETULUI DE BORD
Vacanta placuta si zboruri line sa aveti. Eu am avut experienta placuta la bordul acestui avion. Vad ca alte persoane s-au lovit de anumite intarzieri sau incidente. Se pot intampla… Important este cand totul se termina cu bine.
si eu sunt de parere ca o companie cu o singura aeronava nu este un operator serios si nu stiu cum au luat avizele de zbor. Nu stiu care este legatura lui Sorin Rusi cu aceasta, dar este mult prea partinitor si cu „recomandari” care tin mai mult de sabloanele de marketing si cominicare ale companiilor aeriene decat ale unui turist obisnuit.
Alin, sunt multe companii care au un avion operational si fac chartere. Experienta mea cu ei a fost ok. Avionul a zburat ok. Nu am spus ca este de laudat faptul ca au un avion, dar uite ca zboara de ani de zile si transporta mii de turisti anual. Din ce stiu, nu au avut incidente grave sau accidente. Daca stiti incidente neplacute cu Air Bucharest si in urma carora au fost oameni accidendati, eu le astept pentru a le citi si pentru a le publica.
Licentele de zbor se dau in niste standarde minime. Daca le indeplineste..atunci e ok sa zboare.
Cele mai multe neplaceri sunt cu privire la orele de zbor. Si la noi s-a intamplat sa avem două ore intarziere la decolare. Dar alte probleme nu au fost.
Cat despre legatura mea cu ei este zero. Am scris ceea ce am experimentat si nimic altceva.
Sunt de acord cu Alin, mult prea partinitor:)
La orice afront firmei air bucharest el cauta dovezi si probleme incercand sa creeze o NORMALITATE din problemele lor.
Eu in 2013 am mers cu aceasta „firma” ca „compania aeriana” nu o pot numi.
Pe scurt:
Iasi-Antalya: intarziere 2 ore- destul de ok- nu am primit decat apa plata pe timpul zborului.
Antalya-Iasi: escala Antalya-Cluj:))), 3-4ore in Cluj: curatenie 2h, restu de 1-2ore nu stim ce au facut, nu au reparat nimic, doar au alimentat. in total 2+3+2= zbor de 7ore ca sa faca ei ECONOMIE…
De la Cluj si Iasi au luat alti turisti spre Antalya in locul celor care au debarcat in aceste orase:)))
Domnu Rusi sa auzim ce ai de spus maret.
O zi buna!
Fiecare cu experienta. Din 2013 si pana in prezent, posibil sa se fi schimbat programele de charter pe Air Bucharest. S-a schimbat si configuratia aeronavei, scaune etc. Eu mi-am exprimat opinia pe experienta mea din 2013, una ok. Intarzieri am avut si noi la plecare, dar la retur a fost ok.
Legat de ce se serveste in avion, asta tine doar de TO care inchiriaza aeronava. Prestige Tours are un pachet ok de catering pe zborurile charter. A fost bine in 2013 spre Antalya, a fost bine si pe charterul de Mallorca, din 2014. Pe restul nu stiu, nu am incercat.
Buna ziua,
Sa inteleg ca trebuie sa mi se para normal si sa iau lucrurile ca atare daca Air Bucharest ma obliga sa astept 3-4 ore pe aeroport in conditiile in care calatoresc cu un copil de nici 2 ani??? Si sa mai „merite” si asteptarea?! Nu ar trebui sa existe „din pacate se intampla…” ci trebuie sa fie totul ok si la timp pt pasageri. Mai ales ca din banii pasagerilor care stau si asteapta traieste aceasta companie.
Inteleg situatia si nu e usor sa calatoresti cu un copilasi de 2 ani. Nu e normal sa existe intarzieri foarte mari. Normal ar fi ca totul sa fie la secunda.
Consultati drepturile pasagerilor si actionati. https://airlinestravel.ro/drepturile-pasagerilor-intr-o-aplicatie-pentru-smartphone-download.html )
Situatiile difera de la zbor la zbor si de la oameni la oameni. Unii mai toleranti, altii mai excesivi. Ideea e ca avem drepturi si putem actiona in baza legislatiei…
Tiriac Air e febletea zborurilor mele. Nu ma iau de numarul de aeronave si alte criterii. Nu ar fi fost rau sa intrebi ce contine meniul, desi am avut si eu surprize pe Alitalia sa nu stiu ce manac, dar fiind moarta de foame, am beneficiat chiar de mancxare calda, in timp ce toti imi spuneau ca aia nu dau decat sandwich-uri. Aterizarea efectivaz pe Otopeni este una din cele mai bune filmari. Uneori caut pe youtube (mai ales atunci cand trebuie sa zbor cu o anumita companie) si gasesc greseli grave de pilotaj sis totusi fara evenimente.
Jos palaria, nu stiu altii ce impresie au dar eu am fost super multumit de servicii,zbor lin, punctualitate ,serrvicii in timpul zborului Bucuresti ..Bodrum .
Sunt sigur ca mai apar si situatii neplacute,dealtfel apar si la marile compani dar eu in datele de 19 si 26 august am beneficiat de servicii exemplare,Multumesc AirBucuresti